וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות באירן מקפיצה את מחיר הנפט: חצה את רף 110 דולר

נמרוד הלפרן

1.3.2012 / 23:40

מחיר הנפט הגולמי בניו יורק נסגר בעליות זה היום השני ברציפות. אנליסטים: "הימים הקרובים בעלי חשיבות רבה לגבי אירן; נתוני האבטלה והדיור גם תומכים במחיר הנפט"

מחיר הנפט הגולמי בניו יורק נסגר בעליות זה היום השני ברציפות, וחצה את רמת 110 דולר לחבית במסחר האלקטרוני שלאחר הסגירה, על רקע התגברות הלחץ שמפעילה ארה"ב על אירן לעצור את תוכנית הגרעין שלה, ובעקבות נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו היום בארה"ב.

החוזים על הנפט הגולמי לאפריל נסגרו במחיר של 108.84 דולר לחבית, עלייה של 1.7% בבורסת הסחורות של ניו יורק. במסחר האלקטרוני שלאחר הסגירה המשיכו החוזים לטפס, ומחירם חצה את רמת 110 דולר לחבית.

"הימים הקרובים עשויים להיות בעלי חשיבות רבה בכל הקשור לאירן", אמר מתיו דוהרטי מחברת ניהול ההשקעות אדווייזרי ריסרץ', בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "נרשם שיפור בשוק העבודה בארה"ב וישנם גם ניצני תקווה בשוק הדיור. שני מגזרים אלו הם שהכבידו על הכלכלה בשנים האחרונות", הוסיף דוהרטי.

מפקד חיל האוויר האמריקאי, הגנרל נורטון שוורץ, אמר היום כי המטה הכללי בצבא ארה"ב הכין אופציות מבצעיות לתקיפת מתקני הגרעין של אירן. "עם מה שאנחנו יכולים לעשות, לא הייתם רוצים להיות באזור בו זה יקרה", אמר שוורץ לעיתונאים.

בכירים בפנטגון סיפרו לסוכנות הידיעות בלומברג כי הוכנו אפשרויות צבאיות, החל מתדלוק אווירי למטוסי חיל האוויר של צה"ל, וכלה בתקיפת מבנים מרכזיים במשטר של אירן, כולל מתקנים של משמרות המהפכה, בסיסים של הצבא האיראני ומשרדי המודיעין והביטחון של השלטון בטהראן.

ראש המטות המשולבים בצבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי אמר אתמול לוועדת התקצוב של בית הנבחרים כי "אין קבוצה באמריקה שנחושה יותר למנוע נשק גרעיני מאיראן יותר מהמטה הכללי, אני יכול להבטיח לכם את זה".

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-2,000 לרמה של 351 אלף - מספר זהה לזה שנרשם בשבוע שהסתיים ב-11 בפברואר, ואשר היה הנמוך ביותר מאז חודש מארס 2008 - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה במספר התביעות השבועי לרמה של 355 אלף. הממוצע הארבע-שבועי של מספר התביעות, הנחשב לפחות תנודתי, ירד לרמה של 354 אלף - רמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 2008.

הוצאות הבנייה בארה"ב ירדו בינואר ב-0.1% לקצב שנתי של 827 מיליארד דולר - ירידה ראשונה מאז חודש יולי - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו גידול של 0.7% בהוצאות הבנייה. נתוני חודש דצמבר תוקנו כלפי מטה לעלייה של 1.4% לעומת גידול של 1.5% שעליו דווח במקור.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הנפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully