וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למעלה מ-20 אלף יחידות דיור מתוכננות בבית שמש - למגזר החרדי

רנית נחום-הלוי

4.3.2012 / 20:46

עו"ד אטינגר: "התושבים מרגישים שהבית שלהם בסכנה, גם מפני שאזור בית שמש התברך בגבעות מרהיבות, שיש בהן ערכי טבע וארכיאולוגיה נדירים ושנית, מפני דחיקת כל הציבורים הלא חרדיים החוצה מהעיר"

למעלה מ-20 אלף יחידות דיור מקודמות עבור המגזר החרדי בבית שמש - כך טוענים תושבי בית שמש וארגונים סביבתיים.

היום (א') הפגינו למעלה מ-300 תושבי בית שמש מול ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, שדנה בערר שהגישו נגד אישור תכנית הבנייה המקודמת ברמת בית שמש ג-2 לבנייה של 1,800 דירות לציבור החרדי. המפגינים צעקו סיסמאות כמו, "בית שמש – דיור לכולם" ו"לא מוותרים על בית שמש".

לדברי עו"ד רפי אטינגר ממשרד אזולאי, אפיק, אטינגר ושות', שייצג את התושבים בהליך, "התכנית נולדה בחטא, היא פרי משותף של השלטון המרכזי והמוניציפאלי ונרקמה במוצהר מבלי להתבייש כדי לייעד ללא סמכות את רמת בית שמש ג2, כמו את יתר עתודות הקרקע בבית שמש, לאוכלוסיה חרדית בלבד".

"90% מהתחלות הבנייה בשנים האחרונות יועדו לציבור החרדי"

מדובר בתכנון שכונה נמוכה של 4-7 קומות, המיועדת למשק בית ממוצע של 5.5 נפשות, עם צפיפות נמוכה וריבוי גדול של מוסדות ציבור המיועדים בעיקר למגזר החרדי, כבתי כנסת, מקוואות ומעונות יום. עו"ד אטינגר דורש בשם התושבים שלא תוקצה מראש שכונה שלמה לציבור ספציפי תוך הדרת שאר הציבור בעיר. "התושבים מרגישים שהבית שלהם בסכנה", המשיך עו"ד אטינגר, "גם מפני שאזור בית שמש התברך בגבעות מרהיבות, שיש בהן ערכי טבע וארכיאולוגיה נדירים ושנית, מפני דחיקת כל הציבורים הלא חרדיים החוצה מהעיר".

תוכנית זו מצטרפת לתוכניות אחרות המקודמות בעיר לטובת הציבור החרדי בהתעלם מהמיעוט הדתי לאומי והחילוני. בנייה של כ-2,000 דירות מקודמת כבר בשכונת רמת בית שמש ג'-1. כ-13,000 יחידות דיור המתוכננות לבנייה ברובע ד' באזור הגבעות הדרומיות של העיר בית שמש ותוכנית נוספת לבנייה של כ-5,100 דירות ברובע ה', גם-הן למגזר החרדי, בקרקע בשטח של כ-1,040 דונם בדרום מזרח העיר. תוכנית זו תידון מחר (ב') בוועדה המחוזית ירושלים.

לפי נתונים שאספה קבוצת תגר, קבוצת הצעירים של בית שמש, 90% מהתחלות הבנייה בשנים האחרונות יועדו לציבור החרדי. מאז 1988 עד 2011, עולה מהנתונים, נבנו 7,300 יחידות דיור לציבור החרדי, לעומת 979 דירות בלבד שנבנו לציבור הכללי. עוד עולה מהנתונים כי בשנים האחרונות מספר הצעירים (עד גיל 29) שנטש את העיר עלה מ-1536 ב-2008 ל-1812 ב-2010.

לדברי אברהם שקד, רכז שמירת הטבע של החברה להגנת הטבע במחוז ירושלים ונציג הארגונים הסביבתיים בוועדה מחוזית, "הבעיה העיקרית היא בזבוז הקרקע. התוכניות החדשות לא מנצלות את הקרקע כראוי ולכן הן שערורייתיות. אם כבר פוגעים פגיעה אנושה בקרקע הזו, יש לעשות זאת תוך ניצול מיטבי של הקרקע - לפתח בנייה עירונית, גבוהה של בין 10-12 קומות עם מגוון של אוכלוסיות שיגורו באזור". גם יו"ר הוועדה המקומית בית שמש, משה מונטג מחזיק בדעה של בנייה לגובה לציבור החרדי. לדבריו, בכל התוכניות חדשות בירושלים כבר מאשרים בנייה של 12 קומות גם בשכונות החרדיות.

ובאותו הקשר, בשבוע שעבר פנתה האגודה לזכויות האזרח לרשות מקרקעי ישראל למינהל מקרקעי ישראל בבקשה לבטל את זכייתן של שתי עמותות בזכיית מכרז לשיווק כ-200 דירות ליהודים דתיים בלבד, בניגוד להוראות החוק ולמכרז. לדברי עו"ד גין גן-מור, מדובר באפליה פסולה במכרז בניה בקרקע ציבורית שיועד להרחיב את היצע הדיור לכלל הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully