וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקיפה באירן תזניק מחיר הנפט ל-200 דולר"

12.3.2012 / 13:48

הכלכלן נוריאל רוביני מזהיר כי תקיפה ישראלית באירן עלולה להזניק את מחירי הנפט ולגרום למשבר כלכלי ממושך. לטענת רוביני המשברים הכלכליים האחרונים נגרמו מעליית הנפט

תקיפה ישראלית באירן עלולה להזניק את מחירי הנפט וליצור משבר כלכלי נוסף, שיימשך זמן רב. כך מזהיר הכלכלן נוריאל רוביני בגליון האחרון של כתב העת FP) Foreign Policy).

לדברי רוביני, התרחיש החמור ביותר שעלול לקרות בהיבט הכלכלי הוא עימות ממושך. האפקט של תקיפה באיראן עלול להפסיק כמעט לחלוטין את ייצור וייצוא הנפט מהמדינה, מה שיזניק את מחיר הנפט לרמות של עד 200 דולר לחבית.

רוביני סוקר את שלושת המשברים הכלכליים שקדמו למשבר האחרון, וטוען כי כולם נגזרו ממשבר גיאופוליטי שהוביל לזינוק במחירי הנפט: "מלחמת יום כיפור ב-73' הובילה למיתון עולמי מ-74' עד 79'; המהפכה באיראן ב-79' גרמה למחירי הנפט לזנק ולמיתון בין 80' ל-82'; ואפילו ב-1990, פלישת עירק לכווית הביאה לעלייה חדה במחיר הנפט, שהוביל, בשילוב גורמים נוספים, גם למיתון האחרון".

רוביני סבור כי ההשלכות של תקיפה באיראן מסכנות את היציבות הכלכלית העולמית ומזהיר מפני מיתון עולמי נוסף, שיהיה חמור מכל קודמיו אותם הזכיר לעיל: "בניגוד למשברים הקודמים, הפעם אנחנו מתמודדים עם היקפי חוב פרטי וציבורי עצומים במדינות המתקדמות, כך שהכלכלה העולמית פשוט לא יכולה להרשות לעצמה משבר נפט ממושך בתזמון כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully