וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזור המסחר הנמוך ביותר בשמונה שנים באחד העם

שלי אפלברג

4.3.2012 / 17:02

המסחר בבורסה התל אביבית היה דליל ובסוף היום נרשם מחזור של 483 מיליון שקל בלבד. המדדים נסגרו במגמה חיובית: ת"א 25 עלה ב-0.6% ות"א 100 עלה ב-0.7%

המשקיעים מדירים רגליהם מהבורסה. יום המסחר הראשון של מארס באחד העם נסגר בעליות, אך הסיפור המרכזי הוא מחזור המסחר, אשר רשם שפל של שמונה שנים, והסתכם של 483 מיליון שקל בלבד.

מדד ת"א 25 עלה ב 0.6%; מדד ת"א 100 התחזק ב-0.7% ונסגר על 1,005 נקודות; מדד הבנקים נסגר בעלייה של 0.7%, לאחר ירידה של 1.2% במהלך היום ומדד הנדל"ן טיפס ב-0.5%.

מדדי התל בונד נסחרו במגמה מעורבת: תל בונד 20 עלה ב-0.4% ותל בונד 40 השיל מערכו כ-0.1%. בשעה שהתל בונד השיקלי סגר בירידה של כ- 0.2% .

אג"ח של קונצרן אי.די.בי נסחרו במגמה מעורבת. סדרה ז' של אג"ח אי.די.בי פיתוח עלו ב-3.6% עם תשואה של 12.97%, סדרה ט' של אי.די.בי פיתוח ירדה ב-1.9% עם תשואה של 11.1%. אג"ח סדרה ד' של אי.די.בי אחזקות נסחרה בירידה של 0.77% וסגרה את היום עם תשואה של 17.15%. מניית דסק"ש השילה מערכה כ-1.7% לקראת המיזוג עם כור, בעוד מניית אי.די.בי אחזקות עלתה ב-1.1%.

"הפעילות במניות היא של ספקולנטי השוק", טוען זיו פניני, מנהל חדר המסחר של מגדל שוקי הון. "יש הנפקות שלמות בלי מסחר בנגזרים".

רפי ניב, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, מפנה אצבע מאשימה לתופעת אלגו טריידינג שפורחת בשנים האחרונות. "סוחרי מעו"ף רגילים פשוט 'נמחקו' - ומהבחינה הזאת שנת 2011 היתה הרבה יותר קשה מאשר שנת 2008. מספטמבר 2008 הבורסה היתה רק בכיוון אחד - מטה, וזה הקל על הסוחרים, בניגוד לשנת 2011 שבה חווינו טלטלות קשות, החל מהמפכה במצרים ובהמשך ה'אביב הערבי', דרך החשש ממשבר גרעיני ביפן וקלה במשבר החובות באירופה שטופל בשלומאליות ועל כן נמשך כל כך הרבה זמן".

לשם המחשת הבעיה ציין ניב כי "גם חברות הנוסטרו הפסיקו לפעול בשוק הנגזרות באופן עצמאי - ופועלים אך ורק באמצאות אלגו טריידינג". ניב מסביר כי "כאשר אין מחזורים גדולים במסחר באופציות זה משליך באופן ישיר על שוק המניות – מפני שסוחרים לא רוכשים מניות בכדי להתכסות על הפוזיציות".

עוד נקודה מעניינת שמעלה מנכ"ל קרנות הנאמנות הוא "שגם מחזור המסחר באיגרות חוב ירד בהיקפו אך לא באותו שיעור כמו המניות". ניב מסביר זאת ש"המשקיע הממוצע מוכן לקחת סיכון ולהשקיע במניות בכדי להשיג תשואה דו ספרתית. מכיוון שתשואה כזאת מתקבלת ע"י רכישת איגרות חוב של חברות כמו אי.די.בי ודסק"ש, אין טעם להגדיל את הסיכון ולרכוש מניות, אלט עדיף להשקיע באיגרות החוב - כלי השקעה פחות מסוכן".

במחלקת המחקר של אקסלנס כותבים כי "הדשדוש בשוק המניות המקומי משקף במידה לא מבוטלת צפי להתמתנות התוצאות הכספיות, כך שהעיניים נשואות במידה רבה לתחזיות קדימה יותר מאשר לתוצאות בפועל".

עוד מציינים כי "קשה להאמין כי השווקים ימשיכו קדימה לפני שתתבהר התמונה בתחום האנרגיה. במצב הנוכחי, הפגיעה של מחירי הנפט הגבוהים תהיה בעיקר בפעילות הריאלית - סוג של 'מס' על הצמיחה. באיזו מידה יגרעו מחירי הדלק מקצב הצמיחה של ארה"ב תהיה השאלה המטרידה בתקופה הקרובה".

לגבי הנפקת מדדי התל בונד החדשים טוענים באקסלנס כי "ניתן לצפות כי השקת המדדים החדשים תגרור השקת תעודות סל חדשות שיעקבו אחר מדדים אלו, ובכך לגידול בסחירות ובביקושים לאיגרות שייכללו במדדים. כמו כן, אפשרויות ההשקעה והחשיפה לשוק הקונצרני יגדלו, כמו גם מדדים למטרת "בנצ'מרק" לאפיק הקונצרני".

יונתן כץ, כלכלן לידר שוקי הון, סבור כי האינפלציה צפויה לחרוג מהיעד השנתי בשל מגמת הפיחות בשקל ועלייה במחירי הנפט בעולם. כץ מעודד מכך שמספר נתונים כלכליים מעידים על המשך צמיחה בישראל. לדעתו, השינוי הבא בריבית צפוי להיות כלפי מעלה ברבעון השלישי, והגירעון התקציבי יעלה ל-5% מהתוצר בשנת 2013.

בכלל פיננסים טוענים כי "תחזית האינפלציה ל-12 חודשים עודכנה כלפי מעלה מ-2.5% ל-2.7% בשל המשך עלייה במחיר הנפט, אך היא צפויה לחזור ולרדת לאחר פרסום מדד אפריל בחזרה לרמות מרכז יעד האינפלציה ל-2%".

יתרות המט"ח הגבוהות של בנק ישראל, שעומדות על 76 מיליארד דולר, כמו גם התחזית כי כלכלת ארה"ב צפויה להתאושש בשנים הקרובות, דוחפות את בנק ישראל לצאת ולהשקיע בשוק האמריקאי. הבנק החל לרכוש מניות של חברות הנסחרות בארה"ב - ובסך הכל מתכוון הבנק להשקיע כ-13% מיתרות המט"ח שברשותו.

במרכז המסחר

מנית בזן השילה כ1.5% מערכה, ופריגו הוסיפה כ3%. גילת עם עלייה של 5.4%, וכלל ביוטכנולוגיה מוסיפה לערכה כ5.4%.

רשת האופנה קסטרו נסחרת בעליות על רקע תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2011 ולשנה כולה, והכריזה על חלוקת דיווידנד של 25 מיליון שקל. הרשת רשמה עליות קלות במכירותיה, אך בעיקר הצליחה לעבור לרווחים, לאחר שסגרה בשנה האחרונה את הפעילות בחו"ל, בעיקר בגרמניה ושוויץ, שהסבה לה הפסדים כבדים. מניית קסטרו עולה בשעה זו ב-11%.הכנסות קסטרו ברבעון הרביעי של 2011 עלו ב-19% לעומת הרבעון הרביעי של 2010 והסתכמו ב-182 מיליון שקל. הגידול נבע גם מכך שב-2011 חלו החגים החזקים עונתית עבור הרשת ברבעון הרביעי ולא השלישי כמו ב-2010.

הבנקים בישראל נסחרים על רקע פרסום דו"חות של הבנק השישי בגודלו במערכת, בנק איגוד, שהציג ירידה של 11% ברווח הנקי ל-132 מיליון שקל . עודף העלויות וחוסר היעילות במערכת הבנקאית מגיעים לשווי של 10 מיליארד שקל בשנה - כך מעריך אחד הבנקאים הבכירים בישראל. לדבריו, החיבור בין ועדי העובדים בבנקים להסתדרות גורם לכך שאין יכולת לייעל את המערכת.

חברות הביומד יסחרו על רקע הסכמי הפצה חדשים של מדיגוס איסקיור מדיקל ופרוקוגניה .

איגרות החוב של חברת החשמל נסחרות על רקע ההודעה כי ממשלת ישראל צופה גירעון תזרימי נוסף של 2.3-3.8 מיליארד שקל בחודשים הקרובים על רקע משבר הגז. הבורסה בת"א נחלצה לעזרה ותשיק במאי תל בונדים חדשים אשר יאפשרו לאג"ח של החברה לא להיגרע מהמדדים הללו ולמשקיעים אופציה להמשיך ולהשקיע.

צינורות המזרח הודיעה כי ניתן פסק דין הורה לחברה לשלם 2.2 מיליון שקל נוספים בגין תביעה שהוגשה נגדה בשנת 2002 בגין אספקת צינורות פגומים.

מבני תעשיה נסחרת על רקע הידיעה כי תרכוש שני נכסים בשווי כולל של 100 מיליון שקל מחברה בשליטת אליעזר פישמן. העסקה תוגש לאסיפת בעלי המניות לאישור.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully