וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה בקשת האוצר לשינוי בתקציב

צבי זרחיה

5.3.2012 / 12:04

בחוברת בת 154 עמודים שהוגשה אמש לח"כים פירט משרד האוצר את השינויים המבוקשים בהיקף של 10 מיליארד שקל. ההצעה עברה ברוב של 10 חברי קואליציה מול ארבעה חברי אופוזיציה

ועדת הכספים אישרה אחר הצהרים את בקשת האוצר לשינויים נרחבים בתקציב בהיקף של כ-10 מיליארד שקל. בעד ההצעה הצביעו 10 ח"כים מהקואליציה ונגדה הצביעו 4 הח"כים מהאופוזיציה רוחמה אברהם, זהבה גלאון, מגלי והבה, אבישי ברוורמן ושלמה מולה. גלאון ביקשה לקיים הצבעה חוזרת וזו תיערך בעוד כחצי שעה.

ועדת הכספים אישרה תוספת של מיליארד שקל לתקציב מערכת הביטחון. סכום זה כולל 250 מיליון שקל להקמת מתקן למסתננים שהוטלה על המשרד, מטרה שאינה כלולה בתקציב הביטחון.

כמו כן, כולל הסכום כחצי מילארד שקל (מהתוספת של מילארד שקל) להקמת ה"גדר". תוספת של מיליארד שקל היא לאחר שממשרד הביטחון יקוצץ סכום של 280 מיליון שקל במסגרת הקיצוץ הרוחבי המופיע בחלק אחר של הפנייה התקציבית.

הוועדה מתבקשת גם לאשר הרשאה להתחייבות של 5.5 מיליארד שקל לצורך הקמת עיר הבה"דים.

זאת ועוד, משרד האוצר מבקש מוועדת הכספים לאשר העברה של כ-3.7 מיליארד שקל בין משרדי הממשלה, וכן הרשאה להתחייבות בסך 7.3 מיליארד שקל. הבקשה הזו כלולה בחוברת בת 154 העמודים, שכוללת כמה אלפי סעיפים לשינויים בתקציב והרשאות להתחייבות שהונחה אתמול על שלחן הח"כים. ח"כים בוועדה מחו על כך שמדובר בהעברות מיליארדי שקלים במהלך אחד.

מרכזת האופוזיציה בוועדה, ח"כ אברהם, מתחה ביקורת על כך שהוועדה נדרשת לדון כעת בשינויים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל בתקציב המדינה. אברהם דרשה חוות דעת משפטית בשאלה האם שינויים נרחבים בתקציב לא נדרשים לאישור של מליאת הכנסת. "אי אפשר להתייחס לשינויים הללו בהינף יד. מדובר בסכומים גבוהים", ציינה אברהם.

עיון בחוברת התקציב מגלה שבין היתר קוצץ התקציב המיועד לרה"מ לשעבר אריאל שרון מ-976 אלף שקל ל-960 אלף שקל. התקציב שיועד ללשכת השר לשעבר ברוורמן קוצץ ב-339 אלף שקל. תקציב לשכת השר בני בגין קוצץ ב-19 אלף שקל ל-2.14 מיליון שקל.

לשכת השר יוסי פלד ספגה קיצוץ של 12 אלף שקל ל-2.398 מיליון שקל. לשכת סגן השר איוב קרא ספגה קיצוץ של 10,000 אלף שקל ל-2.192 מיליון שקל. לשכת סגנית השר גילה גמליאל ספגה קיצוץ של 12 אלף שקל ל-2.233 מיליון שקל.

משרד ההסברה והתפוצות בראשות יולי אדלשטיין יקוצץ ב-798 אלף שקל ל-45.094 מיליון שקל, לשכת השר משולם נהרי קוצצה ב-12 אלף שקל ל-2.236 מיליון שקל, לשכת השר מיקי איתן קוצצה ב-12 אלף שקל ל-2.236 מיליון שקל, המשרד לענייני מודיעין בראשות המשנה לרה"מ משה יעלון קוצץ ב-132 מיליון שקל ל-10.209 מיליון שקל.

המשרד לענייני גימלאים בראשות סגנית השר לאה נס קוצץ ב-1.074 מיליון שקל ל-64.9 מיליון שקל. תקציב שירותי הדת במשרד רה"מ הופחת ב-3.4 מיליון שקל. תקציב התמיכה בכוללים הופחת ב-10 מיליון שקל ל-899.4 מיליון שקל, תקציב החינוך העצמאי הופחת ב-2.522 מיליון שקל, תקציב המעיין החינוך העצמאי המקורב לש"ס הופחת ב-2 מיליון שקל ל-354 מיליון שקל.

שינויי תקציב נוספים הם: לשכת רה"מ לשעבר אהוד אולמרט הופחתה ב-102 אלף שקל ל-3.392 מיליון שקל, תקציב משכן הנשיא הופחת ב- 748 אלף שקל ל-41.4 מיליון שקל, תקציב לשכת אורה הרצוג, אשת הנשיא לשעבר, הופחת באלף שקל ל-511 אלף שקל.

על מנת להבטיח רוב לוועדה, גייסה הקואליציה גייסה ח"כים שלא חברים בוועדת הכספים. יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד), יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין (ליכוד), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ח"כ ציפי חוטבלי (ליכוד). ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ואת ח"כ שכיב שנען (עצמאות). ח"כ אברהם התעצבנה ואמרה: "גייסו את כל הקואליציה באמצעות הרוב הדורסני. מדובר בחוכא ואיטלולא של פורים".

הדיון בוועדה סוער והח"כים מהאופוזיציה זועמים על הכללת שינויים רבים כל כך במסגרת דיון אחד. גלאון קבלה כי "מדוע הכל הגיע בחוברת אחת. אתם מתייחסים כאילו אנו בובות סטטיסטיות בבחינת "כזה ראה וקדש". אתם לא מאפשרים דיון בכל אחד מהסעיפים. אתם עושים מחטף ואנו לא רוצים לתת יד למחטף".

סגן הממונה על התקציבים, משה בר סימנטוב, השיב כי "אם לא נוציא את התקציבים עד לסוף השבוע הזה לא ניתן יהיה לבצעם כמו הקמת גני ילדים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully