וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נסגר בירידות: HOT נפלה ב-1.1%

דרור רייך

5.3.2012 / 17:21

השערים בבורסה התל אביבית התנהלו בירידות על רקע הירידות בבורסות האירופאיות. מדד תל אביב 25 ירד ב-0.55% ומדד תל אביב 100 ירד ב-0.45%,

המסחר באחד העם נחתם במגמה שלילית, שקיבלה רוח גבית מהירידות בבורסות אירופה. מדד תל אביב 25 ירד ב-0.55%, מדד תל אביב 100 ירד ב-0.45%, מדד הבנקים השיל 0.3% מערכו ומדד הנדל"ן היחיד שנחתם בטריטוריה הירוקה והוסיף 0.3% לערכו. מדד התל בונד 20 נחתם ללא שינוי.

בגזרת המניות בולטו לרעה מניית HOT נפלה ב-1.1% על רקע הפסקת שירותי האינטרנט החדשים שלה. שמן ירדה ב-2.7%, קבוצת דלק של יצחק תשובה איבדה 2.65% מערכה.

בולטות לחיוב מניית פרטנר שמזנקת ב-3.4%, אולי על חשבון סלקום שקיבלה הבוקר המלצת "הפחת" מבית ההשקעות אי.בי.אי ופרוטליקס שמזנקת ב-2.6%.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון התייחס ליום המסחר וציין כי "השוק ממשיך להתאפיין במחזורים נמוכים מאוד. עם זאת, העליות המפתיעות של היום שייכות למניות החבוטות של תחום התקשורת שעולות בניגוד למגמה, מה שנראה כעת כתיקון בלבד לירידות של החודשים האחרונים".

עוד הוסיף אזולאי כי "השוק הקונצרני ממשיך ליהנות ממגמה חיובית שאותה ניתן לייחס בעיקר לשינויים שיזמה הבורסה בהקשר של גריעת אג"חים מהמדדים לצד יצירת מדדים חדשים שיש לקוות יעלו מחדש את העניין באפיק זה. בהקשר הזה, הנהלת הבורסה יכולה אולי לשמש כדוגמה לשאר הרגולטורים כיצד יש להגיב לתנאי השוק המשתנים".

בגזרת המקרו בישראל - בחודשים האחרונים נרשמה האטה בפעילות סחר החוץ והרעה בהלכי הרוח של הציבור. מנגד נמשך השיפור בשוק העבודה, כך כותבים היום כלכלני משרד האוצר בסקירתם על מצב המשק בחודש פברואר, המכונה דו"ח אורות אדומים.

באוצר מציינים כי צמיחת התוצר ברבעון המסכם של 2011 הסתכמה ב-3.2%, נמוך ביחס לרבעונים האחרונים אך גבוה ביחס לעולם ובסיכום השנה כולה צמח המשק ב-4.8%. במקביל נתוני הפעילות הריאלית של המשק הצביעו על שיפור קל במדד הייצור התעשייתי שעלה בדצמבר ב-0.8%, ומדד המכירות ברשתות השיווק עלה בחודש ינואר ב-4.9%. כמו כן, מדד פדיון ענפי המסחר והשירותים עלה בדצמבר ב-0.9%.

עוד בגזרת המאקרו, בחודשים אוקטובר 2011 עד ינואר 2012 ירד באופן דרסטי חלקה של ארה"ב בסך יצוא הסחורות הישראלי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך על פי ניתוח אגף כלכלה במכון היצוא בראשות שאולי כצנלסון. בחודשים אלה הסתכם היצוא לארה"ב בכ-2.9 מיליארד דולר, ירידה של כ-23% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. חלקה של ארה"ב הסתכם בכ-20% בלבד מסך היצוא, זאת לעומת 27% בתקופה המקבילה.

מעבר לים המסחר באירופה מתנהל בירידות שערים על רקע הורדת תחזית הצמיחה בסין, וספקות בנוגע להצלחת תכנית החילוץ של יוון שגורמות למשקיעים להתרחק מהשקעות מסוכנות. לונדון מאבדת 0.2%; פאריס משילה 0.3%; פרנקפורט יורדת ב-0.6%; מדד סטוקס 600 הכלל אירופי יורד ב-0.3%. היורו נחלש ב-0.1% מול הדולר ונסחר תמורת 1.318 דולר ליורו.

באסיה, נרשמות ירידות על רקע חששות מפני האטה בצמיחה הכלכלית בסין. מדד MSCI אסיה פסיפיק יורד ב-1.4%. טוקיו נחלשת ב-0.5%; הונג קונג מאבדת 1.1%; סיאול יורדת ב-0.9%; שנחאי נחלשת ב-0.1%. חברות הביטוח והפיננסים מובילות את הירידות בהונג קונג, לאחר שענקית הביטוח AIG הודיעה כי תמכור מניות בסך 6 מיליארד דולר של החברה בת AIA בהונג קונג.

עוד חדשות רעות למשקיעים - ממשלת סין הורידה את יעד הצמיחה שלה השנה ל-7.5%, לעומת יעד של 8% - יעד הצמיחה השנתי מאז 2005, אות לכך שמנהיגי סין מעוניינים לצמצם את תלות הכלכלה בייצוא והשקעות הון לטובת עידוד הצריכה הפרטית. יעד האינפלציה עבור 2012 נותר ללא שינוי לעומת השנה שעברה - 4%, לפי נאומו של ראש ממשלת סין ון ג'יאבאו בפני הקונגרס העממי הלאומי בבייג'ין. ון אמר כי על סין לעבור למודל כלכלי יעיל ובר קיימא יותר, ולהגיע ל"פיתוח באיכות גבוהה יותר בפרק זמן ממושך יותר".

מניות במרכז

מניית שופרסל נסחרת על רקע התוצאות הכספיות שפרסמה הבוקר. רשת השיווק הגדולה בישראל דיווחה על צניחה של 44% ברווח התפעולי ל-77 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2011. עלות שכרם של בכירי הרשת הסתכמה בכ-19 מיליון שקל.

כחודש חלף מהמועד בו הודיעה אי.די.בי לבורסה על העסקה בה רוכשת משפחת לבנת את משאב, המחזיקה במונופול המלט נשר. ל-TheMarker נודע כי רשות ההגבלים העסקיים טרם קיבלה בקשה לאישור המיזוג.

מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות אי.בי.אי, אורי ליכט, חתך הבוקר (ב') את מחיר היעד למניית סלקום ב-25% ל-50 שקל, והצמיד למניה המלצת "הפחת". מודבר בהורדה חמישית ברציפות של מחיר היעד למניה על ידי ליכט, וזאת לאחר שבסוף 2011 נקב במחיר של 103 שקל למניה. מניית סלקום עולה כעת ב-0.3%, ונסחרת לפי 50 שקל למניה.

השופטת ורדה אלשיך מהמחוזי דחתה על הסף את בקשת פסילתה מתיק ההסדר של דלק נדל"ן אותה הגיש מחזיק אג"ח פרטי, עו"ד אביעד ויסולי, המחזיק בסדרה ה' וכ"ה של החברה. בהחלטתה כותבת אלשיך כי "מדובר בבקשת סרק מבוססת על אוסף שגיאות וקישורים של המבקש אשר ערבב במכוון מין בשאינו מינו".

חברת טכני טבע השיקה את הגרסה הגנרית לקפסולות Promentrium בחוזק של 100 ו-200 מ"ג שפותחה בידי חברתAbbott.. לפי נתוני סוכנות המידע הרפואיIMS, , מכירות המוצר הסתכמו ב-197 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו בינואר 2012.

בתחילת אפריל תתכנס אסיפת בעלי המניות של חברת הנדל"ן מבני תעשיה שבשליטת אליעזר פישמן. באסיפה יצטרכו בעלי מניות המיעוט לאשר עסקת בעלי עניין שכחלק ממנה יימכרו שני מרכזים מסחריים שבשליטת חברת סיטי 1 הפרטית של פישמן למבני תעשייה.

בשקט, וכמעט בלי לחלק מכתבי פיטורים, צימצמה חברת הסלולר פרטנר את מצבת העובדים שלה בכ-900 איש בתוך שלושה חודשים, מכ-8,000 לכ-7,000 עובדים. הצעד נעשה בעיקר באמצעות עצירת גיוס כוח אדם לחברה. המהלך, ככל הנראה, לא הסתיים והוא צפוי להימשך בתקופה הקרובה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully