וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנטור ג'ון קרי מועמד לתפקיד נשיא הבנק העולמי

8.3.2012 / 13:19

קרי, שהתמודד ב-2004 על נשיאות ארה"ב מועמד לתפקיד יחד עם שגרירת ארה"ב באו"ם סוזן רייס ושר האוצר האמריקאי לשעבר לארי סאמרס.

הסנטור האמריקאי ג'ון קרי הוא אחד המועמדים הבולטים לתפקיד נשיא הבנק העולמי, כך אמר מקור מקורב לבנק העולמי לסוכנות הידיעות AFP. קרי, שהתמודד ב-2004 על נשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית, נמצא ברשימת המועמדים המצומצמת, לצד שגרירת ארה"ב באו"ם סוזן רייס ושר האוצר האמריקאי לשעבר לארי סאמרס.

קרי, אשר הפסיד ב-2004 לג'ורג' וו. בוש, מכהן כיום כיו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט האמריקאי. רייס היתה יועצת לביטחון לאומי של הנשיא אובמה ועמיתה במכון ברוקינגס בוושינגטון במשך כמה שנים. סאמרס היה שר האוצר בממשלו של ביל קלינטון בין 1999 ל-2001, כיהן כנשיא הרווארד וכיום הוא פרופסור לכלכלה באוניברסיטה.

בחודש שעבר הודיע נשיא הבנק העולמי, רוברט זליק, כי יפרוש מתפקידו בסוף יוני לאחר כהונה של חמש שנים. באופן מסורתי, אמריקאי מחזיק בתפקיד נשיא הבנק העולמי ומשרת יו"ר קרן המטבע הבינלאומית ניתנת לאירופאי. אולם השנה הפעילו כמה מהכלכלות המתפתחות, בהן ברזיל וסין, לחץ למנות נציג מטעמן. הבנק העולמי מקבל מועמדויות עד ה-23 במארס ויבחר נשיא חדש להחליף את זליק עד ה-20 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully