וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוני המיון יחויבו לחשוף תוצאות המבדקים

הילה ויסברג

1.3.2012 / 8:58

הנחייה חדשה שהוציאה הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) במשרד המשפטים קובעת כי מועמד לעבודה שנבחן על ידי מכון מיון יוכלו לראות את תוצאות המבחנים

מכוני המיון בישראל לא מאפשרים לנבחנים לעיין בחוות הדעת עליהם ובכך לא עומדים בחוק להגנת הפרטיות. הנחיה חדשה שהוציאה הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) במשרד המשפטים, נועדה לשים סוף לתופעה.

לפי הקביעה העיקרית המופיעה בהנחיה, מכוני מיון חייבים לאפשר למועמדים לעבודה שנשלחו למבדקים אצלם לעיין בחוות הדעת שנכתבה עליהם ואף להעתיק את תוצאות המיונים בכתב יד. כיום, המכונים מאפשרים עיון בחוות הדעת רק כחלק משיחת משוב מול איש מקצוע במכון תמורת תשלום.

החוק להגנת הפרטיות קובע כי לכל אדם יש הזכות לעיין במידע המוחזק אודותיו, ואולם מכוני מיון אינם מעוניינים לספק את חוות הדעת, שכן ברגע שהיא נשמרת אצלם הם יכולים לגבות תמורתה כסף מהמועמד וממעסיקים עתידיים נוספים, כשלעתים הדבר אף נעשה מאחורי גבו של הנבדק.

הרשות פירסמה את ההנחיה לאור תלונות רבות של מועמדים על מכוני מיון שסירבו להראות את תוצאות המיונים. המכונים ציינו בפני הרשות כי מועמדים עלולים להיפגע נפשית לאחר שייחשפו לחוות דעת שלילית, נימוק שנדחה בידי הרשות. מכונים שיעברו על החוק ולא יאפשרו עיון בחוות הדעת, חשופים לקנסות שיכולה להטיל עליהם הרשות.

יורם הכהן, ראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע, הסביר כי "בעקבות פיקוח שנעשה על ידי רמו"ט גילינו כשלים בהגנת הפרטיות של מועמדים לעבודה העוברים מבדקים במכוני מיון", הסביר הכהן. "הנחיה זו מעצימה את מבקש העבודה במערכת יחסי הכוחות מול המעבידים ומכוני המיון, בנקודת זמן שבה אין למועמד לעבודה את היכולת לעמוד על זכויותיו החוקיות לפרטיות".

לפי הכהן, ההנחיה היא תוצאה של מגעים ממושכים שקיימה רמו"ט במשך שנים עם מכוני המיון, מעבידים וגורמים אחרים בעלי עניין בנושא. בין השאר פירסמה הרשות שתי טיוטות של ההנחיה להערות הציבור, קיבלה תגובות והתייחסויות בכתב וניהלה סדרה של מפגשים עם בעלי העניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully