וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לחילוץ: 58% ממחזיקי האג"ח היווניות ישתתפו בגלגול החובות

סוכנויות הידיעות

7.3.2012 / 19:48

ממשלת יוון זקוקה לאישור השתתפות של 75% מהנושים בכדי שתוכל לגלגל החובות ולקבל את המשך חבילת החילוץ. סוסייטה ז'נרל, HSBC ואוניקרדיט הסכימו להשתתף בהמרת האג"ח היווני

בנקים נוספים באירופה הצטרפו היום לרשימת הנושים שאישרו את השתתפותם בגלגול החובות של יוון. ששת הבנקים הגדולים ביוון צפויים אף הם לקבל את העסקה בגינה ירשמו תספורת על החוב היווני.

IIF, הגוף המייצג את הנושים הפרטיים, אמר כי יותר מ-30 חברים בוועדת הנושים הפרטיים שכבר הסכימו להשתתף מחזיקים באג"ח ממשלתיות יווניות בסכום כולל של 120 מיליארד יורו (157 מיליארד דולר) - 58% מכלל האג"ח שבידי נושים פרטיים. בין הגופים שהסכימו להשתתף נמצאים קרדיט אגריקול, HSBC, אינטסה סאו פאולו, מטלייף, דויטשה בנק, NBP פאריבה ואחרים.

ממשלת יוון קבעה סף מינימום של 75% השתתפות בכדי שתוכל להמשיך עם ההליכים לגלגול החובות. פעולת החלפת החובות שגורלה ייקבע מחר תפחית את היווני בגובה 206 מיליארד יורו שמוחזק על ידי נושים פרטיים ב-53.5% ותעזור למנוע חדלות פרעון לא מסודרת שעלולה להפיל את השווקים.

לפני שבועיים, לאחר 13 שעות של דיונים הגיעו שרי האוצר של מדינות גוש היורו להסכם על חבילת חילוץ שנייה בסך 130 מיליארד יורו (170 מיליארד דולר) ליוון, אשר תמנע ממנה להגיע לחדלות פירעון במארס. היעד של שרי האוצר הוא להביא את חובותיה של יוון להיקף של 121% מהתמ"ג עד 2020 לעומת יותר מ-160% מהתמ"ג כיום. השתתפות הנושים הפרטיים במחיקה החובות הינה תנאי להמשך חבילת החילוץ.

  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully