וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה יצורף כמשיב בתיק הסדר החוב של דלק

שלי אפלברג ומיכאל רוכוורגר

4.3.2012 / 12:12

השופטת ורדה אלשייך קבעה כי יצחק תשובה יצורף אישית כמשיב בתיק המתנהל בנוגע להסדר החוב בדלק נדל"ן. אלשיך: "התנהלותו לכאורה של בעל השליטה תרמה לחוסר האמון"

ניצחון ראשון במערכה למחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן : השופטת ורדה אלשייך קבעה היום כי יצחק תשובה יצורף אישית כמשיב בתיק הסדר החוב של דלק נדל"ן.

אלשיך החליטה כי יש לצרף את יצחק תשובה, בעל השליטה בחברת דלק נדל"ן, כמשיב לבקשה שהוגשה להגיע להסדר חוב כולל עם בעלי האג"ח בהיקף של כ- 2.15 מיליארד שקל. זאת בעקבות הבקשה שהגישה נציגות מחזיקי אג"ח ד' (שדלק נדל"ן חייבת לה כ- 170 מיליון שקל), המיוצגת ע"י עו"ד גידי קירש ועופר גזית.

אלשיך הסבירה בהחלטתה כי היתה יכולה גם להחליט שלא לצרף את תשובה כמשיב, אבל "אז הדברים היו נראים קלים מדי על רקע האווירה הציבורית השוררת סביב ההסדר. מצב הדברים החריג והתנהלותו לכאורה של בעל השליטה עשויים לתרום, אם לא תרמו כבר כעת, לחוסר האמון המופגן שמגלים כלפיו מחזיקי האג"ח היותר גדולים, לרבות חלק מהנאמנים.

"הבעיה שבפניי אינה בגדר ויכוח דיוני גרידא, האם ראוי או שמא חייב בית משפט הדן בסכסוך להפוך את הפלוני לצד שלא ביוזמתו (ובמידה רבה אף כנגד רצונו) אם לאו. העניין שלנו הוא למעשה ב'נגזרת' או אחת הנגזרות של סכסוך משפטי כלכלי מורכב ורב השלכות, שמא מן הסבוכים והבעייתיים בהסדרי החוב שנדונו בבית המשפט הישראלי בשנים האחרונות. יחודו של המקרה הנוכחי,הינו בין היתר באי-התאמתו לאף אחת מן המסגרות ה'קלאסיות' שהציבור והנושים, כולל השחקנים החוזרים שביניהם,מורגלים בהם. לא מדובר בתשלובת שעסקיה קרסו ככלל, או מצויים בסכנת קריסה אם תדחה הצעת ההסדר ו'תיפול לבנה מהקיר' בדמות חברה חשובה בקבוצה שתקלע לפירוק. זאת באורח דומה למשל, לחשש שעלה בפרשת אפריקה ישראל, בו קריסת החברה עשויה היתה לגרור אחריה את החוליות המשורשרות מעליה, ולהגיע בסופו של דבר לאיום ישיר כנגד בעל השליטה עצמו".

עוד הוסיפה אלשיך כי "מכאן, כמו גם העובדה כי הנפגע המרכזי בפרשה הוא הציבור (הן המחזיקים הפרטיים הנפגעים ישירות והן הציבור הרחב שכספיו מוחזקים בידי המשקיעים המוסדיים), נובע במידה רבה התסכול, חוסר האמון ותחושה (בין אם נכונה משפטית ובין אם לאו) כי בעל השליטה מתעתע בציבור, נטל את כספיו אל תוך חברה ממונפת, וכעת מסתתר מאחורי כלל האישיות המשפטית הנפרדת".

משמעות צירופו של תשובה כמשיב אינה אומרת כי הוא יהיה חייב להיות נוכח בכל הדיונים הבאים בבית משפט, וכן לא קובעת שהוא ייחקר ויהיה ערב לכל ההתחייבויות - דבר שעשוי לקרות אם דלק נדל"ן תפורק. בינתיים, קבעה אלשיך כי עורכי הדין של תשובה, עופר צור ופיני רובין, השותפים הבכירים במשרד עוה"ד גורניצקי ושות', יהיו חייבים להיות נוכחים בדיונים בבית המשפט ולעדכן את תשובה בהתפתחויות.

כעת, כל המעורבים בהסדר מחכים לעמדת רשות ניירות ערך, שצפויה לפרסם את עמדתה עד ליום רביעי הקרוב ולהכריע האם ישנו צורך בקיום אסיפת נושים אחת לצורך אישור ההסדר כפי שסבורים בדלק נדל"ן ותשובה או לחלופין לקיים 3 אסיפות נפרדות כפי שטוען עו"ד גיא גיסין, המייצג את נציגות מחזיקי אג"ח מסדרה כ"ה , שדלק נדל"ן חייבת לה כ-600 מיליון שקל - כ- 28% מסך החוב).

כמו כן, עדיין לא נקבע אופן ספירת הקולות: האם ייספרו הקולות רק של אלה שישתתפו באסיפות כפי שדורשים מחזיקי אג"ח ה' (שדלק נדל"ן חייבת לה כ- 1.4 מיליארד שקל) או שייספרו קולות גם של משקיעים פרטיים שלא ישתתפו באסיפות בפועל כפי שמבקשים בעלי סדרה כ"ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully