וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס שפירא ימונה לנשיא אוניברסיטת חיפה

אמיתי זיו וליאור דטל

1.3.2012 / 9:18

שפירא יחליף את נשיא האוניברסיטה הנוכחי פרופסור אהרון בן זאב שצפוי לפרוש בסוף השנה. בחירת הוועדה תובא לאישרור חבר הנאמנים של האוניברסיטה

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום לשעבר, צפוי להתמנות לתפקיד הנשיא של אוניברסיטת חיפה. שפירא יחליף בתפקיד את פרופ' אהרון בן זאב, נשיאה הנוכחי של האוניברסיטה הצפוי לפרוש לקראת סוף השנה.

שפירא נבחר לתפקיד על ידי ועדת החיפוש שפעלה בחודשים האחרונים באוניברסיטה, בראשות השר לשעבר עמי איילון, המשמש גם כיו"ר הוועד המנהל של האוניברסיטה. בחירת הוועדה תלויה באישור הוועד המנהל בראשותו של איילון, ולאחר מכן תובא לאישרור חבר הנאמנים של האוניברסיטה.

לפי חוקת אוניברסיטת חיפה אין הגבלה במינויו של שפירא, למרות שאינו בעל תואר פרופ'. בעבר כיהנו נשיאי אוניברסיטאות ללא תואר דומה. כיום כיום, המוסד היחיד שבראשו מכהן נשיא שאינו פרופ' היא המכללה להנדסה ירושלים שנשיאה הוא עוזי וכסלר, לשעבר ראש מינהל מקרקעי ישראל.

לשפירא תואר בכלכלה מאוניברסיטת חיפה ובעבר שימש גם כמנכ"ל אל על וכמנכ"ל חוגלה. בנוסף, הוא פעיל באקדמיה ומשמש בשנים האחרונות כנשיא אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב, והוא נוהג להתבטא רבות בנושאי חינוך והשכלה גבוהה.

מאוניברסיטת חיפה נמסר כי "ועדת האיתור לבחירת נשיא, שמונתה על ידי הוועד המנהל, סיימה את עבודתה לאחר שראיינה מועמדים רבים ומצויינים מהמגזר הציבורי והפרטי. בתום תהליך מסודר ודיונים מעמיקים היא החליטה היום להמליץ על עמוס שפירא לתפקיד הנשיא הבא של אוניברסיטת חיפה. המלצה זו תובא להחלטת הוועד המנהל בישיבתו הקרובה ולאחר מכן לאישרור חבר הנאמנים של האוניברסיטה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully