וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההסלמה בדרום: עליות באחד העם

דרור רייך

11.3.2012 / 16:58

המסחר בבורסה התל אביבית נחתם במגמת עליה למרות המתיחות הבטחונית. מדד ת"א 25 עלה ב-0.5% ואילו מדד ת"א 100 עלה ב-0.6%. מדד הנדל"ן נחלש ב-0.15%

על רקע ההסלמה הביטחונית בדרום הארץ וירי הרקטות לעבר ישראל, נחתם המסחר באחד העם במגמה חיובית. מדד ת"א 25 התחזק ב-0.5%, מדד ת"א 100 הוסיף 0.6% לערכו, מדד ת"א בנקים נותר ללא שינוי ומדד נדל"ן 15 נחלש ב-0.15%. מדד התל בונד 20 השיל 0.03% מערכו.

את העליות הובילו המניות הדואליות, לאחר שחזרו עם פערי ארביטראז' חיובים מוול סטריט. לייבפרסון הוסיפה 5.1% לערכה, איזיצ'יפ ונייס החתזקו ב-5% כל אחת, אלוט תקשורת הוסיפה 4.6% לערכה ומג'יק התחזקת ב-3.3%. בנק איגוד רושם זינוק של 4.35%

בולטות לרעה מניית שופרסל שהחסירה 2.3% מערכה, גם HOT רשמה ירידה של 3%, סלקום השילה 1.6% מערכה לאחר שאיבדה כבר 22% מתחילת השנה.

טל איצקוביץ, מנהל חדר המסחר במיטב תעודות סל התייחס ליום המסחר ואמר "אנו עדים להמשך המחזורים הנמוכים בבורסה בתל אביב שעומד כרגע על 450 מיליון שקל. כמו כן, למרות העלייה בשווקים בסוף השבוע מדד המעו"ף נסחר ללא שיוני - ומה שמונע ממנו לעלות זו ככל הנראה ההסלמה בדרום שעדין לא יודעים מתי היא תגמר".

עוד מוסיף איצקוביץ כי "נייס מובילה את העליות במדד תל אביב 25 ומזנקת ב-4.5% בעקבות חזרתה למסחר עם פערי ארביטרז' חיוביים מסוף השבוע".

בהתייחסות למדדים מסביר מנהל חדר המסחר במיטב תעודות סל כי "מדד הטכנולוגיה מוביל את העליות עם התחזקות של 2%. כמו כן, מדד ת"א בלוטק עם התחזקות בעיקר בעקבות המניות הדואליות - ולעומתם מדד ת"א ביטוח רושם את הירידה הגדולה של יום המסחר - ומחסיר 1.5% מערכו, בעיקר בעקבות מימושים שבאים לאחר העליות החדות ברביעי שעבר בעקבות עסקת הרכישה של מגדל".

קרנות הנאמנות המסורתיות גייסו מתחילת השנה כ-3.6 מיליארד שקל בשעה שקרנות המניות בישראל פדו כ-50 מיליון שקל על רקע ירידות השערים אותם חווים המדדים בתל אביב בניגוד למגמה העולמית. קרנות המניות המתמחות בחו"ל רשמו גיוס של 80 מיליון שקל קצב גיוס הגבוהה ביותר מאז יולי 2007, כך טוען רוני אפטר מנהלת מחלקת ריטייל במיטב, אשר מדגיש כי 50% מהגיוסים בקרנות הופנו אל עבר הקרנות המתמחות במניות ואג"ח בחו"ל. המשקיעים הזרימו סכום של כ-110 מיליון שקל לקרנות אג"ח בחו"ל - מדובר בסכום הגבוה ביותר שנראה באפיק זה בשנים האחרונות.

ביום שישי נסגרו בורסות המניות בוול סטריט במגמה חיובית, ומדד S&P 500 השלים עלייה שבועית רביעית ברציפות לאחר שמספר גבוה מהצפוי של משרות נוספו לשוק העבודה בארה"ב בפברואר ובעקבות השלמת הסכם המרת האג"ח של יוון - הסדר החוב הממשלתי הגדול בהיסטוריה.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1%, מדד S&P 500 עלה ב-0.4% והשלים בכך זינוק של 2% בתוך שלושה ימים. בסיכום שבועי עלה המדד ב-0.1% - עלייה שבועית רביעית ברציפות. מדד נאסד"ק הוסיף 0.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זה היום השלישי ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 2.04%.

מניות במרכז

חברת מכתשים אגן , העוסקת בייצור ושיווק מדבירי חרקים וקוטלי פטריות ועשבים להגנת הצומח, שנמכרה השנה על ידי כור מקבוצת אי.די.בי לתאגיד הסיני כמצ'יינה ומניותיה לא נסחרות יותר בבורסה הישראלית, פירסמה הבוקר את הדו"ח לרבעון האחרון של 2011 ולשנה כולה. החברה סימה את הרבעון הרביעי של 2011 עם הפסד תפעולי של 6.2 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 139.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

משבר החובות ובעיית קבלת האשראי בשווקים אינה משפיעה על אל על אשר הצליחה לקבל מבנק זר הלוואה בגובה של 46 מיליון דולר לכשנתיים עליה תשלם החברה ריבית ליבור בתוספת מרווח. ההלוואה נועדה לממן את המקדמות לרכישת שני מטוסים מדגם בואינג ER 737-900 ההלוואה עבור המטוס הראשון הינה לתקופה של כשנה ושמונה חודשים עד אשר תקבל אל על לידיה את המטוס הראשון, כאשר בעבור המטוס השני ההלוואה הינה לתקופה של כשנה ועשרה חודשים.

טבע דיווחה אמש לבורסה על התקדמות בפיתוח ה"קסטירסן" - תרופה לטיפול בסרטן הערמונית. טבע מפתחת את התרופה יחד עם חברת הפארמה OncoGenex Pharmaceuticals. לשתי החברות תכנית לניסוי קליני שכולל שלב מחקרי שלישי בניסיון לדעת אם התרופה, בשילוב עם תרופת כימותרפיה, יכולה לשפר את הישרדות החולים בסרטן הערמונית.

קרן ההשקעות המילטון וחברת כלל ביטוח , שתיהן משקיעות בקרן פימי 4, יצטרפו לקרן ברכישת 12% ממניותיה של אורמת תעשיות תמורת 297 מיליון שקל. בעקבות העסקה, שצפויה להיחתם בתוך שבוע, ייווצר גרעין שליטה באורמת שיכלול את ברוניצקי השקעות שבשליטת יהודה ודיתה ברוניצקי (22.5%) וקרן פימי שמנוהלת על ידי ישי דוידי (22.5%).

דלק נדל"ן שבבעלות יצחק תשובה, הנמצאת בהליכי הסדר חוב, הודיעה היום כי החברה הבת DGRE, המוחזקת על ידה ב-85%, חתמה ב-9 במארס על הסכם לרכישת זכויות החכירה של 30% מהנכס Buckingham Gate שבלונדון תמורת 37.7 מיליון שקל. עד כה, החזיקה DGRE ב-70% מהזכויות על הנכס ולאחר הרכישה תחזיק במלוא הזכויות. התמורה מתוכננת להיות משולמת ממקורות עצמיים של DGRE, והחברה לא צופה חיובי מס כתוצאה מהרכישה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully