וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: תעש לא תשתתף במכרזים צבאיים במשך 10 שנים

אורה קורן וסוכנויות הידיעות

6.3.2012 / 9:37

בהמשך לחקירה המתנהלת מאז 2009 בחשד להשגת מכרזים בדרכים לא תקינות הודיע משרד ההגנה ההודי כי יאסור על שש חברות וביניהן תעש להשתתף במכרזים למכירת ציוד לצבאה

משרד ההגנה ההודי החליט לאסור על שש חברות, בהן תעש, למכור ציוד ביטחוני לצבא הודו למשך עשור. כך פורסם אתמול בטיימס אוף אינדיה. ההחלטה היא המשך לחקירת ה-CBI (ה-FBI ההודי) מ-2009 שהעלתה חשד לכאורה, כי החברות השיגו מיכרזים בהודו בדרכים לא תקינות. ההחלטה המחודשת התקבלה בתום שימוע שנערך לחברות בשנתיים האחרונות. מתעש נמסר בתגובה, כי החברה פעלה ופועלת כחוק וממשיכה לפעול מול שלטונות הודו בסוגיה.

בין החברות שהוכנסו לרשימה השחורה נמצאות גם חברות הענק ריינמטאל אייר דיפנס, סינגפור טכנולוג'יס קינטיקס ותאגיד ההגנה הרוסי. חקירת ה-CBI חשפה שורת מהלכים לכאורה של העברות כספים למנכ"ל החברה הממשלתית הבטחונית OFB, סודיפטה גוש על ידי חברות שהוכנסו לרשימה השחורה.

מקורות בחברות בטחוניות ישראליות העריכו כי העובדה שחברה ישראלית נמצאת ברשימה השחורה ההודית עלולה להקרין גם על הסתייגות משיתוף פעולה איתן, אף שבינתיים אין לכך סימנים בפועל. עוד ציינו כי ההכרזה עלולה להקטין את הסיכוי להפרטת תעש, תהליך הנמצא בשלבים אחרונים של גיבוש הסכמות בין משרד האוצר למשרד הביטחון, כיוון שהודו נחשבת שוק מהותי ליצוא הביטחוני.

השבוע פורסם, כי גם סולתם מקבוצת אלביט מערכות נמצאת ברשימה שחורה של הפיליפינים מיולי 2011, אליה הוכנסה למשך שנה. סולתם נרכשה על ידי אלביט לאחר שפורסם על האשמות נגדה בשוחד לכאורה, בקזחסטאן, שהוכחשו על ידי החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • תעש
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully