וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת התכנון והבנייה: למעלה מאלף הסתייגויות

רנית נחום-הלוי

12.3.2012 / 11:30

הוועדה המשותפת פנים והגנת הסביבה של הכנסת דנה ברפורמה המתוכננת בחוק התכנון והבנייה לקראת העלאתה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. "החוק המסורבל והגרוע ביותר בישראל"

הרפורמה לחוק התכנון והבנייה תכלול גם סעיפים הקשורים לנושא של פיצולי דירות. כך אישרה היום הוועדה המשותפת פנים והגנת הסביבה של הכנסת, שהחלה את הדיונים לקראת ההצבעות על הרפורמה בקריאה שנייה ושלישית.

הוועדה אישרה הוועדה להכניס לסעיפי הרפורמה את הצעת החוק שהגיש ח"כ ישראל אייכלר בנושא פיצולי דירות. הצעת החוק שהגיש ח"כ אייכלר מציעה לאפשר בהוראת שעה חלוקת דירות גדולות ללא צורך בהיתר בניה ובתשלום היטל השבחה, כל עוד יחידות הדיור שנוצרו עקב חלוקת הדירה משמשות למגורי שוכרים שאינם קרובי הבעלים.

תחילת הדיונים האינטנסיביים על הרפורמה לחוק התכנון והבנייה נפתחה בדברי ביקורת של חברי הכנסת על הליכי אישורה. ח"כ ניצן הורביץ (מרצ) שהגיש בשם הסיעה למעלה מ-1,000 הסתייגויות לחוק, אמר לפני הדיונים: "הרי רוב האנשים כאן לא קראו את החוק ועדו מעט יהיה מצעד של חברי כנסת שיצביעו בעד או נגד. אנחנו הרי יודעים מה יקרה.

סיעת מרצ הגישה למעלה מ-1,000 הסתייגויות וכולן הסתייגויות מהותיות לכל הסעיפים. כל העסק שיתנהל כאן זה סוג של הצגה, נציגי הממשלה והקואליציה לא ידונו ולו בהתסייגות אחת, כולן יפלו והחוק יעבור אס איז. כולנו כאן שחקנים בתיאטרון. מי שחושב שיהיה הליך רציני טועה".

ח"כ דב חנין הוסיף: "החוק הוא בעייתי ופוגע בדמוקרטיה, פוגע בזכטות הציבור לערער ולהתנגד, פוגע בשטחים הפתוחים, ולא נותן פתרונות דיור אמיתיים. כמו כן, יש פגיעה מקצועית קשה המאפשרת מינויים פוליטיים בכל הדרגים, פגיעה כלכלית קשה כי החוק יעלה את מחירי הדירות בישראל בניגוד מוחלט למה שצריך לעשות. אנחנו נשלם על כך מחיר כבד מאד, ולכן יש לו התנגדות מקצועית בכל הכיוונים. בשבועיים האחרונים שוחחנו עם אנשים מכל המשרדים ויש התנגדות אמיתית וגדולה לחוק. אז מדוע החוק מחוקק? כדי לקדם אינטרסים צרים. מבקר המדינה עושה בדיקה בנושא ואני מקווה שיפרסם ממצאיו בקרוב".

ח"כ אבישי ברוורמן אמר בתגובה: "זה החוק המסורבל והגרוע ביותר בישראל, שיביא להולילנדים ומאכערים. מי שבעיקר יתפרנס מהחוק הזה יהיו עורכי הדין, עשירים והרשויות החזקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully