וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: "בוודאות - לא נשלח דו"חות למי שנסע ב-5 קמ"ש מעל המותר"

דניאל שמיל

1.3.2012 / 19:30

ביום ראשון יתחילו מצלמות המהירות החדשות להפיק דו"חות אמת. במשך חודש: 3 המצלמות תפסו 100 אלף נהגים נוהגים במהירות מופרזת

ביום ראשון יתחילו מצלמות המהירות החדשות להפיק דו"חות אמת, ולא עוד אזהרות לנהגים. לפי נתוני החודש הראשון, מדובר בכמות עצומה של דו"חות. ניצב ברונו שטיין, ראש אגף התנועה של המשטרה, אמר במסיבת עיתונאים שנערכה היום כי "בשלוש מצלמות צילמנו יותר מ-100 אלף נהגים שעברו על המהירות. 11% מהם נסעו במהירויות של 110 עד 140 קמ"ש בכביש של 90 קמ"ש. הוצאנו קרוב ל-1,000 דו"חות מהירות, ו-250 דו"חות של אור אדום".

ביום ראשון יתחילו לפעול גם מצלמות מהירות חדשות, בשני קטעי כביש בצפון - על דרך מס' 4 בין צומת הרוא"ה לפורדיס, ובין צומת אלונים לצומת נהריה. לדברי נצ"מ אלכס פרלמן, ראש מחלקת תכנון ופיתוח באגף התנועה, המקומות בהם יופעלו מצלמות נבחרו לפי מידת הסיכון שבהם - שם מהירות אחראית ל-10%-28% מהתאונות. קריטריון נוסף הוא עד כמה הכביש סואן, כדי לייצר הרתעה. בקרוב, מבטיח פרלמן, כל המצלמות ייצבעו בכתום ויהיו שלטים בולטים בכניסה לנתיב. לדברי פלרמן, "התשלום למפעילה מלמ-תים מבוסס על שעות ההפעלה ולא על מספר הדו"חות שיופקו".

ניצב שטיין תקף את התקשורת: "כל ניסיון להציג אותה כמערכת שאמורה לסחוט כספים הוא משולל אחיזה במציאות", אמר. "תפקידן של המצלמות הוא להוריד את מספר תאונות הדרכים. יש לנהוג ביותר אחריות סביב הדיווחים. שוטרי התנועה צריכים להתמודד עם שכול מדי יום, ואנחנו מנסים להפחית את התאונות וההרוגים".

שטיין הוסיף כי "זמן ההגעה של הדו"ח אחרי העבירה מייצר הרתעה (96 שעות- ד"ש)". בשלב זה, עוד לא ניכר שינוי בתרבות הנהיגה, אך שטיין אומר כי הוא סבלני: "לאורך זמן נשפיע על תרבות. הנהיגה בישראל".

עופר רגבי, מנהל הפרויקט במלמ-תים, מספר כי בזמן הניסוי וההפעלה נעקרה מצלמה אחת (והושבה למקומה) והיה ניסיון להצית אחרת. לדבריו, המצלמות מוגנות היטב (הן אף חסינות ירי) ולצידן מותקנות גם מצלמות אבטחה, כדי לתפוס משחיתים.

רון מוסקוביץ', מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אמר כי "גם סקרים מטעם הטכניון מצביעים על עלייה מתמשכת במהירות בתוך הערים. אי אפשר להמשיך ולהתעלם מנושא המהירות. אנחנו מדברים ומתכננים את הדור הבא של המצלמות, שיצלמו גם וידיאו וייפרשו בתוך הערים. אנחנו רוצים לתת מענה לנהיגה בריונית, כמו נסיעה בשוליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully