וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסכת חשמל בקיץ? תקבל הנחה בחשבון

איתי טרילניק

4.3.2012 / 10:54

במטרה לתמרץ צרכנים לחסוך בחשמל בקיץ מציעה רשות החשמל הסדר לפיו מי שחוסך מעל 10% מהצריכה ייזכה לקבל הנחה של 10%-20%

רשות החשמל מפרסמת היום לשימוע הסדר תעריפי חדש, שנועד לתמרץ צרכנים ביתיים לחסוך חשמל בחודשים יולי-אוגוסט. זאת, בשל המחסור בחשמל והצפי לקשיים באספקת הביקושים בחודשי הקיץ. במסגרת ההסדר, יושוו חשבוניות הצרכנים לחשבוניות הקיץ שעבר, ומי שחסך מעל 10% יוכל לקבל הנחה בחשבון.

המודל שהוצג דומה ל"מודל קליפורניה", שיושם בהצלחה בארה"ב על מנת להתמודד עם שיאי הצריכה השנתיים. ב"מודל קליפורניה" ניתנה הנחה של 20% למי שחסך 20% ומעלה בצריכת החשמל.

בהסדר המוצע בישראל, על חסכון של 10% עד 15% מחשבון החשמל יוכל הצרכן לקבל הנחה בשיעור 10%. על חסכון של 20% עד 30% יקבל הצרכן הנחה של 20% בחשבון. על מנת להצטרף להסדר, יוקם אתר אינטרנט מיוחד, המקושר לאתר חברת החשמל. צרכנים יוכלו להירשם להסדר, ללא התחייבות. כלומר, מי שלא יחסוך בקיץ לעומת הקיץ דאשתקד, לא יקנס.

ההסדר יכלול אך ורק חשבוניות הנמצאות בטווח החודשים יוני – ספטמבר. כלומר, חשבוניות המתחילות במאי ומתמשכות לתוך התקופה האמורה, לא יחשבו בהסדר, וכך גם חשבוניות הגולשות מעבר לאחד באוקטובר. פירוש הדבר הוא שרק מי שחשבון החשמל שלו מחושב מתחילת החודש יוכל להנות מארבעה חודשי ההסדר. ברשות החשמל הסבירו כי התקופה הבעייתית מבחינת אספקת ביקושי החשמל היא בחודשי יולי – אוגוסט, והורחבה על מנת לאפשר לצרכנים נוספים להצטרף להסדר ולהנות מהחסכון במשך חודשיים לפחות.

ההסדר החדש הוא חלק מניסיונות הרשות לתמרץ הפחתת צריכת חשמל בקיץ, לאור המחסור בחשמל והצפי לקשיים משמעותיים באספקת החשמל בשעות שיא הצריכה בקיץ. הקשיים נובעים בין היתר מהמחסור בגז בשל התדלדלות מאגר ים תטיס והפסקת הגז המצרי, וכן בשל תקלות שונות המקטינות את כושר הייצור של חברת החשמל.

צעדים נוספים בהם נקטה הרשות עד כה הם הסדרים להפחתת הצריכה בשעות השיא, בין היתר על ידי השקת תעריף 'תעו"ז פשוט' לצרכנים ביתיים, המשתנה לפי שעות היממה, וכן הסדרים לתמרוץ הפחתת הצריכה בשעות הקריטיות על ידי צרכנים בינוניים וכבדים במגזר העסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully