וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחה טובה למרץ: אחד העם נסגר בעליות

דרור רייך

1.3.2012 / 17:04

המסחר בבורסה התל אביבית נפתח היום בירידות אך בהמשך התהפכה המגמה. ת"א 25 סגר בעלייה של 1% אך בסיכום שבועי ירד ב-0.5%. ת"א 100 סגר בעלייה של 0.9%

יום המסחר האחרון של השבוע הראשון של חודש מרץ נפתח ברגל ימין - למרות ירידות קלות שנרשמו בתחילת המסחר, מאמצע היום ועד סופו נסחרו המדדים המובילים בטריטוריה הירוקה ביום מסחר דליל של 900 מיליון שקל.

ת"א 25 סגר בעלייה של 1% אך בסיכום שבועי ירד ב-0.5%. ת"א 100 סגר בעלייה של 0.9% ואת השבוע בירידה קלה של 0.1%. ת"א בנקים סיים בעלייה של כ-0.7% ואת השבוע בירידה חדה של 3.9%. מדד הנדל"ן נסגר בעלייה של 0.7%, אך בסיכום השבוע השיל כ-1.3% מערכו. מדדי התל בונד נסחרו בירידות של עד 0.05%.

בגזרת המניות בולטות לרעה דסק"ש עם ירידה של 2.3%; אינטרנט זהב שממשיכה להיפגע מהתחרות בשוק האינטרנט, השילה 2.1% מערכה; סלקום עם צניחה של 1.6%. לטובה ,בולטות כלל ביוטכנולוגיה עם זינוק של 6.45% וטכני כלל תעשיות , שפירסמה את דו"חותיה עם טיפוס של 5.4%. איתורן של איזי שירצקי מתנהגת כמו קבוצת הכדורגל שבבעלותו ומטפסת ב-4.8% ובזק מוסיפה 3.1% לערכה.

ערן ליאור, משווק השקעות ממיטב טרייד, התייחס לסיום שבוע המסחר ואמר "לאחר המגמה השלילית שאיפיינה את המסחר בתחילת השבוע, נסחר מדד המעו"ף זה היום השני ברציפות בטריטוריה החיובית. נראה שהמשקיעים מנסים לשאוב אופטימיות מהנעשה מעבר לים. יש לציין שמדד המעו"ף הפגין חולשה ניכרת במהלך פברואר ביחס לכל המדדים האחרים בעולם. אחת הסיבות לחולשה בשוק המקומי נובעת מההשפעות כתוצאה מהמחאה החברתית".

עוד הוסיף ליאור כי "בהמשך לירידות שחוותה מניית שטראוס , החלה אתמול להיסחר מניית מבטח שמיר ואיבדה קרוב ל25% משוויה ביומיים, הסיבה המרכזית לירידה נובעת מהאחזקה העיקרית שלה חברת תנובה, שהערכת השווי שלה קטנה משמעותית (מבטח מחזיקה כ-20% מתנובה)".

עודף העלויות וחוסר היעילות במערכת הבנקאית מגיעים לשווי של 10 מיליארד שקל בשנה - כך מעריך אחד הבנקאים הבכירים בישראל. לדבריו, החיבור בין ועדי העובדים בבנקים להסתדרות גורם לכך שאין יכולת לייעל את המערכת.

בית ההשקעות מיטב צופה תשואה של 0.6% בקופות הגמל בחודש פברואר - כך לפי הערכה ראשונית שפורסמה על ידו הבוקר (ה'). לפי בית ההשקעות, הקופות שיבלטו בתשואות הן אלו שהשקיעו רכיב גדול יותר מהקופה בשוקי המניות בחו"ל. מדובר על חודש שני ברציפות של תשואה חיובית, לאחר שבחודש ינואר הציגו הקופות הגדולות והבינוניות תשואה ממוצעת של 2.6%.

יתרות המט"ח הגבוהות של בנק ישראל, שעומדות על 76 מיליארד דולר, כמו גם התחזית כי כלכלת ארה"ב צפויה להתאושש בשנים הקרובות, דוחפות את בנק ישראל לצאת ולהשקיע בשוק האמריקאי. החל מהיום יחל הבנק לרכוש מניות של חברות הנסחרות בארה"ב - ובסך הכל מתכוון הבנק להשקיע כ-13% מיתרות המט"ח שברשותו.

אמש בורסות וול סטריט נסגרו בירידות לאחר שנאומו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, צינן את ציפיות המשקיעים לכך שהבנק המרכזי ינקוט בצעדים נוספים לתמיכה בצמיחת כלכלת ארה"ב. עם זאת, בסיכום חודשי עלו המדדים, ומדד דאו ג'ונס השלים את רצף העליות החודשי הארוך ביותר זה שנה. שווי השוק של ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל חצה היום בראשונה את רף 500 מיליארד דולר.

האבטלה בגוש היורו עלתה לשיא של 10.7% בחודש ינואר, כך עולה מנתונים שפירסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי, יורוסטאט. 16.9 מיליון איש ב-17 מדינות גוש היורו מובטלים - עלייה של 1.4 מיליון לעומת ינואר 2011.

מניות במרכז

המאבק על השליטה בשלד אולטרה שייפ נמשך. שלשום (ג') הוציא השופט חאלד כבוב מבית המשפט המחוזי בתל אביב צו מניעה זמני בדלתיים סגורות נגד החלטת השלד להקצות מניות ליוסף גורביץ', בנו בעל השליטה בחברת הנדל"ן ארזים, מאיר גורביץ'.

בנק אגוד , הבנק השישי בגודלו במערכת, הציג אמש את דו"חותיו הכספיים לשנת 2011. הבנק הציג רווח נקי של 132 מיליון שקל, ירידה של 11% בהשוואה לשנת 2010. מדובר בתשואה על ההון של 6.7% בלבד לעומת 7.6% בשנת 2010.

לאחר שפירסמה השבוע את תוצאותיה המעודכנות לשנים האחרונות ואת תוצאותיה של יצרנית החלב תנובה, מבטח שמיר , שבשליטת מאיר שמיר, חזרה להיסחר אתמול בבורסה. עם פתיחת המסחר, צללה המניה ב-20% משער של 115.7 שקל ל-94 שקל. בכך שווי החברה נחתך מ-1.21 מיליארד שקל ל-987 מיליון שקל (350 מיליון שקל).

החרפת משבר הגז מעמידה איום מיידי על יציבותה הפיננסית של חברת החשמל: ל-TheMarker נודע כי החברה הודיעה שלשום לממשלה שהיא צופה גירעון תזרימי נוסף של 2.8-3.8 מיליארד שקל בחודשיים הקרובים בלבד.

חברת תהל שבבעלותה המלאה של קרדן אן.וי חתמה על חוזה עם חברת המים הלאומית של גאנה על הסכם לביצוע פרוייקט לתכנון הקמה הרחבה ושדרוג מערכות מי השתייה באזור קומאוו קונונגו וקוואטאפו, תמורת 97.5 מיליון דולר.

חברת טבע בוחנת את האפשרות של מעבר למסחר בבורסה של ניו יורק, לאחר 30 שנה של מסחר בנאסד"ק. על פי הערכות, יוזם המהלך הוא יו"ר החברה, פיליפ פרוסט, שמנסה לרתום אליו את המנכ"ל הנכנס ד"ר ג'רמי לוין.

חברת האחזקות כלל תעשיות , בשליטת אי.די.בי פיתוח (60.5%), פירסמה היום את תוצאותיה לרבעון הרביעי של שנת 2011 ולשנה בכללותה. החברה הציגה ירידה של 47% ברווח נקי לבעלי המניות בשנת 2011, שהסתכם ב-335 מיליון שקל, לעומת רווח של 639 מיליון שקל. סך כל הרווח הכולל המיוחס לבעלי מניות ירד ב-63% והסתכם בשנת 2011 על כ-205 מיליון שקל לעומת 567 מיליון שקל בשנת 2010.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully