וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נסגר במגמה חיובית

אורן פרוינד

7.3.2012 / 17:00

הדלילות במסחר בבורסה התל אביבית נמשכה גם היום עם מחזור נמוך של 781 מיליון שקל. ת"א 25 ות"א 100 עלו ב-0.3% ואילו מדד הבנקים נחלש ב-0.2%

יום המסחר האחרון בשבוע המקוצר התנהל במגמה יציבה, כאשר המדדים המובילים התחזקו לקראת סיום המסחר. מחזור המסחר היה דליל במיוחד והסתכם בכ-781 מיליון שקל, פחות מחצי מהמחזור הממוצע היומי בשנת 2011.

על המסחר השפיעו לרעה צמיחה שלילית בגוש היורו, חששות לגבי הסדר הנושים של יוון ואיום אירני שהולך ומתחזק. עם זאת לקראת סיום המסחר גברה הציפייה כי הנושים הפרטיים של יוון יאשרו את השתתפותם בתכנית גלגול החוב ויסכימו לרשום מחיקה של 53.5%. עובדה זאת העלתה את המדדים באירופה ואת החוזים העתידיים בארה"ב והשפיעה גם על ישראל.

בתום המסחר התחזקו מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 בכ-0.3%. מדד ת"א בנקים נחלש ב-0.2%, ומדד נדל"ן 15 הוסיף 0.7% לערכו. מדדי התל בונד (20, 40, 60) נחתמו ללא שינוי. מחר לא יתקיים מסחר בת"א לרגל חג הפורים. בסיכום שבועי איבדו מדדי ת"א 25 ו-100 1.1%, מדד הבנקים השיל 1.78% מערכו ומדד הנדל"ן נחלש ב0.9%.

במרכז המסחר היום היתה מניית מגדל ביטוח שעלתה ב2.7% על רקע מכירת השליטה בחברה לידי שלמה אליהו. היקף העסקה מוערך בכ-4.2 מיליארד שקל בתמורה ל-70% מהשליטה מידי ג'נרלי האיטלקית.

במקביל, מניית בנק לאומי רשמה ירידות שערים של 1% במחזור גבוה על רקע החשש כי אליהו, המחזיק ב-10% ממניות לאומי, עשוי למכור את אחזקותיו בבנק לצורך השלמת הרכישה.

שלמה מאיר, מנכ"ל בית ההשקעות DBM התייחס הבוקר למסחר. "השוק מאוד עצבני בתקופה האחרונה על רקע החששות מאירן. בנוסף אנו עדים לתופעה של העברת כספים לחו"ל שמורידה את מחזורי המסחר. הבורסה דומה לקניון גדול עם חנויות ריקות שהמוכרים יושבים לבד ומחכים לקונים", אמר מאיר בנוגע למחזורים הנמוכים בבורסה.

האיום האירני מתחזק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הדגיש בפגישותיו בוושינגטון כי אינו מאמין שהסנקציות הבינלאומיות או הדיאלוג ימנעו מאיראן להשיג נשק גרעיני. בנוסף, הוא סבור שהנזק והקורבנות שייגרמו כתוצאה מירי טילים על תל אביב בתגובה לתקיפת מתקני הגרעין הם כאין וכאפס לעומת השלכותיה של פצצת אטום בידי המשטר האיראני. כך עולה מהפגישות, שבהן הקפיד נתניהו להציג שאלה אחת מרכזית: מה יהיה המחיר של אי-פעולה נגד איראן.

צמיחה שלילת באירופה וחששות יוון

כלכלת גוש היורו התכווצה ברבעון האחרון של 2011 ב-0.3% לעומת הרבעון השלישי של השנה, לפי נתונים שפירסמה אמש הלשכה לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי, יורוסטאט. בסיכום שנתי, צמח התוצר המקומי הגולמי (GDP) של גוש היורו ב-2011 ב-0.7% לעומת שנת 2010.

חדלות פירעון לא מסודרת של ממשלת יוון תביא לכך שממשלות איטליה וספרד יהיו זקוקות לסיוע חיצוני כדי למנוע את התפשטות המשבר, ותגרום לנזק של יותר מטריליון יורו (1.3 טריליון דולר) לגוש היורו - כך העריך המכון הפיננסי הבינלאומי (IIF).

"חדלות פירעון לא מסודרת של האג"ח הממשלתיות של יוון עלולה להיות בעלת השלכות מזיקות ומשמעותיות ביותר", נכתב במסמך של IIF מהתאריך 18 בפברואר, אשר הגיע לידי רויטרס. "קשה אמנם לסכם את כל העלויות האלה באופן מדויק, אך קשה לראות כיצד הן לא יעלו על טריליון יורו", נאמר בדו"ח.

IIF, הגוף המייצג את נושיה הפרטיים של יוון, מעוניין שהנושים יחתמו עד יום חמישי על עסקת המרת האג"ח שנועדה לצמצם את חובותיה של יוון ביותר מ-100 מיליארד יורו ולייצב את כלכלתה. אם לא תושג הסכמה, הבנק המרכזי של אירופה (ECB) יספוג הפסדים גדולים, נכתב במסמך אשר העריך את חשיפתו של הבנק המרכזי ליוון ב-177 מיליארד יורו.

יתרות השורט על מדד המניות המוביל בתל אביב גדלו מתחילת השנה. מהשוואה של יתרות השורט על מניות תל אביב 25 בתחילת מארס מול יתרות השורט שהיו קיימות בתחילת השנה בשבוע אשר הסתיים ב-26 בינואר, עולה כי ב-15 מניות מתוך 25 הנסחרות במדד גדלו יתרות השורט בתחילת החודש הנוכחי. נראה כי אם השורטיסטים לא יצליחו לסגור את הפוזיציה אותה פתחו, הדבר יכול לגרום לתופעת שורט סקוויז - וכתוצאה מכך לעליות שערים המנוגדות להערכותיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מניות במרכז

הכנסות סלקום לרבעון הרביעי גדלו ב-0.2% והסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל. שאר תוצאות החברה ירדו: ה-EBITDA של החברה ירד בשיעור חד של 32.6% ל-425 מיליון שקל וכעת הנתון הינו 25% מהמחזור, מול 38% ברבעון המקביל. הרווח הנקי של סלקום ירד ב-76% ל-76 מיליון שקל.

תאגיד הענק אלקטרה של גרשון זליקנד דיווח הבוקר על תוצאותיו לרבעון האחרון של 2011 ולשנה כולה והציג עליה של כ-8.6% בהכנסותיו לכ-726.8 מיליון שקל. עם זאת, בשורה התחתונה רשמה החברה ירידה של 4% ברווח הנקי הרבעוני המיוחס על ידי החברה להכנסה חד פעמית של 5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010, בעקבות הסדר חובות חפציבה. עם פרסום הדו"חות אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיווידנד בסך של 50 מיליון שקל.

מחזיקי האג"ח מסדרה ב' של אמפל הצביעו בעד העמדת הסדרה לפירעון מיידי ולנקוט נגדה בהליכים משפטיים ברוב של כ-99%, כך דיווחה החברה לבורסה אמש. זאת, לאחר שהחברה לא עמדה בתשלום קרן של 30 מיליון דולר שהיתה אמורה לשלם בסוף ינואר.

חברת הגז והנפט הכשרה אנרגיה , שבשליטת עופר נמרודי, ספגה אמש קשיים בגיוס ההון. החברה ביקשה לגייס כ-30 מיליון שקל, אולם ל-The Marker נודע כי הגיעו ביקושים של 21 מיליון שקל בלבד, מה שאומר שהחתמים יאלצו לרכוש את שאר מניות החברה בשווי של 9 מיליון שקל.

חברת אבגול אישרה אתמול פרסום בעיתונות לפיו היא מקיימת מגעים ראשוניים לעסקה של רכישה עם קרן בלקסטון אולם מגעים אלו לא הבשילו עדיין למו"מ על פרטי עסקה.

לאחר שנקלעה למצוקה תזרימית ונכנסה להליך של הקפאת הליכים קיבלה שלשום אאורה , חברת הנדל"ן של בועז משעולי ויוסף צליח, הצעה חמישית לרכישת החברה. מי שהגישה את הצעת הרכש החמישית היא חברת הנדל"ן המניב ליגד, הנמצאת בבעלות משותפת של דורון שולדנפרי ואריה קוטלר באמצעות חברת ארקו.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully