וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים תובעים 150 מיליון שקל מהתחנה המרכזית בת"א

נתן שבע

12.3.2012 / 20:27

161 תובעים מבקשים לפצותם על כך שרכשו חנויות במתחם לפני יותר מ-40 שנה - ועד כה לא קיבלו חזקה עליהן בשל מחדליה של החברה

ארגון בעלי עסקים בתחנה המרכזית בתל אביב הגיש אתמול תביעת חוב בהיקף של כ-150 מיליון שקל נגד חברת התחנה המרכזית החדשה בתל אביב (התמח"ת) ונגד החברה לניהול התחנה המרכזית החדשה. התובעים מבקשים לפצותם על כך שרכשו חנויות במתחם לפני יותר מ-40 שנה, ועד כה לא קיבלו חזקה בחנויות. לטענתם, חנויות אלה סגורות בשל מעשיהן ומחדליהן של הנתבעות.

תביעת החוב הוגשה לנאמנים, רו"ח חיים קמיל ורו"ח עליזה שרון, שמונו על ידי בית המשפט במסגרת הליך הפירוק ובעקבות החלטת בית המשפט המחוזי מרכז מינואר השנה, שבמסגרתה ניתן צו הקפאת הליכים לנתבעות ומונו להן נאמנים.

לפי כתב התביעה, 161 התובעים, המיוצגים על ידי משרד עו"ד צבי שוב, רכשו בשנות ה-60 המאוחרות שטחים מסחריים בפרויקט התחנה המרכזית בתל אביב מיזמית הפרויקט, חברת כיכר לוינסקי.

התובעים, כחלק מקבוצה של כ-700 בעלי החנויות, רכשו את החנויות בסכום כולל של יותר מ-130 מיליון דולר. במהלך שנות ה-70 נקלעה חברת כיכר לוינסקי לקשיים ומונו לה מפרקים. ב-1983 התמח"ת, שהיתה בשליטת החברות חפציבה ומתיתיהו ליפשיץ, רכשה את הפרויקט, תוך התחייבות להשלים את בניית החנויות עבור הרוכשים, ומסירתן כשהן מהוות חלק מאזור מסחרי כשיר להפעלה מסחרית.

ב-2009 עברה השליטה לידי חברת נצבא שבבעלות קובי מימון, ובחודשים האחרונים הגישה התמח"ת בקשה להקפאת הליכים בשל חובותיה בסך 250 מיליון שקל. לפי כתב התביעה, עד לימים אלה עומדות חנויות הרוכשים כשהן בלתי גמורות, רובן באגפים שוממים וסגורים של הפרויקט, ללא כל גישה סבירה אליהם.

כמו כן, עד היום טרם עמדה התחנה המרכזית בהתחייבותה על פי החוזה לרשום את החנויות על שם הרוכשים בלשכת רישום המקרקעין - ויתרה מכך, טרם השלימה את רישום הזכויות בפרויקט על שמה.

בכתב התביעה נטען עוד כי תוכנית בניין עיר התקפה התירה בנייה של 40 אלף מ"ר בייעוד מסחרי, אך התמח"ת, בסדרת מהלכים שלהם נתנו יד גם עיריית תל אביב-יפו וועדות התכנון, בנתה ושיווקה יותר מ-30 אלף מ"ר של שטח מסחרי נוסף, תוך שהיא הופכת שטחים שהיו מיועדים לרציפי תחבורה ציבורית, חניונים ושטחי ציבור, לשטחים מסחריים. פעולות אלה הביאו לפגיעה קשה בקניינם של התובעים ורוכשי חנויות אחרים. בסופו של דבר, בפרויקט שאמור היה להכיל כ-750 בתי עסק, נבנו ושווקו יותר מ-1,000 בתי עסק.

עוד נטען בכתב התביעה כי "התמח"ת בסדרת פעולות, הסיטה את תנועת הנוסעים שהיו אמורים לעבור בסמוך לחנויות התובעים, לחלקים בפרויקט ששווקו ונבנו על ידה - הכל בניגוד להתחייבויות ולמצגים שהוצגו בפני הרוכשים, תוך שהיא חוסמת מעברים ומבטלת גרמי מדרגות, דרגנועים וכניסות לתחנה המרכזית החדשה, ומותירה את קניינם של התובעים בחלקים שוממים של הפרויקט, שאליהם אין כל גישה או תנועת נוסעים".

התובעים מעריכים באמצעות הערכת שמאי ירידת ערך של 36 מיליון שקל ופיצוי בגין הפסד דמי שימוש שנאמד ב-111 מיליון שקל, ובסך הכל נזק של 148 מיליון שקל.

רו"ח עליזה שרון מסרה בתגובה: "הגשת תביעת החוב היא חלק מתהליך של קבלת תביעות חוב מספקים ומגורמים נוספים מחברה שבהקפאת ההליכים, במקרה זה התחנה המרכזית החדשה בתל אביב. זהו חלק מהליך שביקשו הנאמנים, ובמסגרתו גם פנו לעיתונות כדי לקבל תביעות חוב שכאלה. כל תביעת חוב שהוגשה תיבדק לגופה. הגשת תביעת החוב נדרשת כדי לאמוד את היקף החובות שבסופו של דבר יעמדו במסגרת הסדר הנושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully