וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הום סנטר בקשיים: תשלם לספקים שוטף פלוס 150

עדי דברת-מזריץ ומיכאל רוכוורגר

6.3.2012 / 8:31

לאחר ירידה חדה ברווח וברווחיות התפעולית הודיעה הום סנטר לספקיה על הרעה בתנאי התשלומים. ספק: "אמרו לי שפישמן צריך לפרוע אג"ח בקרוב"

הבעיות של רשתות "עשה זאת בעצמך" מחמירות: לאחר ירידה חדה ברווח וברווחיות התפעולית, חברת הום סנטר, מקבוצת אליעזר פישמן, שלחה מכתבים לספקים ובה הודיעה על הרעה של תנאי התשלום - כך נודע ל-TheMarker. ספקים מספרים על הודעה פתאומית שקיבלו בדבר דחיית התשלומים בחודש.

במכתב שנשלח לספקים בימים האחרונים תחת הכותרת "שינוי תנאי התשלום", נכתב: "לקראת הסכמי סחר 2012 אנו מבקשים להודיעכם על שינוי האשראי לשוטף פלוס 150 מהמקובל כיום".

"אחרי שהם שלחו לי את המכתב שאלתי מה קרה, והם טענו שפישמן צריך לפרוע אג"ח בקרוב", מספר ספק של הום סנטר. ביוני 2012 נדרשת הום סנטר לשלם אג"ח קרן וריבית בסך 42 מיליון שקל. הספקים מספרים גם על ירידה במכירות הום סנטר בשנה האחרונה, ואותו ספק אמר כי "אין ספק שמאז שהמנכ"ל דוד ביקובסקי עזב את הרשת המכירות ירדו".

ספק אחר אמר: "הם גם ככה לא משלמים בזמן ועושים טריקים וקונצים עם התשלום. הם אמרו שהם במצוקה ושפישמן צריך לשלם הלוואה גדולה. עכשיו באופן יוצא דופן הם לא ביקשו הזמנות נוספות אף שנערכנו עם הזמנות לקראת החג. אנחנו לא יודעים מה יהיה".

בעל השליטה בהום סנטר, אליעזר פישמן, התייחס אתמול למהלך של החברה ולתגובות הספקים: "עד עכשיו היינו עסוקים בטיפול בעסקים אחרים בגלל הגודל שלהם, ועכשיו הגיע זמן לטפל בספקים שעובדים עם הום סנטר. אני לא מתכוון לתת להם להרוג את החברה כמו שעשו עם אייס".

לדבריו, "מספרים סיפורים שלהום סנטר אין מאיפה לשלם את האג"ח, אבל רק אתמול קיבלנו מהבנק 40 מיליון שקל. כמו שאמרתי בעבר, אם צריך אני אתן ערבות אישית לתשלומי האג"ח, אבל לא ייתכן שהחגיגה של הספקים תימשך על חשבוננו. גם אנחנו רוצים להרוויח, ובטח לא 20 מיליון שקל על מחזור מכירות של מיליארד שקל. עד פסח ואולי קצת לאחר מכן נגיע להסכמים חדשים עם ספקים".

הום סנטר הציגה ירידה חדה ברווח וברווחיות התפעולית בדו"חותיה האחרונים. הרווח התפעולי של הרשת, שמפעילה יותר מ-40 חנויות "עשה זאת בעצמך" בישראל ובקפריסין, ירד ב-55% ברבעון השלישי של 2011 לעומת הרבעון המקביל ב-2010 - והסתכם ב-9.4 מיליון שקל. הרווח התפעולי ירד ב-61% בינואר-ספטמבר בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2010.

הום סנטר היא לא היחידה שסובלת בענף ה"עשה זאת בעצמך". מתחרתה, אייס אוטו דיפו, שמנהליה הגישו בקשה להקפאת הליכים אחרי שנקלעה לחובות, צפויה להימכר לחברת אלקטרה תמורת 129 מיליון שקל (ראו סיקור נרחב בעמודים 46-47).

מהום סנטר נמסר בתגובה: "אכן הודענו לספקים על תנאי תשלום שונים ב-2012".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully