וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית להצלת פרי גליל תתוקצב ב-10 מיליון שקל

אורה קורן

8.3.2012 / 13:45

משרדי האוצר והתמ"ת יקציבו לתכנית להצלת פרי גליל ומפעלים אחרים 6 מיליון שקל ב-2012 ומיליון שקל נוספים בארבע השנים הבאות. התכנית תובא לאישור הממשלה ביום ראשון

הצעת ההחלטה להצלת מפעל פרי גליל, כפי שנוסחה על ידי משרד התמ"ת ומשרד האוצר, תובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב - כך עולה מפניית שר התמ"ת שלום שמחון למזכיר הממשלה צבי האוזר. התכנית תתוקצב ב-10 מיליון שקל, מחציתם מתקציב משרד האוצר ומחציתם מתקציב משרד התמ"ת. ב-2012 יוקצו לתכנית 6 מיליון שקל ובכל שנה בארבע השנים הבאות יוקצה לה מיליון שקל.

על פי ההצעה, שפורסמה לראשונה ב-TheMarker, הסיוע למפעל יתבסס על החלטת ממשלה מאוקטובר 2011 לגבי ניסוי (פיילוט) להעצמת מועצות מקומיות בפריפריה.

ההצעה מאפשרת מתן סיוע בגין העסקת עובדים, במטרה לשמור על רציפות התעסוקה וקיומה במפעלים גדולים שהיו במשבר, הממוקמים במועצות המקומיות בהן מופעל המודל - קצרין, ירוחם ומגדל העמק.

הסיוע יינתן למפעל תעשייתי שהיה כולו או חלקו בהליכים של כינוס נכסים, הקפאת הליכים או פירוק, כאשר המפעל איננו במשבר במועד הגשת הבקשה וההליכים של כינוס נכסים, הקפאת הליכים או פירוק הסתיימו; המועד בו החל המפעל להיות מפעל במשבר היה בתקופת המשבר הכלכלי העולמי, בין תחילת המחצית השנייה של 2008 לתום המחצית הראשונה של שנת 2009; המפעל מעסיק במועד הגשת הבקשה עובדים כ-200 משרות לפחות ובהן לפחות 100 עובדים במשרה מלאה ברציפות מתקופת המשבר של המפעל. משך הסיוע יהיה עד 60 חודשים ממועד תחילת קבלתו. גובה הסיוע בגין עובד יילך ויפחת במהלך תקופת הסיוע. לא יינתן כפל סיוע בגין אותם עובדים ממסלולי תמיכה אחרים.

מנכ"ל משרד התמ"ת, בתיאום עם הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יהיה רשאי לשקול מתן סיוע גם למפעל העונה על תנאי התוכנית, אפילו אם הוא מצוי בתחומה של רשות מקומית אחרת, ובלבד שהיא ישוב עדיפות לאומית בפריפריה, שתואמת את אתגרי התעסוקה וההכנסה של הרשות ותושביה, ולפי היקף התקציב שהוקצה לתוכנית.

  • עוד באותו נושא:
  • פרי הגליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully