וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסגרה במגמה מעורבת

דרור רייך

12.3.2012 / 23:15

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3% ונאסד"ק ירד ב-0.15%. מניית אפל עלתה ב-1.2%. עונת הדו"חות בארה"ב מתקרבת לסיומה

המסחר בבורסות וול סטריט נחתם במגמה מעורבת. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3%; מדד נאסד"ק מהשיל 0.15% מערכו ומדד S&P 500 נחתם ללא שינוי.

מגזר האנרגיה הוביל את הירידות עם צניחה של 0.6%, מגזר הפיננסים ירד ב-0.3%, לעומת מגזר התשתיות ומגזר מוצרי הצריכה עלו ב-1.2% ו-0.4% בהתאמה.

במניות בלטו אפל עם עלייה של 1.2%, אלקואה רשמה עלייה של 0.9% קאטרפילר ירדה ב-1.1% ושמועות על מכירת רדוויז'ן בימים הקרובים הקפיצו את מניית החברה ב-17%. בעבר התעניינו בה ענקית המחשוב האמריקאית HP, סמסונג וספקית מערכות התקשורת אוואיה (AVAYA).

הגירעון התקציבי של ארה"ב הגיע בפברואר ל-231.7 מיליארד יורו, לעומת גירעון של 222 מיליארד דולר בפברואר 2011, כך פירסם היום משרד האוצר האמריקאי. לפי הפרסום, ההכנסות של ארה"ב היו 103.4 מיליארד דולר, אך ההוצאות הממשלתיות היו 335.1 מיליארד דולר. ואולם למרות העלייה שנרשמה בגירעון, הוא עומד בטווח היעד שפירסמה ועדת התקציב של הקונגרס האמריקאי.

בחזית המקרו כלכלית השבוע תעמוד החלטת הריבית של הבנק הפדרלי ביום שלישי, שצפוי להותיר את הריבית במשק האמריקאי לחודש מארס בשיעור של 0.25%. נגיד הבנק, בן ברננקי, אמר באחרונה כי הבנק המרכזי יידרש להתמיד בתמריצים המוניטריים לכלכלת ארה"ב, למרות הירידה בשיעור האבטלה וחששות מפני התגברות זמנית של האינפלציה עקב התייקרות מחירי הנפט.

תקיפה ישראלית באיראן עלולה להזניק את מחירי הנפט וליצור משבר כלכלי נוסף, שיימשך זמן רב. כך מזהיר הכלכלן נוריאל רוביני בגליון האחרון של כתב העת Foreign Policy. לדברי רוביני, התרחיש החמור ביותר שעלול לקרות בהיבט הכלכלי הוא עימות ממושך. האפקט של תקיפה באיראן עלול להפסיק כמעט לחלוטין את ייצור וייצוא הנפט מהמדינה, מה שיזניק את מחיר הנפט לרמות של עד 200 דולר לחבית.

ארבעה נתוני מקרו נוספים שיתפרסמו ברביעי ובחמישי ישקפו את המשך ההתאוששות במשק האמריקאי. מדד המחירים ליצרן ולצרכן לחודש פברואר צפויים לרשום שיפור של 0.4% ו-0.3% בהתאמה. הייצור התעשייתי של החודש שעבר צפוי לגדול ב-0.2%, ומדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש מארס אמור לעלות ל-76.5 נקודות, לעומת 75.3 בחודש פברואר.

עונת הדו"חות בארה"ב מתקרבת לסיומה. השבוע הקרוב יהיה דל יחסית בדו"חות רבעוניים. השבוע יפרסמו את הדו"חות הרבעוניים שלהם - בית האופנה הוגו בוס (רביעי) וחברת התעופה אייר ברלין (שישי).

מניות במרכז

ספקית פתרונות המטרולוגיה המשולבים לבקרת תהליכים, נובה, הודיעה על מספר הזמנות שקיבלה בהיקף של 12 מיליון דולר מ-Fondry, עבור מספר מכשירי מדידה בשוק המוליכים למחצה. הסכום שווה ל-12% מסך הכנסות נובה ב-2011, שעמדו על 108 מיליון דולר. החברה תספק את ההזמנות ברבעון הראשון והשני 2012.

סרגון נטוורקס הדואלית, מדווחת היום על עיסקה חדשה עם Globacom Nigeria) Glo) - מפעילת הסלולר השנייה בגודלה בניגריה. היקף העסקה הנוכחית כ-6 מיליון דולר. העסקה כוללת אספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים בעלי קיבולת גבוהה וכן שירותי התקנה ותמיכה. בכך, מרחיבה סרגון את הרשת המקורית אשר החלה לפרוס עבור Glo ב-2010.

נתח השוק של אפל בשוק הסמארטפונים הסיני מסרב לפי שעה להמריא, למרות שהחלה לאחרונה לשווק את האייפון בסין באמצעות חברת סלולר שנייה בסין, בעוד סמסונג ממשיכה לשלוט בשוק. אפל מחזיקה כיום ב-7.5% אחוז בלבד משוק הסמארטפונים בסין, ומדורגת רק במקום ה-5 במדינה. סמסונג, שחדרה לשוק הסיני זמן רב לפני יריבתה הגדולה מקליפורניה, שולטת בשוק עם 24.3% מהמכשירים. למרות הפער הגדול בין השתיים, לאפל תכניות שאפתניות לשוק הסיני שהפך לגדול בעולם לפני כשנתיים.

בנק ברקליס הבריטי החליט לבחון אם המזכירה האלקטרונית של אפל, סירי, יכולה להוות איום על השליטה הבלתי מעורערת גוגל בשוק מנועי החיפוש. ואולם הסקירה של ברקליס העלתה כמה סייגים. קודם כל, סירי אינו מנוע חיפוש, אלא אלגוריתם המנצל את מנועי החיפוש הקיימים. בנוסף, השימוש בסירי מוגבל בשלב זה רק למשתמשי אייפון S4. סירי מאפשרת חיפוש קולי לבעלי אייפון ונחשבת לאחד הפיצ'רים המעניינים יותר של אפל.

רפי לבל, סגן נשיא בחברת פריגו ומנכ"ל פריגו ישראל, הלך אתמול לעולמו. לבל, בן 55 במותו, נפטר בעת נסיעת עבודה לארה"ב. הוא השאיר אחריו אשה, אורית, ושלושה ילדים: ליטל, תומר ורותם. לבל כיהן כסגן נשיא פריגו ומנכ"ל פריגו ישראל ממארס 2005 - מועד השלמת הרכישה של חברת אגיס על ידי פריגו. קודם לכן, היה מנכ"ל אגיס מאוגוסט 2003 ועד למארס 2005, סמנכ"ל כספים מינואר 2001 ועד לאוגוסט 2003 וחשב אגיס מ-1998 ועד דצמבר 2000.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully