וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי ימכור מכונות קפה תחת המותג "קפה השקמה"

רותי לוי ועדי דברת-מזריץ

8.3.2012 / 9:00

בניסיון לחדור לשוק שהיקף היבוא שלו בשנה האחרונה עמד על 18 מיליון דולר מתכוון רמי לוי למכור בסניפי הרשת שלו מכונות קפה במחיר של עד 390 שקלים ובמחיר קפסולות נמוך

רמי לוי מתכוון למכור אחרי חג הפסח מכונות קפה תחת המותג "קפה השקמה". ל-TheMarker נודע כי הרשת נמצאת במגעים עם שתי חברות קפה: חברת קנדי, המייצרת בין היתר מכונות עבור קפה קפה, וחברת אספרסו קלאב, שבאחרונה בוטל הסכם הרכישה שלה בידי שטראוס.

לוי מעוניין לשווק את המכונות במחיר שאינו גבוה מ-390 שקל ולהציע מחיר קפסולות הנמוך בכ-30% מהמחיר המוצע כיום בשוק. המכונות של החברות המתחרות נמכרות במחירים גבוהים בהרבה מאלה שיציע לוי. למשל, מכונת Nautilus של אספרסו קלאב נמכרת ב-900 שקל ומחיר הקפסולות שלה הוא 1.6-2 שקלים ליחידה.

גורמים בענף מביעים ספקות לגבי מיתוג המכונה תחת השם קפה השקמה וסיכויי ההצלחה של מותג כזה. "כש-yellow נכנסה לשוק עם לוואצה, מותג בינלאומי חזק, היא לא הדביקה עליו את השם שלה. מוצרי חשמל לא נמכרים בכזו קלות דרך מותג פרטי, זה לא מים או מגבות", הסביר הגורם. "הפרויקט של שופרסל, שבו ייבאו לפני חודשיים מכונות של קרמסו הוא נורה אדומה לכולם. כשהקמעונאי הכי חזק בשוק משקיע 10 מיליון שקל ומוכר בתוך חודשיים בסביבות 1,000 מכונות בלבד, זה אסון. יכול להיות שישראל עדיין לא מוכנה לקניית מכונות על המדף ברשת שיווק".

שוק מכונות הקפה עם הקפסולות לצריכה ביתית מכפיל את עצמו מדי שנה בשלוש השנים האחרונות. ב-2009 יובאו לישראל מכונות קפה עם קפסולות לצריכה ביתית בהיקף של 5.5 מיליון דולר. ב-2010 הסכום קפץ ל-11.7 מיליון דולר ו-2011 הסתיימה עם היקף יבוא של כ-18 מיליון דולר. הרווח הגולמי בתחום הוא 35%, אך עבור רשתות מזון כמו שופרסל ורמי לוי מדובר באסטרטגיה יעילה למשוך קהל לקוחות נאמנים שיגיע לסניפיהן לרכוש את הקפסולות.

בשופרסל לא ממהרים להספיד את מיזם הקפה שלהם, ואומרים: "במהלך שני חודשי ההרצה נמכרו 2,457 מכונות קפה. הקמפיין הראשון למכירת המכונות יוצא לדרך בשבוע הבא במסגרת מבצעים לפסח. במסגרת קשרי המסחר עם רשת מיגרוס השווייצית, שופרסל מצטיידת במלאים התואמים את קצב המכירות השוטף. מכונות קרמסו השווייציות הן מכונות נחשבות בעולם וקפסולות הקפה המיובאות על ידי שופרסל נמכרות במחיר אטרקטיבי של 1.75 שקלים ליחידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully