וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישור דירקטוריון הרכבת לרפורמה טרם התקבל; עיני מאיים במחאה

דניאל שמיל

7.3.2012 / 21:09

אתמול נערך סיור של בומברדייה במוסכים לקראת מימוש הסכם התחזוקה עמה, ובהסתדרות הגיבו בכעס להמשך ההליכים לקראת מיקור החוץ של תחזוקת הרכבת

למרות הציפיות, הדירקטוריון של רכבת ישראל נמנע מלאשר היום את ההחלטה להקים שלוש חברות בת לרכבת שתעסוקנה בתחזוקה פיתוח, נדל"ן ומטענים.

גורם ברכבת, אמר כי לא ניתן לדון על ההחלטה בישיבה אחת ובכל מקרה לא התקבלה עדיין החלטת ממשלה. הדירקטוריון החליט, אפוא, כי ההנהלה תשתף פעולה עם הממשלה בכל שיידרש, ושיידון בהכרעות הממשלה שהתקבלו.

בכך, הדירקטוריון לא נותן לוועד עובדי הרכבת עילה לשביתה בשלב זה. עם זאת, אתמול נערך סיור של בומברדייה במוסכים לקראת מימוש הסכם התחזוקה עמה, ובהסתדרות הגיבו בכעס להמשך ההליכים לקראת מיקור החוץ של תחזוקת הרכבת.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מסר כי "הדירקטוריון ממשיך בהסלמת יחסי העבודה. העובדים לא ישתפו פעולה עם ההחלטות וללא שיתוף פעולה מצידם לא ניתן יהיה ליישם את הרפורמה. בימים הקרובים נשקול את צעדי המחאה ברכבת. אני קורא לשר התחבורה ישראל כץ לחזור למו"מ".

ברכבת מעריכים, כי לא יהיו שביתות ושיבושי פעילות ברכבות בזמן הקרוב, והצדדים ינהלו מלחמת התשה באמצעות פנייה לציבור ולתקשורת. בתום תקופת ההמתנה המתוחה, ישובו הצדדים למו"מ או שתתפרץ שביתה שתביא את שר התחבורה "לסגור" את הרכבת לשבועיים, ויאלץ את הצדדים להגיע להסכמות.

כץ הכריז ביום שני כי המו"מ לא נשא פירות, ויו"ר הוועד גילה אדרעי טירפדה את כל ההבנות אליהן הגיעו כץ ועיני, לכן החליט על המשך מימוש הסכם מיקור החוץ לתחזוקה שנחתם עם בומברדייה, ועל הקמת שלוש חברות בת, שתעסוקנה בהובלת מטענים (51% בשליטת המגזר הפרטי), תחזוקה (49%) וכן פיתוח ונדל"ן של מתחמי הרכבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully