וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות באירופה דחפה את וול סטריט לזינוק הדו יומי החד זה חודש

נמרוד הלפרן

8.3.2012 / 23:18

מגזר הטכנולוגיה הוביל את העליות; מקדונלדס ו-AIG ירדו ביותר מ-3%; אפל ודלק ארה"ב טיפסו ב-2%; התשואה על האג"ח בארה"ב מעל 2%

בורסות וול סטריט השלימו את הזינוק הדו יומי החד ביותר זה חודש, על רקע אופטימיות לגבי הסכם המרת האג"ח של יוון עם נושיה הפרטיים ובעקבות גידול חד מהצפוי בתפוקה התעשייתית בגרמניה - הכלכלה הגדולה באירופה - ולמרות עלייה חדה מהצפוי במספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס, אשר רשם שלשום את הנפילה היומית החדה ביותר בשנת 2012, עלה היום ב-0.6%; מדד S&P 500 טיפס ב-1% בדרכו לזינוק דו-יומי של 1.7%. המדד גבוה כעת ב-8.6% מרמתו בתחילת השנה; מדד הנסדא"ק הוסיף 1.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.04% לרמה של 2.01%.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-8,000 לרמה של 362 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה ל-352 אלף תביעות. מחר צפוי משרד העבודה לפרסם את דו"ח התעסוקה של חודש פברואר, ולפי התחזיות נוספו לשוק העבודה האמריקאי בחודש שעבר 210 אלף משרות, ושיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 8.3% - שפל של שלוש שנים.

הסדר נושים של יוון והריבית באירופה

נושים פרטיים המחזיקים בכ-60% מהאג"ח הממשלתיות של יוון הסכימו עד כה להליך המרת האג"ח שבמסגרתו יספגו תספורת של 53.5% על אחזקותיהם, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. לקראת המועד האחרון לאישור ההשתתפות בעסקה, שחל היום, אישרו הבנקים הגדולים ביוון, רוב קרנות הפנסיה של המדינה ויותר מ-30 בנקים וחברות ביטוח באירופה, בהם BNP פאריבה, HSBC ודויטשה בנק, את השתתפותם בגלגול החובות. המועד האחרון להצטרפות להסדר החוב היה יום חמישי בערב בשעה 22:00 שעון ישראל, וממשלת יוון צפויה לפרסם באופן רשמי את שיעור השתתפות הנושים בהסכם ביום שישי, בשעה 8:00 בבוקר לפי שעון ישראל.

"השווקים עולים על רקע ציפיות להסדר חוב מוצלח של יוון", אמר פיטר קרדילו, כלכלן השווקים הראשי של חברת ורקוול גלובל קפיטל, דיווח אתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.

ההסכם של יוון עם נושיה הפרטיים הוא עסקה טובה מאוד עבורם, בניגוד למה שנהוג לחשוב, כך טוען הכלכלן נוריאל רוביני, יו"ר חברת הייעוץ RGE. במאמר שפורסם בעיתון "פייננשל טיימס", כתב הכלכלן אשר צפה את המשבר העולמי כי זו טעות לחשוב שנושיה הפרטיים של יוון, אשר סופגים "תספורת" של 53.3% על אחזקותיהם באג"ח יווניות, מפסידים מההסכם, בעוד שאחזקותיהם של גופים ממשלתיים מוגנות.

הבנק המרכזי של אירופה הותיר היום את הריבית ללא שינוי, בשפל של 1%, בהתאם לתחזיות. מאוחר יותר צפוי נגיד הבנק, מריו דראגי, לשאת דברים ולפרסם תחזיות חדשות לכלכלת גוש היורו. גם בבריטניה נותרה הריבית ללא שינוי, בשפל של 0.5% - שלוש שנים בדיוק לאחר שהורדה לרמה זו. הבנק המרכזי בבריטניה הותיר גם את תוכנית רכישת הנכסים שלו ללא שינוי.

בגרמניה דיווח משרד הכלכלה על עלייה חדה מהצפוי בתפוקה התעשייתית. התפוקה התעשייתית בגרמניה עלתה בינואר ב-1.6% לעומת דצמבר, אז נרשמה ירידה של 2.6%, החדה ביותר זה כמעט שלוש שנים.

מניות במוקד המסחר

מקדונלד'ס, רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, דיווחה היום כי המכירות בחנויותיה מחוץ לארה"ב צמחו בחודש פברואר בשיעור נמוך יותר מתחזיות האנליסטים.

משרד האוצר האמריקאי הודיע היום על מכירת מניות של AIG בסך שישה מיליארד דולר, וכי בעקבות המכירה התכווצו החזקות הממשל בחברת הביטוח ל-70%. מחצית מהמניות שנמכרו נרכשו על ידי AIG.

דלק US שבשליטת יצחק תשובה, המפעילה תחנות תדלוק בארה"ב, סיכמה את הרבעון הרביעי של 2011 עם הפסד נקי של כ-6 מיליון דולר לעומת הפסד של 70.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2010. הרווח הנקי ב-2011 הסתכם בכ-158.3 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-79.9 מיליון דולר בשנת 2010.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2011 הסתכמו ב-2 מיליארד דולר לעומת 989.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully