וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני לשטייניץ: לפצות עובדים שנעדרו בגלל ההסלמה

חיים ביאור

12.3.2012 / 12:01

עובדים רבים בדרום מפסידים ימי עבודה עקב ההסלמה במצב הביטחוני. כעת, קורא יו|"ר ההסתדרות עופר עיני לשר האוצר לפתוח במשא ומתן כדי להשיג הסכם שיפצה אותם

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, פנה היום לשר האוצר, יובל שטייניץ, ובו קרא לו לפתוח במשא ומתן עם ההסתדרות על מתן פיצוי לעובדים בדרום הנאלצים בגלל המצב הביטחוני שלא להגיע למקומות עבודתם ועקב כך לוותר על ימי עבודה.

עיני אמר כי במלחמת לבנון השנייה הוא יזם פנייה דומה לאוצר ואז הוא הגיע עם צמרת המשרד להסדר ולפיו עובדים שנאלצו להישאר בבתיהם עקב המצב הבטחוני, לא נפגעו מבחינה כספית "אני מקווה ששר האוצר ירים את הכפפה גם הפעם כדי לא לגרום עוגמת נפש כפולה לאותם עובדים: גם סבל עקב פגיעת רקטות קסאם וגם פגיעה בפרנסה", אמר עיני. "אין סיבה שלא נגיע להסדר גם הפעם".

בהסתדרות אומרים כי נראה שהנפגעים העיקריים הפעם הם בעיקר הורים עובדים הנאלצים להישאר ולהשגיח על ילדיהם הקטנים בגלל ביטול הלימודים ברוב ערי הדרום. יחד עם זאת מציינים בהסתדרות כי יש לדון בעניינים נוספים, ככל שיעלו, שאינם מוסדרים בחקיקה, בתקנות או בהסדרים קודמים.

ההסדר במלחמת לבנון השניה בין ההסתדרות לאוצר הושג אחרי משא ומתן אינטנסיבי שבו התמודדו האוצר, ההסתדרות והמעסיקים הפרטיים לראשונה עם בעיה של השבתת החיים הכלכליים בחלק ניכר של המשק (צפון הארץ) כתוצאה מהמלחמה. אולם, למרות הקושי, הוסכם בסופו של דבר כי העובדים בצפון שנעדרו מהעבודה עקב מטחי הקטיושות, יקבלו שכר מלא מהמעסיקים ואלה יקבלו פיצוי כמעט מלא ממשרד האוצר.

תקדים זה יושם אף לאחר מבצע עופרת יצוקה, בראשית 2009, כאשר תושבי הדרום נאלצו במשך מספר רב של ימים להישאר בבתיהם ולא להגיע לעבודה. גם כאן נשמר העיקרון לפיו המעסיקים משלמים את השכר ומקבלים פיצוי מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully