וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר יעיד בתביעה ייצוגית נגד דסק"ש

הילה רז

12.3.2012 / 12:32

בקשתו של בעל השליטה באי. די. בי נדחתה והוא יזומן להעיד בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת דיסקונט השקעות. התביעה עוסקת בהנפקת שנועדה לכאורה לדילול חלקו של הציבור בכור

איש העסקים נוחי דנקנר יעיד בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת דיסקונט השקעות שבשליטתו ונגד חברי דירקטוריון החברה - כך החליט באחרונה שופט בית המשפט המחוזי בירושלים רם וינוגרד. בכך דחה השופט את בקשתו של דנקנר שלא להעיד במשפט.

התביעה הייצוגית הוגשה ב-2009. היא עוסקת בהנפקת זכויות שהוצעה על ידי בעלי השליטה בכור ב-23 בנובמבר 2008. לטענת התובע, יעקב סבו, ההנפקה נעשתה לצורך דילול חלקו של הציבור במניות כור, תוך ניצול של המשבר הכלכלי העולמי שהביא לירידת כוח הקנייה של ציבור בעלי המניות. הדבר הוביל לרכישת מרבית הזכויות על ידי בעלי זכות השליטה.

לשיטת התובע, פעלו בעלי השליטה והדירקטורים במסגרת הנפקת הזכויות בניגוד לתשקיף מדף שפורסם בסוף מאי 2008, ותוך שהם קובעים מחיר נמוך ביותר הן ביחס למחיר המניה והן בעניין ההון העצמי. לטענת סבו, בדרך זו הצליחו בעלי השליטה להגדיל את אחזקותיהם בחברת כור מ-66% לכ-74%, ולרשום רווח הון מיידי של 320 מיליון שקל. התובע סבור כי דרך פעולה זו מהווה עושק של בעלי מניות המיעוט.

דנקנר והדירקטורים הנוספים שנתבעים יחד אתו, בהם אבי פישר, צבי לבנת, יצחק מנור, ונושאי המשרה הבכירים עמי אראל וחיים גבריאלי, הבהירו בתשובתם כי כור נאלצה לצאת בהנפקת הזכויות בשל צורך דחוף להגדיל את יתרת המזומנים שברשותה כדי שהאשראי שנטלה לא יעמוד לפרעון מיידי. לטענתם, דרך פעולה זו נכפתה עליה בשל המשבר העולמי שגרם לצניחה בשווי המניות של שתי החברות שהיו השקעותיה העיקריות של כור. הוסבר כי היקף ההנפקה נגזר מגודל הסכום שנוצר הצורך לגייס הון של 600 מיליון שקל.

הם דחו את הטענות בנוגע לניסיון בעלי השליטה לדלל את חלקו של הציבור, וציינו שלא היה בידם להשפיע על זהות רוכשי המניות או היקף הרכישה על ידי הציבור. לתגובתם צירפו תצהירים של מישל דהן, סגן הנשיא ומנהל הכספים בדסק"ש השקעות, ושל רענן כהן, מנכ"ל כור.

עדותו של דנקנר בבית המשפט תתקיים לאחר שהתבררה הדומיננטיות של דנקנר בהחלטה לבצע את ההנפקה. במהלך ההידיינות המקדמית הועברו לעיון התובע פרוטוקולים של ישיבות הדירקטוריון שהתקיימו באי.די.בי חברה לפיתוח, חברת האם של דיסקונט השקעות ושל כור, ובכור שלושה ימים לפני שבוצעה ההנפקה. פרוטוקול הדיון שהתקיים באי.די.בי חתום על ידי דנקנר ותוכנו מעיד, לכאורה, על ידיעה בדבר החלטות שאמורות להתקבל בכור, אף שמפרוטוקול הדיון בכור עולה שהוא מאוחר לדיון שהתקיים באי.די.בי.

השופט וינוגרד שקיבל את בקשת התובע לזמן את דנקנר לעדות כותב בהחלטתו כי "עיון בפרוטוקול הדיון באי.די.בי מעלה כי המצהירים מטעם דיסקונט השקעות והדירקטוריון לא נטלו חלק בדיון זה, בעוד דנקנר לא רק שנטל בו חלק אלא ניהלו, סיכמו וחתם בסופו. ממילא דומה כי עדותו בעניין ההתרחשויות ערב הצעת הזכויות, ובעניין הנסיבות שהביאו לה, היא עדות מכלי ראשון של מי שייתכן שעמד מאחורי ההחלטות שהתקבלו באותה עת. מסקנה זו מתחזקת גם לנוכח מעמדו בחברות אלה".

השופט מוסיף כי עדותו של דנקנר נדרשת מאחר שהוא לא הגיש תצהיר למרות חלקו באירועים שהובילו להצעת הזכויות. השופט קבע כי "עיון בפרוטוקול הדיון מ-20 לנובמבר 2008, והשוואתו לטענות שבכתבי התשובה, מביאים למסקנה שאכן יש צורך בבירור עובדתי עם מי שלכאורה עמד מאחורי ההחלטות שהתקבלו באותו יום בשתי הישיבות".

דסק"ש והדירקטורים בחברה חויבו לשלם לסבו הוצאות משפט בסך 10,000 שקל. הדירקטורים מיוצגים על ידי עו"ד רם כספי. דסק"ש על ידי עו"ד צבי אגמון והתובע על ידי עו"ד רון דרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully