וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט הזול בדרך? ספקיות קטנות ימכרו תשתית

אמיתי זיו

11.3.2012 / 8:15

המחלקות סביב המחיר בו יחויבו בזק ו-HOT למכור קווים לספקיות הקטנות קרובות לפיתרון וחצי שנה לאחר הגשת המלצות ועדת חייק הרפורמה עומדת לצאת לדרך

לאחר כחצי שנה של דריכה במקום, מסתמנת אפשרות לזירוז ההוצאה לפועל של רפורמת השוק הסיטוני בתחום התקשורת הקווית - עקב שינוי עמדה בחברות הסלולר.

הרפורמה המדוברת היא הסדר שבו יחויבו חברות התקשורת בעלות התשתית הפיזית, בזק ו-HOT , למכור קווי אינטרנט לא רק לצרכן הביתי הסופי, אלא גם בסיטונות, לחברות המתחרות נטוויז'ן וסמייל (שבבעלות סלקום ופרטנר, בהתאמה). כך המתחרות יוכלו למכור ללקוחות ביתיים חבילת שירותים שלמה, הכוללת תשתית, שירות גישה לאינטרנט, טלפון קווי ואף טלוויזיה.

המלצות השוק הסיטוני הוגשו על ידי הוועדה לבחינת השוק הסיטוני שגייס משרד התקשורת, בראשות רואה חשבון אמיר חייק, לשר התקשורת משה כחלון כבר באוקטובר 2011. ואולם כחלון טרם הודיע באופן רשמי על אימוץ הרפורמה ולא הוציא מסמך אימוץ בנושא. הפעם היחידה שבה כחלון הודיע רשמית על אימוץ הרפורמה היתה בכנס של TheMarker בנצרת, אך גם מאז אותו אירוע חלפו חודשיים בלי שקרה דבר.

בין משרד התקשורת לסלקום ופרטנר התגלעה מחלוקת סביב השאלה באיזה מחיר יחויבו בזק ו-HOT למכור את הקווים בסיטונות, שכן ועדת חייק המליצה לחייב את בזק ו-HOT למכור את הקווים במחיר הקמעוני פחות 25%. ואולם סלקום ופרטנר טענו כי הקו צריך להימכר במחיר עלות.

עלות הקו מחושבת במשרד התקשורת באמצעות חברת פרונטיר הבריטית, שנשכרה לצורך המשימה כבר בפברואר 2011. בפרונטיר עדיין לא סיימו את העבודה, שדורשת חישוב מסובך של שמונה רכיבי תמחור שונים ברשת בזק. "זה קישוריות כפול שמונה", הסביר בכיר במשרד התקשורת את רמת מורכבות החישובים, והוסיף: "מאות קובצי אקסל עוברים בין המשרד לחברה. כל רכיב תמחור כזה יהיה נתון למתקפה וחישובים סותרים מצד חברות התשתית והדבר יכול להגיע גם לבג"ץ. לבסוף, רפורמת השוק הסיטוני תחייב גם שינוי חקיקה".

לאור התארכות התהליכים בנושא השוק הסיטוני מתגבשת עמדה חדשה בחברות הסלולר. "עשינו טעות שלא אימצנו את מודל המחיר הקמעוני פחות 25%", אמר בכיר בפרטנר. הוא הציע אימוץ מיידי של שיטת תמחור זו, כשבמקביל תמשיך חברת פרונטיר את העבודה, וכשיהיה בידי משרד התקשורת המחיר הסופי מבוסס העלות, יבצעו חברות הסלולר קיזוז מול בזק ו-HOT ביחס למה שכבר שולם. מדובר למעשה ברעיון המקורי של ועדת השוק הסיטוני, וכעת נראה שיש לרעיון אוזן קשבת גם במשרד התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully