וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים מהצפון תובעים: "פצו על נזקי השריפה בכרמל"

גלעד גרוסמן

29.2.2012 / 16:05

בתביעה בגובה של למעלה מ-4 מיליון שקל נגד מדינת ישראל, משרד הפנים ושירותי כבאות חיפה טוענים 25 בתי עסק בצפון כי רשלנות הנתבעים גרמה להם הפסדים כלכליים רבים

כשנה לאחר השריפה בכרמל, הגישו אתמול (שלישי) 25 בתי עסק מטירת הכרמל, דלית אל כרמל, עוספייה ועין הוד, שנפגעו בשריפה, תביעה בגובה של למעלה מ-4 מיליון שקל נגד מדינת ישראל, משרד הפנים ושירותי כבאות חיפה.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד דוד מנע, נטען כי רשלנות של הנתבעים היא שגרמה לתובעים להפסדים כלכליים נכבדים. לטענת בעלי העסקים, מערך הכבאות לא היה מוכן כיאות בשל חילוקי דעות פנימיים בממשלה. התובעים מפנים אצבע מאשימה לעבר משרד האוצר שסירב להעביר כספים למערך הכבאות ללא ביצוע רפורמה, וכן לעבר משרד הביטחון שלא לקח אחריות על ביטחון העורף ומשרד ראש הממשלה, שלא קידם פתרון בקשר למערך הכבאות.

בנוסף, התובעים טוענים שמשרד הפנים, שהיה אחראי למערך הכבאות, לא טיפל כיאות במחסור הקשה בכוח אדם ובציוד, וכי בשל כך "מצב מערך הכבאות החמיר עד כדי סכנת קריסה בעת חירום". כמו כן, נטען כי שירותי כבאות בחיפה לא הגיבו מהר מספיק לשריפה ולא מנעו את התפשטותה. לדברי עו"ד מנע, בקרוב יוגשו תביעות נוספות של כ –100 בעלי עסקים נוספים. "הגיע הזמן שמעוולים ישלמו פיצוי כבד על נזקיהם כולל אלו שהתרשלו וגרמו למחדל השריפה בכרמל" אמר.

עוד בנושא:

השריפה בכרמל: "המבקר יקרא להדיח את ישי ושטייניץ"
שנה לאסון הכרמל: איפה עומדת הרפורמה בכבאות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully