וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התעופה: לפתוח גם תחזוקת המטוסים לתחרות

זוהר בלומנקרנץ

11.3.2012 / 8:48

חברות התעופה מתנגדות עדיין לחתימה על הסכם שמיים פתוחים שיפתח את שוק התעופה לתחרות אך דורשות לפתוח דווקא את שירותי תחזוקת המטוסים כחלק מההסכם

חברות התעופה הישראליות דורשות לפתוח לתחרות את שירותי הקרקע בתחום תחזוקת המטוסים - במקביל לפתיחת השמים לתחרות כחלק מהסכם התעופה החדש המתגבש עם האיחוד האירופי, שלחתימתו הן מתנגדות.

כיום חברות התעופה הישראליות כבולות לבצע תחזוקת מטוסים רק במכוני תחזוקה בישראל או בחו"ל, שקיבלו מראש את אישור רשות התעופה האזרחית (רת"א). למעשה, הן יכולות לבצע את התחזוקה רק בישראל, כיוון שרת"א דורשת לבצע בדיקה מקיפה לצורך אישור המכון בחו"ל - פעולה שלא מתבצעת עקב מחסור בכוח אדם. בפועל, אין אף מכון תחזוקה בחו"ל שאושר על ידי רת"א.

מדובר במגבלה לעומת חברות התעופה האירופיות העורכות עבודות תחזוקה במספר רב של מכוני בדק בעולם. מקור בכיר בענף התעופה, אמר ל-TheMarker: "יש לאפשר גם לחברות התעופה הישראליות גישה לאותם מכוני תחזוקה, כדי להקטין את הוצאות התחזוקה ולשפר את כושר התחרות מול חברות התעופה האירופיות".

ממשרד התחבורה נמסר אתמול בתגובה כי "אין כל קשר בין פתיחה לתחרות של שירותי קרקע בתחום אחזקת המטוסים לבין הסכם השמים הפתוחים. פתיחת ענף שירותי הקרקע מצריכה חקיקת משנה ישראלית פנימית וחד צדדית. נוסיף כי רשות התעופה האזרחית (רת"א) עוסקת בימים אלה בגיבוש הסדרים חקיקתיים עדכניים, שנועדו לאפשר למפעילים אוויריים נגישות לתחזוקה במכוני בדיקה מחוץ לישראל. זאת במסגרת הוראות חוק הטיס, ובלבד שרת"א תבטיח שמירה על רמות בטיחות שווה לאלה שבמכוני הבדיקה הישראליים. ההסדרים צפויים להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, הרבה לפני המועד המוערך לפעימה המשמעותית הראשונה בהסכם השמיים הפתוחים".

בתוך כך, חברות התעופה הישראליות מגבירות את הלחץ על שר התחבורה, ישראל כץ, בעניין הסכם התעופה החדש לפתיחת השמיים לתחרות עם האיחוד האירופי. בסוף השבוע שעבר נפגש ועד עובדי אל על עם כץ בנושא.

מחר תסתיים תקופת הצינון בת השבועיים להכרזת סכסוך העבודה בענין זה, לאחריה יוכלו העובדים לנקוט צעדי מחאה מעשיים. השיחות עם האיחוד האירופי שנועדו לסכם את הסכם התעופה החדש נקבעו להתקיים ב-20 במארס.

ועד העובדים פירט באוזני השר את הנושאים בהסכם המתגבש אשר עלולים לדעת העובדים לפגוע בפעילות החברה. שר התחבורה השיב לעובדים, כי ידאג לחוסנן של חברות התעופה הישראליות כחלק מהסכם התעופה החדש. לדבריו, יישום ההסכם החדש ייעשה באופן הדרגתי ובכל שלב תיבחן מידת השפעתו על ענף התעופה בישראל.

יו"ר וועד עובדי אל על, אשר אדרי, אמר: "מצאנו אוזן קשבת אצל שר התחבורה. לא ננקוט צעדים בשלב זה מפני שאנו מכבדים את דברי השר, כי לצד פתיחת השמיים לתחרות הוא ידאג שההסכם לא ייפגע בחברות התעופה הישראליות".

בחברת אל על אמרו, כי "חברות התעופה הישראליות משוכנעות ששר התחבורה, ישראל כץ, מבין את החשיבות הקריטית הביטחונית והלאומית בשמירה על חוסן התעופה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully