וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירה חיובית חמישית ב-6 ימים בוול סטריט

נמרוד הלפרן

1.3.2012 / 23:10

זינגה קפצה ב-10%, יום שלישי של ירידות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב - התשואה מעל 2%. מדד S&P 500 אשר עלה בפברואר ב-4.1%

בורסות וול סטריט, אשר השלימו אתמול את רצף העליות החודשי הארוך ביותר זה כמעט שנה, פתחו את חודש מארס במגמה חיובית לאחר שמספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד לשפל של ארבע שנים, ובעקבות נתוני מכירות טובים מהצפוי של יצרנית הרכב והרשתות הקמעונאיות הגדולות בארה"ב. זו הפעם החמישית בשישה ימי מסחר שהמדדים נסגרים במגמה חיובית.

מדד דאו ג'ונס, אשר נסגר שלשום בראשונה מאז שנת 2008 מעל לרמה של 13,000 נקודות, עלה היום ב-0.2%. המדד השלים אתמול עלייה של 2.5% בחודש פברואר - עלייה חודשית חמישית ברציפות - בדרכו רצף העליות החודשי האורך ביותר מאז אפריל. מדד S&P 500 אשר עלה בפברואר ב-4.1% בדרכו לעלייה של 8.6% מתחילת השנה, טיפס היום ב-0.6%; מדד נסדא"ק, אשר חצה אתמול במהלך המסחר את רמת 3,000 נקודות בראשונה מאז שנת 2000 בדרכו לזינוק של 5.4% בפברואר, הוסיף היום 0.7%. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר בירידות זה היום השלישי ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.06% ל-2.04%.

מבול נתוני מקרו כלכליים בארה"ב

נתונים מקרו כלכליים מעורבים שפורסמו היום בארה"ב הצביעו מצד אחד על ירידה מפתיעה בהוצאות הבנייה ובמדד פעילות מגזר הייצור, ועלייה מתונה מהצפוי בצריכה הפרטית, ומצד שני על ירידה מפתיעה במספר תביעות האבטלה השבועי, וגידול חד מהצפוי במכירות הרשתות הקמעוניות.

מדד פעילות מגזר הייצור בארה"ב ירד בחודש פברואר לרמה של 52.4 נקודות לעומת 54.1 נקודות בינואר, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 55 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות הייצור, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות בפעילות הכלכלית.

הוצאות הבנייה בארה"ב ירדו בינואר ב-0.1% לקצב שנתי של 827 מיליארד דולר - ירידה ראשונה מאז חודש יולי - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו גידול של 0.7% בהוצאות הבנייה. נתוני חודש דצמבר תוקנו כלפי מטה לעלייה של 1.4% לעומת גידול של 1.5% שעליו דווח במקור.

נתונים נוספים שפורסמו היום, שמצביעים דווקא על שיפור בכלכלה האמריקאית, היו מכירות הרשתות הקמעוניות הגדולות בארה"ב. טארגט, קוסטקו, לימיטד ברנדס, מייסי'ס וגאפ דיווחו כולן על עליות חדות מהצפוי במכירותיהן בפברואר. גאפ דיווחה על עלייה של 4% במכירותיה. מכירות טארגט גדלו ב-7%, יותר מתחזיות אנליסטים לעלייה של 5.2%.

הצריכה הפרטית בארה"ב צמחה בינואר ב-0.2%, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגידול חד יותר של 0.4%. ההכנסה האישית גדלה ב-0.3% בינואר - פחות התחזיות לגידול של 0.5%.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-2,000 לרמה של 351 אלף - מספר זהה לזה שנרשם בשבוע שהסתיים ב-11 בפברואר, ואשר היה הנמוך ביותר מאז חודש מארס 2008 - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה במספר התביעות השבועי לרמה של 355 אלף. הממוצע הארבע-שבועי של מספר התביעות, הנחשב לפחות תנודתי, ירד לרמה של 354 אלף - רמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 2008.

"נראה כי שוק המניות ונתוני המקרו כלכליים בארה"ב מתקדמים לפחות שני צעדים על כל צעד אחד לאחור, ולפי הערכתנו מצב זה מוביל למגמת התחזקות בשניהם", אמר מנהל ההשקעות קאלי סאמרה מהברוקר צ'רלס שוואב, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "התייקרות מחירי הנפט מסכנת את הצמיחה העולמית, אבל אנחנו צופים כי השיפור בתנאים ימשיך לדחוף קדימה את ההתאוששות".

ברננקי בקונגרס

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, ימשיך היום בעדותו החצי שנתית בקונגרס על המדיניות המוניטרית, ולאחר שאתמול נאם בפני ועדת השירותים הפיננסים של בית הנבחרים, יופיע היום בפני ועדת הבנקאות של הסנאט.

בעדותו אתמול בבית הנבחרים אמר ברננקי כי הבנק המרכזי יידרש להתמיד בתמריצים המוניטרים לכלכלת ארה"ב למרות הירידה בשיעור האבטלה וחששות מפני התגברות זמנית של האינפלציה עקב התייקרות מחירי הנפט.

"נכון לעכשיו, לאור רמת האבטלה הגבוהה ותחזית האינפלציה המתונה, ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) מעריכה כי המשך המדיניות המוניטרית המרחיבה מאוד עולה בקנה אחד עם שתי היעדים של הבנק הפדרלי" - לשמור על יציבות מחירים ועל תעסוקה מרבית - אמר אתמול ברננקי במסגרת עדותו בפני ועדת השירותים הפיננסים של בית הנבחרים.

ברננקי אמנם ציין כי נרשמו "התפתחויות חיוביות" בשוק העבודה, אולם הוסיף כי "מצב שוק התעסוקה עדיין רחוק מלהיות נורמלי". לדבריו, העלייה שנרשמה באחרונה במחירי הבנזין "צפויה לגרור התגברות זמנית של האינפלציה תוך צמצום כוח הקנייה של הצרכנים".

דבריו של ברננקי הצביעו על כך שסימני השיפור שנרשמו באחרונה בכלכלה הגדולה בעולם אינם צפויים לשנות את תחזית הבנק הפדרלי לפיה הריבית בארה"ב תישאר ברמה נמוכה באופן חריגה לפחות עד שלהי שנת 2014. בה בעת, ברננקי לא אותת על כך שהבנק המרכזי שוקל לנקוט בצעדים נוספים להמרצת הכלכלה.

"היינו עדים למספר התפתחויות חיוביות בשוק העבודה", אמר ברננקי. "עם זאת, המצב בשוק העבודה עדיין רחוק מלהיות נורמלי: שיעור האבטלה ממשיך להיות גבוה, שיעור האבטלה ארוכת הטווח עודנו קרוב לשיא, ומספר האנשים שעובדים במשרה חלקית בשל סיבות כלכליות עודנו גבוה מאוד".

בהתייחסו לאינפלציה ציין ברננקי כי בטווח הארוך יותר, הבנק הפדרלי צופה כי רמת האינפלציה המתונה תימשך מעבר לשנה הנוכחית. "מאז ישיבת הריבית האחרונה של הבנק הפדרלי, מחירי הבנזין התייקרו, בעיקר בעקבות התייקרות מחירי הנפט בעולם - התפתחות שצפויה לגרום להאצה זמנית באינפלציה תוך צמצום כוח הקנייה של הצרכנים", אמר יו"ר הפד.

מניות במוקד

ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, דיווחה על גידול מפתיע במכירות כלי רכב בארה"ב בחודש פברואר, ומתחרותיה האמריקאיות פורד, וקרייזלר דיווחו על מכירות שעלו על תחזיות האנליסטים.

ג'נרל מוטורס דיווחה על גידול של 1.1% במכירות כלי הרכב בארה"ב בחודש שעבר, ל-209 אלף כלי רכב, לעומת תחזית האנליסטים לירידה של 4.8% במכירות. פורד, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב, רשמה גידול של 14% במכירות בפברואר ל-179 אלף כלי הרכב - מעל לתחזית האנליסטים לעלייה של 9% במכירות.

קרייזלר, השלישית בגודלה בארה"ב, דיווחה על זינוק של 40% במכירות ל-134 אלף - מכירות חודש פברואר החזקות ביותר זה ארבע שנים. תחזית האנליסטים היתה לגידול של 26% במכירות קרייזלר.

ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל, החברה הבורסאית בעלת השווי שוק הגדול בעולם, הפכה אתמול לחברה האמריקאיות השישית בהיסטוריה ששווי השוק שלה חצה את רמת 500 מיליארד דולר, והצטרפה בכך למועדון היוקרתי הכולל רק את חברות מיקרוסופט, ג'נרל אלקטריק, סיסקו, אינטל ואקסון מוביל.

חברת המשחקים זינגה, שפיתחה את המשחקים הפופולריים פארמוויל וסיטיוויל, הודיעה היום על כוונתה להשיק החודש גירסת בטא של פלטפורמת משחקים מקוונת חדשה בשם Zynga.com. הפלטפורמה החדשה תאפשר לגיימרים לשחק במשחקיה ישירות באתר האינטרנט מבלי שיידרשו לעבור דרך פייסבוק או ערוצי רשתות חברתיות אחרים. זינגה, שביצעה הנפקה ראשונה לציבור (IPO) בדצמבר, מסרה גם כי בכוונתה לשתף פעולה עם מפתחי משחקים המעוניינים שהפלטפורמה החדשה תארח את משחקיהם.

חברת טבע בוחנת את האפשרות של מעבר למסחר בבורסה של ניו יורק, לאחר 30 שנות מסחר בנאסד"ק. על פי הערכות, יוזם המהלך הוא יו"ר החברה, פיליפ פרוסט, המנסה לרתום אליו את המנכ"ל הנכנס ד"ר ג'רמי לוין.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully