וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי רשות שדות התעופה יוכלו להמשיך בעיצומים

חיים ביאור

8.3.2012 / 15:42

עובדי הרשות בדרג של מהנדסים, הנדסאים וטכנאים החלו לנקוט בעיצומים בינואר לאחר שלא נחתם עימם הסכם קיבוצי שמונה חודשים אחרי שפג תוקף ההסכם הקודם

בית הדין הארצי לעבודה דחה אתמול את בקשת רשות הערעור שהגישה רשות שדות התעופה על החלטת ביה"ד האיזורי לעבודה בתל אביב המאפשר לעובדים להמשיך ולנקוט בעיצומים.

בינואר האחרון החלו עובדי הרשות בדרג של מהנדסים, הנדסאים וטכנאים לנקוט עיצומים, במחאה על כך שעדיין לא נחתם עמם הסכם שכר קיבוצי חדש, לאחר שכבר לפני 8 חודשים הסתיים תוקפו של הסכם השכר הקודם. עילה אחרת לעיצומים היתה פגיעת המעסיק בכוחם הארגונים של העובדים על ידי העסקת עובדי קבלן, עובדים בחוזים אישיים וקבלנים עצמאיים.

רשות שדות התעופה לביה"ד האיזורי בתל אביב בבקשה דחופה לחייב את העובדים להפסיק את העיצומים. האיזורי קבע שיש לאפשר לעובדים לנקוט עיצומים רק בכל הנוגע לשני פרויקטים ארוכי טווח - פרוייקט בידוק המזוודות ופרוייקט שדרוג המסלולים. עם זאת האיזורי קבע שעיצומי העובדים לא יפגעו בפעילות השוטפת של הרשות, בכלל זה תנועת המטוסים ובטחון הנוסעים.

רשות שדות התעופה פנתה בבקשת ערעור על החלטה זו לביה"ד הארצי. ואולם סגן הנשיאה, השופט יגאל פליטמן, אישר לעובדים לקיים את העיצומים, באומרו שהם מידתיים ואין עילה המצדיקה את ביטולם או אף את הגבלתם. "אי החתימה על הסכם קיבוצי חדש, היא עילה מספיקה לקיום העיצומים", הוא קבע. את העובדים וההסתדרות יצגו עוה"ד נועה בר-שיר ופולינה רשף ממשרד רובין-שמואלביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully