וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית מחיר הדלק: איפה אפשר לתדלק בזול?

אורה קורן

1.3.2012 / 14:01

בעקבות עליית מחירי הדלק מחפשים נהגים רבים את התחנות הזולות ביותר. יו"ר ועדת הכלכלה טוען כי העובדה שלא מוטל מס בלו על טיסות פנים כמוה כסבסוד הטסים על ידי הנהגים.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה (ליכוד), תובע להטיל את מס הבלו גם על דלק סילוני בטיסות פנים ברחבי הארץ. שאמה הכהן טוען כי בדיקה שערך העלתה כי מס זה לא מוטל בטיסות פנים ארציות.

לדבריו, לא ייתכן כי מי שטס לאילת, ובהם אזרחים בעלי אמצעים, לא יישלמו בלו על דלק סילוני, בעוד האזרח הקטן ייאלץ לשלם מס בלו על מכוניות. שאמה הכהן תובע ממשרד האוצר לבמצע מהלך משולב להטלת מס בלו על טיסות פנים ולהפחתתו מדלק לכלי רכב פרטיים.

בדף הפייסבוק שלו כתב שאמה הכהן: תנחשו על איזה דלק יש פטור ממס? לא להאמין, אבל לדלק מטוסים סילוני... משמע, הנוסעים בכבישים מסבסדים את הטסים במטוסים!".

התחנות הזולות בישראל

האתר להשוואת מחירי הדלק FullTank, אשר עוקב אחר המחירים כל השנה, פירסם הבוקר את רשימת תחנות הדלק הזולות ביותר בישראל, גם אחרי העלאת המחירים. האתר מחזיק נתונים של כ-900 תחנות דלק, ומאפשר לנהגים להשוות בין מחיריהן גם באמצעות אפליקציות לסמארטפון.

רשימת תחנות הדלק הזולות כפי שמופיעה באתר (המחירים הם לליטר)

סולר

(1) סונול הטכני חיפה 7,45 שקלים
(2) אחר באר מרים טבריה 7,45 שקלים
(3) דלק נתיבות נתיבות 7,48 שקלים
(4) סונול שערי חולון חולון 7,49 שקלים
(5) דור-אלון בית חורון בית חורון 7,49 שקלים
(6) אחר דגש גבעת כח 7,49 שקלים
(7) אחר מפגש נעמן כפר מסריק 7,49 שקלים
(8) אחר אמישראגז אשדוד 7,53 שקלים
(9) אחר דלק יבור יבור 7,55 שקלים
(10) דור-אלון הילי בת ים 7,59 שקלים

סולר במזומן

(1) יעד תבור חיפה 7,55 שקלים
(2) דקל החרושת רעננה 7,75 שקלים

95

(1) סונול שלי ראשון-לציון 6,84 שקלים
(2) דלק נווה יעקב ירושלים 7 שקלים
(3) אחר אמישראגז אשדוד 7 שקלים
(4) פז העיר הרצליה 7 שקלים
(5) דלק אמיר בני ברק 7,04 שקלים
(6) פז העשור ירושלים 7,05 שקלים
(7) פז גלבוע עין חרוד-איחוד 7,2 שקלים
(8) דלק ליבסטר הרצליה 7,2 שקלים
(9) דלק רמת השרון רמת השרון 7,3 שקלים

"המיסוי הגבוה על דלק פוגע בתחרותיות"

המיסוי הגבוה על דלק פוגע בתחרותיות של המשק ובצמיחתו כיוון שהוא מייקר עלויות יצור - כך אומר ל-TheMarker דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים. לדבריו, במונחי כח קנייה, ישראל היא מהמדינות היקרות בעולם במחיר הדלק.

לדבריו, אחד הכשלים הידועים במדיניות ציבורית וברגולציה כלכלית הוא הניהול השולי - עיסוק בשאלות משנה במקום לדון בשאלה המהותית. לעניין הדלק, העיסוק בשאלת היקור האחרון שולי לעומת העיסוק הנדרש ברענון מדיניות המס לגביו.

"ידוע היטב, כי אין כל הצדקה אמיתית למיסוי בגובה אדיר (למעלה ממחצית) של הדלק לצרכן, אבל אין לאיש את האומץ להפסיקו". לדבריו, מיסוי הדלק ברמה כה גבוהה הוא אנטי פריוני, אנטי צמיחתי ופוגע בתחרותיות של ישראל בעולם.

שטרום הוסיף כי הממשלה קובעת עמדה לגבי מיסוי הכנסה לפי קריטריון של פרוגרסיביות ועידוד תמריץ לעבודה המוביל את המשק לצמיחה ולהגברת פריון או לגבי מיסוי נדל"ן כפועל יוצא של השבחת ערך הנכס. לדבריו, מיסוי הדלק לא מגן על שום ערך כלכלי אמיתי, שתורם לצמיחה.

"הדלק הוא תשומה חיונית לצמיחה ולפריון. מיסוי מופקע של הדלק מוביל לשתי רעות חולות. האחת, פגיעה בהוצאות היציאה לעבודה ושניה יקור כולל של המוצרים במשק, דווקא בתקופה של 'מחנק יוקר' הפוגע מאד במעמד הביניים", אמר שטרום. "פגיעתו של מיסוי הדלק המופקע מהווה פגיעה קשה בעמודי התווך של כלכלה, פריון וצמיחה ולכן עומדת בסתירה מובהקת למטרות המדיניות הכלכלית של הממשלה. על כן, ניתן לראות בה גם סממן בלתי חוקתי", הוסיף שטרום.

עדכון ראשון: 10:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully