וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ההשקעות פסגות יפטר עשרות עובדים

נועם בר

4.3.2012 / 14:30

על רקע אישור הורדת דמי הניהול על קרנות הפנסיה החליטה ההנהלה בבית ההשקעות פסגות על פיטורי עובדים. פסגות ידוע כבית השקעות בו משכורות העובדים לא גבוהות במיוחד

פחות משבוע אחרי שהורדת דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני אושרה בכנסת, מתחיל בית ההשקעות פסגות, הגדול בישראל, בהליך של פיטורי עובדים. בסוף השבוע החולף החליטה הנהלת פסגות לפטר עשרות עובדים לרוחב כל תחומי הפעילות בבית ההשקעות. בפסגות היום יש כ-800 עובדים.

למרות שהמניע לפיטורים הוא החלטת הכנסת על הורדה אגרסיבית בתקרה של דמי הניהול בקופות הגמל מהיקף של 2% מהצבירה ל- 1.05% מהצבירה, הפיטורים צפויים להקיף גם מחלקות אחרות. זאת במסגרת החלטה על התייעלות כללית שתקזז את הפגיעה מהורדת דמי הניהול.

כבר שנה וחצי מתכוננים בפסגות ובבתי השקעות אחרים להורדת דמי הניהול בענף הגמל, מהלך שהוצג בעבר במסגרת רפורמה של האוצר להגברת התחרות בשוק החיסכון הפנסיוני. ברגע האחרון לאחר לחצים של חברי כנסת, בראשם חיים כץ, הוחלט על הורדה דרסטית יותר של דמי הניהול מ-1.2%, כפי שהציע פרופ' עודד שריג ל-1.05%. גם לוח הזמנים לביצוע ההחלטה קוצר בשנה - וההחלטה תיכנס לתוקף במלואה כבר בתחילת 2014.

בבתי השקעות רבים הופתעו מכך וטוענים כי את ההצעה המקורית עוד יכלו לשאת ללא צורך בפיטורים, אך כעת אין מנוס מלבצע שורה של צעדי התייעלות אגרסיביים. בשנה האחרונה בלט פסגות כחריג בין בתי ההשקעות כשדווקא גייס עובדים למרות החרפת המשבר בשווקים ואווירה כללית לא טובה בשוק ההון. אחת הסיבות לכך היתה התוכנית של פסגות להתרחב לתחום קרנות הפנסיה.

פסגות ידוע כבית השקעות בו משכורות העובדים לא גבוהות במיוחד, כשאת הפיצוי לכך הם מקבלים מבונוסים שנתיים בשנים טובות. כעת החשש הוא שגם בפרמטר הזה ייאלץ פסגות לקצץ. לא רק עובדי בית ההשקעות צפויים להרגיש את הקיצוצים: בפסגות גיבשו מספר צעדים להתייעלות מול ספקים, שיווק ונותני שירותים חיצוניים - מהם קונה פסגות שירותים שונים. אפילו אנשי עסקים שבאים במגע עם החברה צפויים להרגיש בקיצוצים בשל החלטה לצמצם את הוצאות האירוח.

פסגות אולי יכול להתנחם מהעובדה שכעת אם ירכוש חברת ביטוח כפי שהוא מבקש כבר זמן רב, העסקה תתבצע במחיר יחסית נמוך שאולי גם יבטא אפסייד ופוטנציאל השבחה. בחודשים האחרונים נמנע פסגות מלהתקדם במספר ערוצים שהיו לו לרכישה של חברת ביטוח ביניהם רכישה של הכשרה ביטוח ורכישה של חברת הביטוח איילון. אי הוודאות המתמשכת לגבי התקרה שתיקבע בדמי הניהול והחשש מהצעות חדשות של חברי כנסת להוריד את דמי הניהול עד לרמה של 0.7% מנעו מפסגות ומבעלת השליטה בה, קרן איפקס, לקדם את העסקה. כעת, עם קבלת ההחלטה בכנסת, אולי תתאפשר התקדמות בנושא.

הפגיעה בפסגות לא מגיעה רק מהורדת שיעור דמי הניהול המותרים בחיסכון הפנסיוני, וכמו בתי השקעות רבים הוא צפוי להיפגע גם מהקיטון במחזורי המסחר בבורסה, מה שמשליך ישירות על פעילות הברוקראז'. גם תקנה חדשה שאושרה בכנסת בתחילת החודש שעבר ואוסרת על גופים מוסדיים לממן את עלויות ההשקעה בתעודות סל העוקבות אחר מדדים ישראלים מכספי העמיתים צפויה להשליך על פעילות תעודות הסל של פסגות. בית ההשקעות מנהל בתעודות סל 7.6 מיליארד שקל, מתוכם כ- 21% מוחזקים על ידי מוסדיים בתעודות העוקבות אחר מדדים ישראלים החשופים לתקנה החדשה.

  • עוד באותו נושא:
  • פסגות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully