וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אליהו יצטרך למכור אחזקותיו בלאומי"

אורה קורן וצבי זרחיה

7.3.2012 / 15:56

מקורות בתחום ההגבלים העיסקיים אומרים כי רכישת השליטה במגדל על ידי שלמה אליהו היא מכה לתחרות המשק. ח"כ גלאון: קוראת לבחון את העיסקה על רקע מסקנות ועדת הריכוזיות"

"רכישת השליטה במגדל על ידי שלמה אליהו היא מכה לתחרות במשק, במיוחד אם ג'נרלי יצאו מהשוק הישראלי", כך אמרו היום ל-TheMarkerמקורות בתחום ההגבלים העסקיים.

לדברי המקורות, אם לחלופין החברה תתמודד על רכישת נכס אחר, הנזק לתחרות יצטמצם. עוד העריכו המקורות, כי אליהו יצטרך למכור את כל אחזקותיו הפיננסיות האחרות כדי לקבל את אישור הממונה על ההגבלים לרכישת מגדל. אף שחברת הביטוח אליהו קטנה - נראה כי הממונה יעדיף לא למזג אותה לתוך חברת הביטוח הגדולה ביותר, כדי לשמור על התחרות. בנוסף, כדי להבטיח את התחרות בתחום האשראי בשוק ההון, יידרש אליהו למכור אחזקותיו בבנקים. ברשות ההגבלים העסקיים סרבו להתייחס לנושא.

"אליהו מנסה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה"

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיבה לרכישת השליטה במגדל על ידי שלמה אליהו ואמרה כי "אליהו מנסה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. אני קוראת לממונה על שוק ההון ולממונה על הגבלים עסקיים לבחון את עסקת מגדל לאור מסקנות ועדת הריכוזיות"

גלאון הוסיפה "כבר היום מחזיק אליהו במניות של בנק לאומי ובגרעין השליטה של בנק אגוד. רכישת מגדל מהווה על פניו עבירה על הנחיות הממונה על שוק ההון, האוסרות להחזיק בחברת ביטוח ובשליטה בבנק. גם אם אליהו ימכור את אחזקותיו בבנק אגוד, המהלך שעשה מגביר את הריכוזיות בשוק ההון בישראל, ונותן בידיו כוח מופרז שמאפשר לו להשפיע על ההתנהלות הפיננסית בישראל, ובעיקר על האופן שבו מנוהלים כספי הציבור. אני קוראת לרגולטורים הרלוונטיים לבחון את המהלך לאור רוח המלצות ועדת הריכוזיות, ולא להסתפק בלשון החוק היבשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully