וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל תשלום על קו טלפון ללקוחות האינטרנט של בזק

אמיתי זיו

6.3.2012 / 13:37

כ-100 אלף לקוחות בזק באינטרנט מחוייבים לשלם על קו טלפון גם אם לא הזמינו אותו (Naked ADSL). כעת הורה משרד התקשורת לבטל סעיף זה. עלות המהלך לבזק - 30 מיליון שקל בשנה

משרד התקשורת מודיע כעת כי יבטל את התשלום על כל מי שצורך מבזק קו אינטרנט אך לא רוכש ממנה קו טלפון. מדובר בסעיף המכונה Naked ADSL (קו ערום) שעולה 25 שקל ללקוח ומחויבים בו כ-100 אלף לקוחות בזק.

חיוב זה נחשב משקולת על הצרכן, המקשה מאד על ספקיות הטלפון הקטנות, 012 סמייל ו- 013 נטוויז'ן שמתבססות על קו האינטרנט של הלקוח (VOB). עד כה, הצעתן היתה צריכה להיות נמוכה מאד בשביל לכסות על עלות הקו העירום, ועדיין להיות אטרקטיבית ללקוח.

במשרד התקשורת מסבירים את המהלך באופן הבא: "עד כה, עבור תשתית האינטרנט שילם לקוח של בזק שאינו מנוי לשירותי הטלפון של החברה שני תשלומים: אחד עבור גישה לספק אינטרנט בגין קצב הגלישה שצרך (שירות ADSL), ושני בסך 25 שקל עבור מה שמכונה שירות ADSL only. בעקבות ההחלטה, ישלמו לקוחות ה-ADSL של בזק תשלום אחד בלבד - עבור הגישה לספק אינטרנט - על פי המהירות שהם צורכים. הביטול ייכנס לתוקף ב- 5 אפריל השנה".

מבחינת בזק מדובר בפגיעה של כ-2.5 מיליון שקל בחודש או כ-30 מיליון שקל בשנה. החברה תוכל לספוג את הפגיעה, או להעלות את מחיר ה-ADSL לכלל לקוחותיה בשיעור של 3 שקל ללקוח. אולם, טרם התקבלה החלטה כזו. HOT כן מחייבת לקוחות שלה רק בקו האינטרנט, בתשלום גבוה יותר ב-20 שקל לחודש ביחס ללקוחות שלוקחים ממנה גם קו טלפון או חבילת טלוויזיה.

שר התקשורת משה כחלון אמר: "ביטול התשלום הכפול ייטיב עם הצרכן ויביא להגברת התחרות בתחום שירותי האינטרנט והטלפוניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully