וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60% מהקבלנים במרכז: "הפעילות השנה תגדל"

נמרוד בוסו

7.3.2012 / 12:21

מסקר שערך ארגון הקבלנים והבונים בתל אביב-יפו-בת ים עולה כי מרבית הקבלנים באזור סבורים כי פעילותם תגבר. רק 5% סבורים שהיא תקטן בהשוואה ל-2011

הקבלנים בת"א-בת ים מגלים השנה אופטימיות: 60% מהם צופים כי פעילותם תגדל ב-2012 בהשוואה לשנה החולפת, כך עולה מסקר שערך ארגון הקבלנים והבונים בתל אביב-יפו-בת ים, אשר תוצאותיו פורסמו הבוקר. 35% מהם העריכו כי היקף פעילותם ייוותר ללא שינוי ורק 5% סבורים כי הפעילות תקטן בהשוואה לשנת 2011. הסקר נערך בקרב כ-350 קבלנים החברים בארגון.

הקבלנים מצביעים על 3 בעיות מרכזיות בענף הבנייה: 39% מהם סבורים כי הבעיה העיקרית היא היעדר כוח אדם מיומן, 26% מצביעים על הקשיים במימון פרויקטים ואילו 26% נוספים סבורים כי הבעיה המרכזית היא התמשכות ההליכים בוועדות לתכנון ולבנייה.

נתון מעניין נוסף העולה מהמשאל הוא כי 37% מהקבלנים מדווחים כי הגבירו את פעילותם העסקית בשנת 2011 בהשוואה ל-2010. לעומתם, 48% השיבו כי פעילותם נותרה בלא שינוי ו-15% כי חלה ירידה בהיקף פעילותם.

המשאל בדק מול הקבלנים גם את מצבת כוח האדם בחברותיהם. 40% מהקבלנים אמרו כי חלה עלייה במספר העובדים בחברה שבבעלותם, בניגוד לשנה שעברה שבה רק 35% מהקבלנים הגדילו את מספר העובדים. כמו כן, 35% מהקבלנים העידו כי בחברה שבבעלותם לא חל כל שינוי במספר העובדים, בניגוד לשנה שעברה שבה 49% אמרו כי לא חל כל שינוי. יחד עם זאת, אחוז הקבלנים שהעידו כי ישנה ירידה במספר העובדים שבחברה שבבעלותם גדל מ-16% בשנה שעברה ל-25% השנה.

בנוגע לתוצאות המחאה החברתית שפרצה בקיץ 2011, 71% מהקבלנים חושב שעל הממשלה לפעול ליצירת פרויקטים לדיור בר השגה.

יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בתל-אביב-יפו-בת ים, אבנר לוי, אמר לגבי ממצאי הסקר כי "תוצאות המשאל חושפות כי בקרב אלו המשתייכים לדרג הביצועי בתחום הבנייה אין אחדות דעים באשר לבעיות העיקריות עמן מתמודד ענף הבנייה. הפיצול בין הנשאלים מעיד שכנראה שכולם צודקים, כל אחד מהזווית שלו, וככל הנראה כל הבעיות שעליהן הצביעו הנשאלים מצריכות פתרון. מצד שני קיים קונסנזוס מוחלט באשר לצורך במתן מענה של בנייה להשכרה ודיור בר השגה, על מנת שמראות הקיץ האחרון לא יחזרו על עצמם".

לוי התייחס לנושא הבנייה להשכרה והציע שני פתרונות עיקריים. "הדבר הראשון הוא שיווק קרקע מצד המדינה לבנייה להשכרה באזורי ביקוש, והדבר השני שיפור תנאי המיסוי ליזמים הבונים בנייה להשכרה. שני אלה יכולים להביא את הנושא לידי אטרקטיביות ולתשואה מתאימה על מנת לעודד יזמים לבנות בנייה להשכרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully