וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות יבחן צבעי המאכל בקוקה קולה ופפסי

ישראל פישר, רוני לינדר-גנץ, רותי לוי

12.3.2012 / 9:17

לאחר שקוקה קולה ופפסיקו הודיעו בארה"ב כי ישנו את צבע המאכל מקרמל בעקבות מחקר שהעלה כי הוא מגביר הסיכון לסרטן נמסר ממשרד הבריאות בישראל כי יבחן השימוש בצבע בארץ

קוקה קולה ופפסיקו, יצרנית פפסי, הודיעו בארה"ב כי יערכו שינוי במתכונים של המשקאות ויפחיתו את השימוש בצבע מאכל מקרמל. החברות הודיעו על המהלך לאחר שבקליפורניה פורסם חוק שקובע כי אם לא ישנו את המתכון - הן יחויבו לפרסם אזהרה על הבקבוקים שלפיה המשקה מסרטן.

ממשרד הבריאות בישראל נמסר: "תוספי המזון כוללים גם צבעים המאושרים לשימוש על פי תקנות בריאות הציבור. ערכי הסף הבטיחותיים, שנקבעים בשיטות מדעיות מקובלות על ידי ועדות מומחים בישראל בעולם והרמות המרביות הקבועות בתקנות לתוספי מזון בישראל, עולים בקנה אחד עם אלה שבאירופה ובארה"ב והתקינה הבינלאומית. למיטב ידיעתנו לא חל שינוי בחקיקה הבינלאומית בעקבות פרסום המחקר. עם זאת, משרד הבריאות יבחן את ההיבטים השונים הנובעים מתוצאות המחקר ויחליט במידת הצורך על התאמת התקנים".

בשבוע שעבר פורסם בארה"ב מחקר חדש שלפיו רמות גבוהות של חומר כימי המגביר את הסיכון לסרטן נמצאו במשקאות קולה מתוצרת קוקה קולה ופפסי. המחקר מצא כי רמות גבוהות של 4-מתילימידאזול, הנמצא במשקאות קוקה קולה, דיאט קולה, פפסי קולה ודיאט פפסי ומעניק להם גוון קרמלי, הביא לגידולים סרטניים בבעלי חיים.

בעקבות ממצאי המחקר פנה מכון המחקר למינהל המזון והתרופות הפדרלי (FDA) בתביעה לאסור על מכירת המשקאות. ואולם ה-FDA ציין כי כדי להגיע לרמות מסוכנות, על צרכן לשתות יותר מ-1,000 פחיות ביום.

קוקה קולה: "צבע הקרמל תמיד בטוח"

קוקה קולה ופפסיקו הודיעו כי השינויים במשקאות הקולה ייערכו בכל רחבי ארה"ב, וכי המשקאות לאחר השינוי משווקים כבר בקליפורניה. ואולם לאחר הפרסום על השינוי בכלי התקשורת בעולם הוציאה חברת קוקה קולה העולמית הודעה לתקשורת שבה היא טוענת שלא יהיה שינוי בטעם, אך ייעשו שינויים בצבע המאכל המקרמל שמוכנס למשקה.

"סיקור נרחב במדיה הוקדש בימים האחרונים לכמה הנחות שגויות בנוגע לקרמל ומשקאות מתוצרת חברת קוקה קולה", כתבה החברה בהודעה. "אנחנו רוצים להדגיש בבהירות: צבע הקרמל בכל המשקאות שלנו תמיד היה, הווה ותמיד יהיה בטוח. חברת קוקה קולה לא משנה את הנוסחה הידועה במשקאותיה. במשך השנים עדכנו את תהליכי הייצור מעת לעת, אבל הנוסחה הסודית לא נפגעה".

בה בעת מוסיפים בקוקה קולה: "ביקשנו מיצרני צבע הקרמל להתאים את תהליכי הייצור כדי להפחית את כמות החומר 4-מתילימידאזול בקרמל".

לדברי החברה, השינוי לא ישפיע על הטעם או הצבע של המוצרים".

גם פפסיקו פירסמו הודעה דומה שלפיה "הבטיחות של המוצרים היא הדאגה המרכזית של פפסיקו. המשקות שלנו והחומרים שמוכנסים להם יהיו תמיד בטוחים לצריכה. לאחר הודעת קליפורניה על הדרישות בנוגע ל-4-מתילימידאזול, ביקשנו מספקי הקרמל שלנו לשנות את תהליכי הייצור.

פפסיקו: "לצרכנים אין כל סיבה לדאגה"

"הצרכנים לא יחושו בהבדל בטעם ואין להם כל סיבה לדאגה בנוגע לטעם. אין כל עדות מדעית לכך ש-4-מתילימידאזול עשוי לגרום סכנה לבריאות של בני אדם".

לטענת הדוברים של החברה המרכזית (קוקה קולה) ושל פפסיקו בישראל, השינוי האמור נעשה בקליפורניה בלבד כדי להתאים את תהליך הייצור לדרישות המחמירות של מדינת קליפורניה. השינוי אינו נוגע למדינות אחרות, בהן לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully