וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האורניום: מאיר דגן נכנס לתחום הביודיזל

איתי טרילניק

12.3.2012 / 11:05

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן המכהן כיו"ר גוליבר אנרג'י מונה גם לתפקיד סגן יו"ר וחבר דירקטוריון בחברת גלטן ביודיזל. גלטד בוחנת הפקת דלק באמצעות צמח הג'אטרופה

חברת גלטן ביודיזל שבשליטת יו"ר החברה דורון לוי והמנכ"ל שלומי יונס, הודיעה היום על מינויו של מאיר דגן – יו"ר גוליבר אנרג'י ולשעבר ראש המוסד – לסיו"ר ודירקטור בחברה.

גלטן פועלת בתחום הביודיזל, ובוחנת הפקתו באמצעות צמח הג'אטרופה (Jatropha). החברה מסרה כי היא פועלת בשיתוף מדען מאוניברסיטת אונהיים שבגרמניה, ומתכוונת להפיק מהצמח ביודיזל העומד בתקינה האירופית.

גלטן מגדלת את צמח הג'אטרופה בגאנה. הצמח אינו אכיל ולטענת גלטן מגודל בקרקעות שוליים שלא מתאימות לגידולי מאכל. בעבר ציינה חברת ההשקעות גולדמן סאקס את הג'אטרופה כבעל פוטנציאל גדול להפקת ביודיזל, אך מנגד דווח על קשיים בתירבות הצמח לגידול מסחרי. גלטן מוסרת כי בכוונתה להמשיך לקראת גיוס הון, על מנת לייצר שמן צמחי מן הג'אנטרופה להפקת ביודיזל באופן מסחרי.

לפני כשלושה חודשים, פרסמה חברת גוליבר אנרג'י בה משמש דגן כיו"ר - כי תקבל היתר ממשרד האנרגיה והמים לחיפוש אורניום באזור שבין ערד לסדום.

לוי אמר כי "אנו מברכים על הצטרפותו של דגן לחברה ובטוחים שניסיונו בשילוב יכולותיה המוכחות של גלטן ביודיזל ירחיבו את מעגלי הפעילות בת הקיימא של החברה, ובהכרה בה כשחקן משמעותי בזירת ייצור חומרי גלם עבור תעשיית הביודיזל העולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully