וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין הורידה את יעד הצמיחה, וול סטריט נסגרה בירידות

נמרוד הלפרן, דרור רייך

5.3.2012 / 23:17

דאו ג'ונס ירד ב-0.1% ונאסד"ק איבד 0.9% - זאת לאחר שבשבוע שעבר מדדי המניות בוול סטריט שברו שיאים

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר עלייה שבועית שלישית ברציפות, נסגרו בירידות לאחר שסין הורידה את יעד הצמיחה הכלכלית לרמתה הנמוכה ביותר מאז שנת 2005, ובעקבות ירידה ראשונה זה שלושה חודשים בהזמנות מבתי חרושת בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1%; מדד S&P 500, אשר השלים בשבוע שעבר עלייה שבועית שלישית ברציפות, נסוג ב-0.4%; נאסד"ק איבד 0.9%. שוק האג"ח הממשלתיות נסגר בירידות זו הפעם הרביעית בחמישה ימי המסחר האחרונים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 2%.

מדדי המניות בוול סטריט שברו שיאים במהלך שבוע שעבר, לאחר שמדד נאסד"ק פרץ את רף 3,000 הנקודות בפעם הראשונה מאז שנת 2000, ומדד דאו ג'ונס נסגר לראשונה מאז 2008 מעל לרמה של 13,000 נקודות. מדד S&P 500 טיפס אף הוא בשבוע שעבר לרמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 2008.

החזית המקרו כלכלית

הזמנות מבתי חרושת בארה"ב ירדו בינואר בראשונה זה שלושה חודשים, והפעילות במגזר השירותים צמחה בשיעור חד מהצפוי בפברואר, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד פעילות מגזר השירותים בארה"ב עלה בפברואר לרמה של 57.3 נקודות לעומת רמה של 56.8 נקודות בינואר, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד לרמה של 56.1 נקודות.

הזמנות מבתי חרושת בארה"ב ירדו בינואר ב1% לאחר עלייה של 1.4% בדצמבר, מסר היום משרד המסחר האמריקאית. תחזית הכלכלנים היתה לירידה חדה יותר של 1.5% לאחר עלייה של 1.1% שעליה דווח במקור בדצמבר.

מוקדם יותר היום הורידה ממשלת סין את יעד הצמיחה שלה השנה ל-7.5% - יעד הצמיחה הנמוך ביותר מאז שנת 2005 - לעומת יעד קודם של 8%, אות לכך שמנהיגי סין מעוניינים לצמצם את תלות הכלכלה ביצוא והשקעות הון לטובת עידוד הצריכה הפרטית. יעד האינפלציה עבור 2012 נותר ללא שינוי לעומת השנה שעברה - 4%, לפי נאומו של ראש ממשלת סין ון ג'יאבאו בפני הקונגרס העממי הלאומי בבייג'ין. ון אמר כי על סין לעבור למודל כלכלי יעיל ובר קיימא יותר, ולהגיע ל"פיתוח באיכות גבוהה יותר בפרק זמן ממושך יותר".

באירופה, מדד מנהלי הרכש בגוש היורו ירד בשיעור חד מהצפוי בפברואר לרמה של 49.3 נקודות , בעקבות נפילה בפעילות באיטליה וספרד, לעומת רמה של 50.4 נקודות בחודש הקודם. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות הכלכלית.

מניות במרכז המסחר

אנליסטים של בית ההשקעות סטיפל ניקולאוס העלו היום את המלצתם למניית ספקית המוסיקה המקוונת פנדורה מ"החזק" לקנייה" עם מחיר יעד של 18 דולר למניה. האנליסטים ציינו כי הפופולריות הגוברת של מחשבי טאבלט וסמארטפונים צפויה להביא לשיפור במספר המנויים של פנדורה ורווחיה, וכן להגדיל את הכנסותיה מפרסום.

היום צפויים להתפרסם דו"חותיהם של חברות רבות וביניהן חברת חיפושי הנפט האמריקאית ישראמקו, שבשליטת החברות מקבוצת חיים צוף וקובי מימון.

קבוצה של סוחרים מובילים בתאגיד הבנקאות ג'יי.פי מורגן בדרך לפתיחת קרן גידור שאמורה להיות אחת מחברות הסטארט אפ המובילות ב-2012, דיווח "פיננשל טיימס". מייק סטיוארט, ראש מחלקת הנוסטרו בבנק (המחלקה המנהלת מסחר בנכסיה ולא בנכסי הלקוחות) ולשעבר מנהל מחלקת השווקים המתעוררים, צפוי להשיק את קרן הגידור שלו, וארד סטיוארט, ברבעון השני של השנה. צוות השווקים המתעוררים שעבד עם סטיוארט בג'יי.פי. מורגן צפוי להצטרף אליו, דיווח העיתון.

AIG דיווחה אמש כי בכוונתה למכור חלק ממניותיה בחברה הבית האסייאתית AIA בשווי 6 מיליארד דולר, על מנת לסייע בהחזרת הסיוע שקיבלה מממשלת ארה"ב ב-2008. AIG תציע את המניות בהנחה של 7% על מחיר המניה נכון ל-2 במארס, לפי מסמך שהגיע לידי בלומברג. מניית AIAהושעתה ממסחר בהונג קונג. AIG תציע כ-1.7 מיליארד מניות בטווח מחירים של 27.15-27.5 דולר הונג קונגי למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully