וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נחתם בירידות שערים

ערן אזרן

12.3.2012 / 17:03

על רקע ההמתנה להסדר הוב ביוון וההסלמה בדרום נחתם המסחר בבורסה התל אביבית במגמה שלילית. ת"א 25 ירד ב-1% ואילו מדד ת"א 100 ירד ב-0.8%

המסחר בבורסת תל אביב התנהל היום במגמה שלילית, בדומה למגמה הכללית בבורסות העולם ובהמתנה לחתימה הסופית על הסדר החוב ביוון. ההסלמה בעימות בין צה"ל לתנועות ההתנגדות בעזה והמשך ירי הרקטות לעבר ערי הדרום העיבו על המסחר.

מדד ת"א 25 ירד ב-1%, ומדד ת"א 100 נחלש ב-0.8%. מדד ת"א בנקים איבד 0.7%, ומדד נדל"ן 15 נחלש ב-0.2%. בלט במסחר מדד התקשורת שנפל ב-2%. מחזור המסחר הכללי הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל.

בין המניות שרשמו תנודות בולטות: הכשרה אנרגיה , שירדה ב-5.3% לאחר ההנפקה בשבוע שעבר; אי.די.בי , שהמשיכה במסע מטה והשילה 6%; והפניקס שנחלשה ב-3.7%. בלטו לחיוב: מגדל ביטוח שעלתה ב-3.4%, ובנק אגוד שהוסיף 5%.

בגזרת שוק איגרות החוב, מדדי תל בונד רשמו עליות של עד 0.13%. תל בונד שקלי נסחר ביציבות. בלטו במסחר איגרות החוב של אמפל (סדרה ב ') שנפלו ב-7%, כשהתשואה המקסימלית עולה ל-140%. כמו כן בלטו איגרות החוב של טאו (סדרה ג ') שירדו ב-5.8% לתשואה של 135%. מנגד, בלטה לטובה סדרה ה ' של דלק נדל"ן, שהוסיפה 3.3% על רקע החלטתה של השופטת ורדה אלשיך כי הסדר החוב בדלק נדל"ן יאושר באסיפת נושים אחת.

בגזרת האג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה חיובית. אג"ח שחר (שאינו צמוד למדד, בריבית קבועה) עם מח"מ של 10 שנים עלתה ב-0.18%, והתשואה ירדה ל-5.05%. גליל במח"מ זהה נסחר בירידות של 0.07%, ובתשואה של 2.35%.

על רקע המסחר, יו"ר רשות ני"ע, פרופ' שמואל האוזר, הפתיע הבוקר כשאמר בכנס DC FINANCE להשקעה מוסדית כי בכוונתו לפעול להורדת עמלות ההפצה שמשלמות קרנות הנאמנות לבנקים. "החלטתי להוביל מהלך שיביא לשינוי במנגנוני התגמול של הבנקים בהפצת קרנות נאמנות, שתכליתו טיפול בעמלות ההפצה הגבוהות במטרה להוזיל את דמי הניהול ללקוח הסופי", אמר האוזר בכנס.

"עמלות הפצה" הן תשלום שמעבירים מנהלי קרנות הנאמנות לבקנים, בעבור כל לקוח שהבנקים מצרפים לקרן הנאמנות. גובה העמלה הוא נגזרת של מדיניות ההשקעה של הקרן: כך למשל, בעבור צירוף לקוח לקרנות נאמנות המשקיעות באג"ח – יקבלו הבנקים עמלה של 0.4%. בעברו לקוח המצורף לקרנות המשקיעות במניות – יקבלו עמלה בשיעור של 0.8%.

האירועים בדרום

יום נוסף של עימותים בדרום. מטחי רקטות נורו היום לעבר אשדוד, באר שבע המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב. בשעות הצהריים אף נפלו שתי רקטות באזור גדרה. שני בני אדם נפצעו באורח קל ו-6 לקו בחרדה כתוצאה מרקטה שפגעה בעיר אשדוד. נזק נגרם לחנויות ולמכוניות סמוכות בעיר. רקטה שפגעה באזור גדרה גרמה לנזק למכוניות, ואחת נוספת שפגעה מוקדם יותר במועצה האזורית אשכול גרמה לנזק קל למבנה שם.

בשעות הצהריים מנה דובר צה"ל כ-40 נפילות בשטחי ישראל ו-3 יירוטים של מערכת "כיפת ברזל" מאז הבוקר. אתמול נמנו במשך כל היום 23 נפילות, בשבת - 47. אשה אחת נפצעה באורח קל כתוצאה מרסיסים באשדוד.

הלילה והבוקר תקף חיל האוויר מספר יעדים בצפון ובדרום רצועת עזה. מקורות ברצועה מדווחים כי בתקיפות נהרגו חמאדה אבו-מוטלק, פעיל ג'יהאד אסלאמי בן 24, פעיל נוסף שטרם זוהה, ונאיף קרמוט, נער בן 15. עוד דווח כי גבר בן 65, מוחמד אל חסומי, נהרג ביחד עם בתו פאיזה, בת 30. בתקיפות נפצעו כ-40 בני אדם, חלקם ילדים.

"גם פורטוגל תגיע להסדר חוב"

באירופה, על פי כל ההערכות ממשלתו של ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, תצליח לעמוד הפעם בדד-ליין ותחתום על הסכם עם הנושים הפרטיים, לאחר ש-85.8% מבעלי החוב הפרטיים שלה כבר הסכימו לתספורת של 53.5% מאחזקותיהם. שרי האוצר של 17 מדינות גוש היורו צפויים להיפגש היום על מנת לאשר את חבילת החילוץ השנייה ליוון בסך 130 מיליארד יורו, לאחר שבסוף השבוע העריך ז'אן קלוד יונקר כי יוון מילאה את כל התנאים הנדרשים לקבלתה. הסכם ביוון וקבלת כספי הסיוע צפויים לתמוך במדדים.

"גם פורטוגל לא תצליח לשלם את חובה ותאלץ להגיע להסדר", אמר אתמול אורי גרינפלד, מנהל מחלקת המאקרו בפסגות. "אם יש משהו שניתן ללמוד מההסדר עם יוון זה שככל שמטפלים בבעיה מוקדם יותר כך הטיפול עולה פחות. מצד שני, זה שניתן ללמוד משהו לא בהכרח אומר שילמדו אותו".

מניות בולטת במסחר

קשיים בהשגת המימון לפרויקטי הגז והנפט הגיעו גם לישראמקו . שותפות חיפושי הגז והנפט המחזיקה 28.7% מתגלית הגז הטבעי תמר שאמורה לספק את צרכי ישראל ל-15 השנים הקרובות לפחות, הודיעה אתמול כי בכוונתה לפעול לגיוס זכויות. גם שותפותיה לפרויקט - דלק קידוחים (15.6%), אבנר (15.6%) ואלון חיפושי גז (4.1%) ביצעו או יבצעו גיוסים בשוק ההון בחודשים הקרובים. יחידות ההשתתפות של ישראמקו מאבדות כעת 2.5% במהלך המסחר.

חברת מיטרוניקס תבצע הפרשה של 29 מיליון שקל בעקבות ההחלטה להפסיק לתמוך כספית בפעילותה של החברה הבת השווייצית אדמנט, שפיתחה את מכשיר ה-Oxineo לטיהור המים בבריכות שחייה. ההחלטה עשויה להביא להפסקת פעילותה של אדמנט. ועל נדרשה מיטרוניקס שבשליטת קיבוץ יזרעאל לבצע הפחתה בגין השקעתה והשקעת החברה הבת MGI באדמנט.

מאמצי השיווק של מזור רובוטיקה במזרח הרחוק נושאים פרי: חברת הביומד המייצרת מכשור רפואי לניתוחים, קיבלה הזמנה ממפיץ בסין לאספקת 3 מערכות רובוטיות מסוג Renaissance, המשמשות לניתוחים בעמוד שדרה. זאת במסגרת הסכם הפצה בלעדי שחתמה החברה עם Cicel הסינית. עלות המערכת בודדת מגיעה עד כ-700 אלף דולר במדינות המערב, כך שסך היקף ההזמנה צפוי לעמוד על כ-1.5 מיליון דולר.

יצרנית מערכות המדידה,נובה , דיווחה הבוקר על קבלת מספר הזמנות בהיקף כולל של למעלה מ-12 מיליון דולר מיצרניות FOUNDRY ברחבי העולם, עבור מכשירי מדידה בתחום המדידה המשולבת והעצמאית, אשר יתמכו בהגדלה מואצת של היקף הייצור בטכנולוגיה של X2 ננומטר.

במסגרת ההסכם לריכשת השליטה במגדל ביטוח על ידי שלמה אליהו מידי ג'נרלי האיטלקית נקבע כי ג'נרלי תישאר להיות מבטחת משנה של מגדל, לפחות בשנים הקרובות. כיום קבוצת ג'נרלי משמשת מבטחת המשנה הגדולה של מגדל ונהנית מ-37% מהפרמיות שמגדל מוציאה למבטחי משנה.

המלט , יצרנית מוצרים לתעשייה מקבוצת אי.די.בי, פירסמה אמש את דו"חותיה הכספיים. במהלך השנה החברה נהנתה מביקושים אשר הגיעו ברובם מהתעשייה האירופאית ומהמזרח הרחוק (בעיקר סין ודרום קוריאה), אך סבלה מחולשת תעשיית מיקרו אלקטרוניקה שקיזזה מעט את השיפור לקראת סוף השנה המדווחת. החברה דיווחה על ירידה של כ-19% במכירותיה הרבעוניות בהשוואה לתקופה המקבילה לסך של 20.7 מיליון דולר, מה שגרם להרעה ברווחיות התפעולית של 43%.

ארבע שנים וחצי לאחר שנמחקו מהמסחר בבורסה, עתידה רשת מלונות אפריקה ישראל לחזור לאחד העם. בעלי השליטה בחברת נץ בונדס, המחזיקים במחצית מחברת המלונות, צפויים ליצוק את החזקתם לשלד הבורסאי עמליה החזקות , הנשלט על ידי איתן אלדר, רועי גיל וגלי ליברמן. תמורת המניות יקבלו הרוכשים 90% ממניות השלד, ועוד אופציות שמימושן יוביל אותם להחזקה של 95% מהמניות.

אפריקה ישראל מחקה את רשת המלונות מהמסחר בבורסה בנובמבר 2007 באמצעות הצעת רכש ששיקפה שווי של כ-420 מיליון שקל לחברה. מאוחר יותר, מכרה אפריקה מחצית ממניות חברת המלונות בעסקה ששיקפה שווי חברה של 360 מיליון שקל.

חברת דירוג האשראי מעלות S&P הותירה את דירוגה של הכשרת הישוב , שבשליטת עופר נמרודי, ברמת BBB+ עם תחזית יציבה. זאת בשל גיוון פעילות החברה, כולל תחומים מסוכנים יותר אשר מעיבים על היציבות הפיננסית, ומצד שני בשל התאוששות תחום נדל"ן המניב, עיסוקה העיקרי של החברה, המטיב עם דירוגה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully