וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנזק מפשיטת רגל של יוון - יותר מטריליון יורו"

רויטרס

6.3.2012 / 12:15

המכון הפיננסי הבינלאומי צופה כי לחדלות פירעון לא מסודרת של יוון תאלץ את גוש היורו להעניק סיוע לאיטליה וספרד כדי למנוע את התפשטות הנזק

חדלות פירעון לא מסודרת של יוון תותיר את איטליה וספרד זקוקות לסיוע חיצוני כדי למנוע את התפשטות הסיכונים, ותגרום נזק של יותר מטריליון יורו (1.3 טריליון דולר) לגוש היורו - כך צופה המכון הפיננסי הבינלאומי (IIF).

"עלולות להיות השלכות מזיקות וחשובות מאוד כתוצאה מחדלות פירעון לא מסודרת על האג"ח הממשלתיות של יוון", נכתב במסמך של ה-IIF מ-18 בפברואר, אשר הגיע לידי רויטרס. "קשה אמנם לסכם את כל העלויות האלה באופן מדויק, אך קשה לראות כיצד הן לא יעלו על טריליון יורו", ממשיך הדו"ח.

ה-IIF, הגוף המייצג את נושיה הפרטיים של יוון, מעוניין שהנושים יחתמו עד יום חמישי על עסקת המרת האג"ח שנועדה לחסוך ליוון יותר מ-100 מיליארד יורו ולייצב את כלכלתה. אם לא תושג הסכמה, הבנק המרכזי של אירופה (ECB) יספוג הפסדים גדולים, נכתב במסמך, אשר העריך שחשיפתו של ה-ECB ליוון, בהיקף של 177 מיליארד יורו, היא יותר מ-200% מעל בסיס ההון שלו.

אירלנד ופורטוגל יזדקקו לסיוע חיצוני נוסף על מנת לבודד אותן מיוון, מה שיעלה 380 מיליארד יורו נוספים במהלך חמש שנים, לפי הערכת IIF. חדלות פירעון לא מסודרת של יוון גם תצריך ככל הנראה "תמיכה משמעותית בספרד ובאיטליה כדי למנוע התפשטות", מה שיעלה 350 מיליארד יורו נוספים, לפי IIF. בנוסף, יהיה צורך בתמיכה גדולה בבנקים, אשר צפויה להסתכם ב-160 מיליארד יורו לפחות.

  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully