וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנופאי בנמל - עובד ארבע שעות, מקבל שכר על שמונה

מירב ארלוזורוב

7.3.2012 / 8:44

כפי שמקובל, לדברי הנהלת הנמל, בנמלים אחרים בעולם, חולקים שני מנופאים בנמל אשדוד משמרת בת שמונה שעות אך כל אחד מהם עובד רק ארבע שעות

"המנופאים בנמל אשדוד נמצאים שני מנופאים במשמרת. כל אחד מהם עובד רק ארבע שעות מתוך המשמרת, אבל מקבל שכר עבור שמונה שעות עבודה" - כך טוענת הנהלת נמל אשדוד, בתגובה לדברים שפורסמו לפרסום אתמול ב-TheMarker לגבי תנאי העסקתם של המנופאים והנתבים בנמלי ישראל.

הנהלת נמל אשדוד טוענת כי שני המנופאים נמצאים בפועל במשמרת, ומקבלים עליה שכר מלא - למרות אף שהם עובדים רק חצי משמרת. לדבריה, כך מקובל גם בנמלים אחרים בעולם. גם בנמל חיפה טענו טענה דומה, שלפיה בשל דרישות בטיחות והמאמץ הפיסי הכרוך בעבודת המנופאי, מקובל כי הם עובדים בהפסקות - ולכן שני המנופאים חולקים משמרת, אבל מקבלים כל אחד שכר על משמרת מלאה, לרבות פרמיה על תוספת תפוקה.

תגובות הנמלים אינן עולות בקנה אחד עם נתונים שהובאו בפני המוסד לבוררות מוסכמת, במסגרת הליך בוררות שנערך עם הנתבים בנמל אשדוד. מהנתונים עלה כי בפועל רק מנופאי אחד נשאר במשמרת - והשני משוחרר לביתו בידי אחראי המשמרת. בפסק הבוררות נכתב כי "המנופאים המוצבים למשמרת משתחררים מעבודה על פי הוראות הממונה עליהם כשהוא נוכח, כי אין טעם לשהותם של המנופאים בנמל".

שכרם החודשי הממוצע של המנופאים בנמלים הוא 35-45 אלף שקל ברוטו לחודש. שכרם החודשי הממוצע של הנתבים הוא יותר מ-60 אלף שקל. המנופאים, כאמור, מקבלים את שכרם אף שהם עובדים רק חצי משמרת (או שנמצאים בכלל בבית בחלק מהמשמרות), והנתבים גם הם מקבלים שכר מלא אף שגם הםאך נמצאים בנמלים רק חלק מהזמן בפועל.

עד 2010 קיבלו בנמל אשדוד שני נתבים שכר מלא על משמרת, כולל פרמיה, למרות אף שרק אחד מהם התייצב לעבודה. החל משנת ב 2010 מתייצבים שני הנתבים לעבודה בנמל. במסגרת פסק הבוררות נקבע כי החובה של הנתבים להתייצב שניהם בנמל, עבור משמרת שעליה שניהם מקבלים שכר מלא פלוס פרמיה, תזכה אותם בפיצוי, וכל הנתבים קיבלו פיצוי של שלושה חודשי שכר על כך.

בנמל חיפה הנתבים נמצאים שניהם במשמרת, אבל באופן חלקי בלבד. הנהלת נמל חיפה הגדירה זאת, בתגובה ל :TheMarker "בחיפה שני הנתבים מחלקים ביניהם את המטלות הצפויות במשמרת, כך ששניהם נמצאים במהלך המשמרת בנמל (אם כי בדרך כלל לא בכולה)". הנהלת הנמל לא הגדירה מהו פרק הזמן שבו שני הנתבים נמצאים בנמל, ומהו פרק הזמן שבו רק נתב אחד נמצא בנמל.

אבי לוי, יו"ר איגוד קציני הים, העריך כי מדובר בשש שעות מתוך 12 שעות משמרת. כלומר, גם בחיפה נתב אחד נמצא בנמל במשך כל המשמרת, ואילו הנתב האחר נמצא רק במחצית ממנה - אבל שניהם מקבל שכר מלא, כולל פרמיה, עבור אותה משמרת.

  • עוד באותו נושא:
  • נמל אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully