וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: 5.1 TCF גז טבעי במאגרי דלק בקפריסין

ליאור זנו

6.3.2012 / 11:11

לפי הדו"ח הגיאולוגי שפירסמו אבנר ודלק קידוחים, רישיון החיפושים הימי בלוק 12 שבקפריסין מכיל כמות נאה של גז טבעי. המחלוקת המרכזית עומדת על מספר מאגרי הגז במקום

שותפויות חיפושי הגז אבנר ודלק קידוחים מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, מפרסמות הבוקר את הדו"ח הגיאולוגי שביצעה עבורם חברת NSAI ומעריך את כמות הגז הטבעי שנמצאה ברישיון החיפושים הימי בלוק 12 שבקפריסין בו הן מחזיקות 30% יחד.

מדובר בדו"ח שנערך על פי כללי ה-PRMS כפי שדורשת רשות ני"ע הישראלית, והנתונים הגיאולוגים עליו הוא מתבסס (שנאספו באמצעות קידוח האקספלורציה שבוצע שם בסוף 2011) אינם חדשים ופורסמו על ידי נובל אנרג'י, רק בצורת ניתוח שונה.

נובל שמשתמשת בפרמטר של ממוצע כלכלי (mean) ודיווחה על כמות של 7 TCF (טריליון רגל גז טבעי) שנמצאו בקידוח. חברת NSAI משתמשת בפרמטר של חציון הנתונים (המקובל לפי המודל הגיאולוגי PRMS) ובדו"ח שמפרסמות דלק ואבנר כעת מעניקה הערכה טובה ביותר של 5.1 TCF, כאשר המחלוקת המרכזית בין נובל ל-NSAI עומדת על מספר מאגרי הגז הטבעי הקיימים במקום.

הקידוח בבלוק 12 בוצע אל המבנה התת-קרקעי "אפרודיטה". הערכתה של נובל היתה לכמות גז במבנה סגור אחד. NSAI כותבת כי ייתכן ומדובר בשני מבנים תת קרקעיים הצמודים אחד לשני שביניהם חוצצת קרקע נוספת. כך שבמבנה הראשון הגז הוכח, אך בשני הוא עדיין בגדר אפשרי. כך או כך, השותפות ונולב אנרג'י, מפעילת הקידוח האמריקאית, מתכננים לבצע קידוח אקפלורציה נוסף למקום.

על פי דו"ח המשאבים, במאגר אפרודיטה1 (הנמצא בשטחי הרישיון ואליו בוצע הקידוח) האומדן הטוב ביותר (בהסתברות 50%) היא למציאת 1.7 TCF גז טבעי בשלוש שכבות קרקע, כאשר הכמות יכולה לנוע בין 0.5 TCF (בהסתברות 90%) לכ-3 TCF (בהסתברות 10%).

לגבי החלק השני של מבנה הקרקע, שעשוי להיות נפרד מהמאגר הראשון, מדובר ברזרבות שאינן מוכחות. לפי הערכת NSAI, האמדן הטוב ביותר במבנה זה הינו להמצאות 3.4 TCF של גז טבעי, כאשר הכמויות עשויות לנוע בין 1.1-7.2 TCF (בהסתברויות של 10% ו-90% בהתאמה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully