וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט הגיש בקשה לפשיטת רגל נגד בוימלגרין

שלי אפלברג

11.3.2012 / 13:05

הבקשה הוגשה נגד בעל השליטה בבוימלגרין קפיטל אינה הראשונה אותה מגיש בנק דיסקונט נגד בוימלגרין בגלל הערבות האישית שלו לחובות החברה

בנק דיסקונט הגיש היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לפשיטת רגל נגד שעיה בוימלגרין, בעל השליטה בחברת בוימלגרין קפיטל בשל אי עמידתו בהסכמות שהושגו עם הבנק בעבר. החברה הודיעה לבורסה כי היא בוחנת את השלכותיה של הבקשה על החברה.

זו אינה הפעם הראשונה בה מגיש בנק דיסקונט בקשה לפשיטת רגל נגד בוימלגרין בגלל הערבות האישית שלו לחובות החברה. הפעם הראשונה היתה ב-9 ביוני 2010, אך בהסכמה בין הצדדים נמחקה התביעה.

בוימלגרין, ישראלי לשעבר, היגר לארה"ב לפני יותר מ-30 שנה, ושם עשה את עיקר הונו בפעילות נדל"ן. לאחר שחבר לפעילות עם לב לבייב בארה"ב, שבה צבר הון נוסף, הרגיש בוימלגרין בסוף 2005 כי הוא בשל לצאת לדרך עצמאית.

בוימלגרין רכש בישראל שלד בורסאי, גמביט, החליף את שמו לבוימלגרין קפיטל ובאמצעותו פתח במסע רכישות אגרסיבי וממונף של חברות ונכסים במיליארדי שקלים. באותה תקופה הוא האמין כי ארה"ב בדרך למשבר קשה וכי בישראל ובמזרח אירופה קיימות הזדמנויות גדולות יותר בנדל"ן.

במסגרת אסטרטגיה זו רכש בוימלגרין בתחילת 2006 מידי אי.די.בי של נוחי דנקנר את חברת אזורים תמורת כ-1.2 מיליארד שקל, ומימן את הרכישה באמצעות הלוואה של כ-700 מיליון שקל מבנק מזרחי טפחות וכן באמצעות אג"ח. לאחר מכן רכש בסוף 2006 את קבוצת לגנא הולדינגס , שפעלה בעיקר במזרח אירופה, מידי יעקב אנגל לפי שווי מופקע של כ-630 מיליון שקל - עסקה שסימנה את תחילת ההתפוררות של הפעילות העסקית שלו בישראל. ואולם הוא לא הסתפק בכך ורכש את מתחם אסותא בתל אביב, מלונות מרשתות שרתון מוריה ואקור ועוד נכסים במאות מיליוני שקלים.

אלא שהמשבר בשווקים וחוסר היכולת למחזר חובות הכניעו את בוימלגרין, שהפסיד בהשקעותיו בישראל יותר מ-300 מיליון שקל. אזורים נחלצה בדקה ה-90 מהסדר חוב כשנרכשה בידי איש העסקים היהודי הקנדי הרשי פרידמן מידי בנק מזרחי טפחות. בוימלגרין חזר לארה"ב, אך גם לאחר הסדר החוב החדש בבוימלגרין קפיטל, שבמסגרתו המחזיקים הסכימו למחיקת חוב של כ-140 מיליון שקל, לא ברור אם וכיצד החברה - שהתרוקנה מנכסיה - תפרע את יתרת חובותיה בהיקף של כ-150-200 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully