וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזיט של 300 מיליון שקל לסופר-דיימנשן הישראלית

גיא גרימלנד

13.3.2012 / 8:26

העיסקה עוד לא סגורה, אך מסתמן כי החברה הישראלית המפתחת מערכת ניווט לכלים אנדוסקופיים לטיפול במחלות ריאה תימכר בקרוב לרוכשת שזהותה עדיין לא ידועה

חברת הביוטק הישראלית סופר-דיימנשן (SuperDimension), המפתחת מערכת ניווט לכלים אנדוסקופיים לטיפול במחלות ריאה, עתידה לצאת לאקזיט. זהות הרוכשת לא ידועה. על פי הערכות, העסקה צפויה להתפרסם בקרוב. על פי הערכות בשוק הביוטכנולוגיה, היקף האקזיט עולה על 300 מיליון דולר. גורם המעורה בפרטים סיפר כי העסקה למכירת סופר-דיימנשן נמצאת בשלבים מתקדמים אבל עדיין "לא סגורה".

סופר-דיימנשן הוקמה ב-1995 על ידי פיני גלבוע. החברה מפתחת מערכת לניווט של צנתר אל מקום הגידול בגוף, תוך שימוש בעקיבה אלקטרו-מגנטית, עיבוד תמונה וכלים אנדוסקופיים (כלים העושים שימוש בסיבים אופטיים ומצלמה לטיפולים שונים). המערכת תורמת בהורדת רמת הפולשנות בטיפול במחלות הריאה, כולל סרטן ושחפת, ובאבחון מחלות.

ההליך הרפואי של סופר-דיימנשן מאפשר להחדיר את הצינורית דרך הגרון כדי לבצע ביופסיה בפצעים בריאות. הפיתוח של החברה מפיק מפה תלת-ממדית של המסלול לריאות, שמאפשרת לרופא לעקוף מכשולים בדרך לפצע ובכך להימנע מפציעות. בספטמבר 2010 השלימה החברה גיוס של 25 מיליון דולר ובספטמבר 2011 החברה גייסה 11 מיליון דולר, כך שסך כל ההשקעות בחברה לאורך השנה מסתכם בכ-120 מיליון דולר.

בעבר השקיעו בה גם קרנות ישראליות אחרות שפרשו ודוללו, כמו קונקורד, ניצנים, קרדן וג'מיני - לצד חברות גדולות כגון בוסטון סיינטיפיק ופייזר. משקיע נוסף בחברה הוא דניאל סאליבן, המנכ"ל האמריקאי. על פי הערכות החברה רווחית. בראיון קודם ל-TheMarker, אמר סאליבן אמר כי המוצר של החברה, i-Logic, זוכה לאהדה בקרב רופאים. לדבריו, ההליך הרפואי שהחברה מפתחת, ברונכוסקופיה (בדיקה המאפשרת הסתכלות בדרכי הנשימה העליונות והתחתונות באמצעות החדרת צינורית אופטית) בעקיבה אלקטרו-מגנטית, התבצעה עשרות אלפי פעמים במאות בתי חולים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully