וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט מקבלת עידוד משוק התעסוקה: S&P 500 עולה ב-0.7%

ואדים סבידרסקי

7.3.2012 / 23:43

לסקטור הפרטי התווספו 216 אלף משרות חדשות בפברואר; מניית סלקום איבדה 3.15% בתגובה לפרסום הדו"חות הכספיים; מניית אפל לא הגיבה להשקת אייפד החדש

המסחר בוול סטריט נחתם בעליות שערים לאחר שקיבל עידוד משוק התעסוקה האמריקאי. זאת לאחר מימושים חדים בבורסות העולם אמש על רקע הניסיונות לחזות האם הנושים הפרטיים יאשרו את השתתפותם בתוכנית גלגול החוב היווני ויסכימו למחוק כמחצית מהחוב הממשלתי כלפיהם.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%; מדד S&P500 התחזק ב-0.7% ומדד הנאסד"ק עלה ב-0.85%. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים נסתכמה ב-1.97%.

ממשלת יוון קבעה סף מינימום של 75% השתתפות בכדי שתוכל להמשיך עם ההליכים לגלגול החובות. פעולת החלפת החובות, שגורלה ייקבע מחר, תפחית את החוב היווני בגובה 206 מיליארד יורו, אשר 53.5% מוחזק על ידי נושים פרטיים, ותעזור למנוע חדלות פרעון לא מסודרת שעלולה להפיל את השווקים.

בכירי הבנק הפדרלי שוקלים דרך חדשה להזרמת נזילות לשווקים, בניסיון להרגיע את החששות מהתגברות האינפלציה - באם יזדקקו לצעדים לעידוד הכלכלה האמריקאית שוב בחודשים הקרובים. כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל" באתר האינטרנט שלו. במסגרת הגישה החדשה הנשקלת, הבנק הפדרלי ידפיס כסף על מנת לרכוש אג"ח ממשלתיות של ארה"ב או משכנתאות ארוכות טווח, אך במקביל ייקח הלוואות לטווח קצר בריביות נמוכות.

בזירת המקרו האמריקאית, התפרסם היום מדד ה-ADP למצב התעסוקה בסקטור הפרטי בארה"ב, שמהווה אינדיקציה ראשונית לקראת דו"ח התעסוקה הכולל את שיעור האבטלה בארה"ב שיתפרסם ביום שישי הקרוב. הנתון הראה כי 216 אלף משרות חדשות נוספו לסקטור הפרטי בפברואר לעומת הערכות הכלכלנים המוקדמות ל-203 אלף משרות.

האשראי לצרכנים בארה"ב טיפס בחודש ינואר מעל לתחזיות אנליסטים. האשראי לצרכנים בארה"ב עלה בינואר ב-17.8 מיליארד דולר והגיע ל-2.51 טריליון דולר, לפי נתוני הבנק הפדרלי בארה"ב. הערכות אנליסטים היו לתוספת של 10-11 מיליארד דולר באשראי שניתן לצרכנים.

ענקית הטכנולוגיה אפל השיקה הערב את הדור הבא של הטאבלט מתוצרתה - האייפד. העובי של המכשיר יהיה 9.4 מ"מ. מחיר הדגם הבסיס בעל 16 ג'יגה-בייט יהיה 499 דולר בהשקה. הוא יושק ב-16 במארס ורשימת ההזמנות תתחיל היום. כהרגלה, ניסתה ליצור באז מוגבר בתקשורת וברשתות החברתיות בנוגע למוצר החדש שלה. מניית החברה כמעט ואינה מגיבה למהלך.

הכנסות סלקום לרבעון רביעי גדלו ב-0.2% והסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל. שאר תוצאות החברה ירדו: ה-EBITDA של החברה ירד בשיעור חד של 32.6% ל-425 מיליון שקל וכעת הנתון הינו 25% מהמחזור, מול 38% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי של החברה צנח ב-54.2% ל-205 מיליון שקל והרווח הנקי ירד ב-76.2% ל-76 מיליון שקל. סלקום מודיעה על חלוקת מרבית הרווח הנקי כדיבידינד, 72 מיליון שקל בסך הכל, או 0.72 שקל למניה.

להערכתנו, טבע תנצח במשפט הפטנטים על קופקסון, וגרסאות גנריות לא יושקו לפני מחצית 2015" - כך כותבים אנליסטים במריל לינץ', גרג גילברט וחיים ישראל, ומעלים את מחיר היעד למניית החברה מ-55 ל-57 דולר על בסיס עדכון התחזית לתזרים המזומנים המהוון של החברה. מחיר זה גבוה ב-26% ממחירה של מניית טבע בבורסה.

חברת סאפיינס, החברה בת של פורמולה מערכות, המשווקת תוכנות לענף הביטוח, פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2011 ולשנה כולה. החברה הציגה גידול של 68% בהכנסות לרבעון הרביעי ל-24.6 מיליון דולר, שנבע בעיקרו מהמיזוג עם שתי חברות התוכנה הישראליות עידית ו-FIS שאוחדו בדו"חותיה ב-21 באוגוסט.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully