וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בתקופת משבר כלכלי: מכירות הנשק ממשיכות לצמוח

1.3.2012 / 12:54

תעשיית הנשק העולמית לא מתרגשת מהמשברים הכלכליים וממשיכה לצמוח. כיום עומדות המכירות על יותר מ-400 מיליארד דולר. בראש רימת החברות עומדת לוקהיד מרטין

מכירות הנשק והשירותים הצבאיים של יצרניות הנשק הגדולות בעולם המשיכו לצמוח גם בתקופת המיתון, ועולות כיום על 400 מיליארד דולר, לפי חברת מחקר עצמאית. הצמיחה במכירות אמנם הואטה, והייתה 1% בלבד ב-2010 לעומת 2009, אך במונחים ריאליים נרשם זינוק של 60% במכירות מאז 2002, לפי החברה, שטוקהולם אינטרנשונל פיס ריסרץ' אינסטיטוט (Sipri).

מכירות 100 חברות הנשק המובילות בעולם הגיעו ל-411.1 מיליארד דולר ב-2010, לפי סיפרי. עם זאת, נתון זה אינו כולל יצרניות נשק סיניות וכולל נתונים מוגבלים בלבד בנוגע ליצרניות נשק רוסיות. לפי נתוני סיפרי, מגזר הנשק העולמי הופך ליותר ויותר ריכוזי, באמצעות רכישות ומיזוגים. 10 החברות המובילות אחראיות כיום ל-56% מהמכירות במגזר.

סוזן ג'קסון, מומחית מגזר הנשק בסיפרי, אמרה כי "נתוני 2010 מוכיחים כי השחקניות המרכזיות מצליחות למכור נשק ושירותים צבאיים למרות המשברים הפיננסיים הפוגעים במגזרים אחרים". עם זאת, השנים הקרובות אינן צפויות להיות כה רווחיות עבור יצרניות הנשק, בייחוד אלו הנסמכות על השווקים באירופה וארה"ב - בעקבות יציאת הצבא האמריקני ובני בריתו מעיראק ומאפגניסטן.

לוקהיד מרטין האמריקאית עומדת בראש רשימת חברות הנשק הגדולות, עם מכירות נשק ושירותים צבאיים בסך 35.7 מיליארד דולר ב-2010. אחריה ניצבת BAE סיסטמס, עם מכירות בסך 32.8 מיליארד דולר, ולאחר מכן בואינג ונורתרופ גרומן.

  • עוד באותו נושא:
  • נשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully