וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! מדווחת על תוצאותיה הכספיות לשנת 2011

הכנסות וואלה! בשנת 2011 צמחו לכ-200 מיליון שקל – גידול של 11%. האטה בשוק הפרסום לצד השקעה בפיתוח ושיווק הביאו את הרווח התפעולי ל-3.4 מיליון שקל

קבוצת וואלה!, הכוללת את פורטל וואלה!, אתר הסחר האלקטרוני וואלה! שופס, אתר הלוחות יד2 ואתר יורם לימודים, מפרסמת היום (ג') את תוצאותיה הכספיות לתקופה שהסתיימה ב-31 בדצמבר, 2011:

הכנסות הקבוצה ב-2011 הסתכמו בכ-200 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-181 מיליון שקל בשנת 2010 - גידול של כ-11%. הכנסות וואלה! ברבעון הרביעי של 2011 הסתכמו בכ-45 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של כ-50 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010 - קיטון של כ-10%. בתחום הפורטל – השנה האחרונה התאפיינה בגידול בהכנסות מעסקי הפרסום המקוון, בעיקר פרסום בווידיאו ופרסום מוטה תוצאות, יחד עם גידול בהכנסות בתחום הסלולר וכן מצירוף עסקים חדשים כתוצאה מרכישת יד2 שביצעה החברה. במגזר הסחר האלקטרוני – השנה אופיינה בגידול בעסקאות קופונים (הדיל היומי) ותיירות לצד קיטון בהיקף המכירות "ברוטו" ובמחזורי הרכישות הרגילות שנעשו באמצעות אתר וואלה! שופס.

למרות התגברות התחרות, הן מצד שחקנים גלובליים והן מצד שחקנים מקומיים, פורטל וואלה! מחזק את מעמדו כאתר הישראלי המוביל בצמרת מדרוג האתרים בישראל. ועדת המדרוג של אתרי האינטרנט בישראל קובעת כי וואלה! הוא האתר מספר 1 בישראל וקבוצת וואלה! היא הקבוצה מספר 1 בישראל – עפ"י כל המדדים: מספר גולשים ליום, מספר גולשים לחודש ומספר דפים נצפים. נתון מדהים הממחיש את הפופולריות של אתר וואלה! הוא מספר הדפים הנצפים - מתברר כי לא רק שלוואלה! נכנסים יותר גולשים מידי יום ומידי חודש אלא גם כי 6 מתוך כל 10 דפים באינטרנט הישראלי נצפים בוואלה! (בקרב 5 האתרים המובילים). עוד מתברר כי וואלה! הוא דף הבית המוביל בישראל וכי גם בתחומי עניין וואלה! מובילה ב-16 תחומי עניין מתוך 19 (לרבות רכב, ספורט, אופנה, בריאות מחשבים ואלקטרוניקה, פנאי ומסעדות ועוד).

הרווח הגולמי של וואלה! ב-2011 הסתכם בכ-97 מיליון שקל – גידול של כ-18% לעומת רווח גולמי של כ-82.5 מיליון שקל בשנת 2010. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2011 הסתכם בכ-23 מיליון שקל לעומת כ-24 מיליון שקל ברבעון המקביל - קיטון של כ-3%.

הרווח התפעולי ב-2011 הסתכם בכ-3.4 מיליון שקל – קיטון של 78% בהשוואה לרווח תפעולי של כ–15.3 מיליון שקל ב-2010. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2011 הסתכם בכ-134 אלף שקל לעומת כמיליון שקל ברבעון המקביל - קיטון של כ-88%. הירידה ברווח התפעולי נובעת בעיקר בשל האטה בשוק הפרסום לצד הגדלת הוצאות התפעול, ובעיקרן הוצאות על תשתיות, פיתוח, שיווק ופרסום בקשר עם מוצרים ושירותים חדשים שמוצעים באתרי החברה, אשר טרם הניבו הכנסות משמעותיות, וכן הפחתת עודפי עלות בגין רכישות.

בשל הירידה ברווח התפעולי, הגידול בהוצאות המימון ורישום הוצאת מס חד פעמית של כ-3.7 מיליון שקל בעקבות ביטול מתווה ההפחתה של שיעורי מס החברות - ההפסד הנקי של וואלה! לשנת 2011 הסתכם בכ-6.5 מיליון שקל. ההפסד הנקי ברבעון הרביעי של 2011 הסתכם בכ-5 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA הסתכם ב-2011 בכ-22 מיליון שקל – קיטון של כ-22% בהשוואה לשנה קודמת. ברבעון הרביעי של 2011 הסתכם ה-EBITDA בכ-4.3 מיליון שקל – ירידה של 36% בהשוואה ל- EBITDA בתקופה המקבילה אשתקד.

בנוסף, החברה מדווחת על צבר הזמנות (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) של כ- 52 מיליון שקל נכון ל-31 בדצמבר 2011, שיוכרו ברובן כהכנסות במהלך 2012. צבר ההזמנות מהווה גידול של כ-27% בהשוואה לצבר של 41 מיליון שקל נכון ליום 31 בדצמבר 2010. צבר ההזמנות של החברה במגמת עליה ב-3 השנים האחרונות, הנובעת בעיקרה מגידול בהיקף עסקות הפרסום השנתיות של החברה, דבר המבטא את האמון של מפרסמים וכן של משרדי פרסום בחברה וביעילות הפרסום באתר.

תזרים המזומנים של וואלה! מפעילות שוטפת בשנת 2011 הסתכם בכ-36 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הרביעי של 2011 הסתכם בכ-13.3 מיליון שקל. ההון העצמי של וואלה! לסוף 2011 הינו כ-97.5 מיליון שקל המהווים כ-30% מסך נכסי החברה.

אילן ישועה מנכ"ל וואלה!: "קבוצת וואלה! ממשיכה להוביל את השוק. הוועדה למדרוג האינטרנט בישראל קובעת זה 3 חודשים ברציפות כי וואלה! הוא הפורטל מספר 1 עם הרייטינג הגבוה ביותר, עפ"י כל המדדים. שימור מובילות הרייטינג של וואלה! הינו יעד אסטרטגי עיקרי של הקבוצה בסביבה התחרותית בה אנו פועלים תוך שימת דגש על חדירה לכל הפלטפורמות הדיגיטליות לרבות סמארטפונים וטאבלטים".

גיל בנימיני, סמנכ"ל הכספים של וואלה!: "הכנסות החברה ורווחיה במחצית השנייה של שנת 2011 הושפעו מגל המחאה החברתית אשר גרם להאטה במשק וכתוצאה מכך לירידה בהיקפי תקציבי הפרסום במדיות השונות, לרבות באתרי החברה, מגידול בהשקעות מוצר וכן מהוצאת מס חד פעמית שרשמה החברה לאור העלאת שיעורי מס החברות. לצד צעדי התייעלות אותם ביצעה, המשיכה וואלה! להשקיע בפיתוח מוצרים ושירותים חדשים, ואף הגדילה את שיעורי הרייטינג שלה לאורך השנה".

ישועה: "בחודשים האחרונים השלמנו את הטמעתה של מערכת הגשת הפרסום החדשנית Fusion בכל אתרי הקבוצה לרבות וואלה! ויד2. המערכת מאפשרת לנו להציע למפרסמים מוצרי פרסום חדשניים הן בתחום הפרסום המותגי והן בתחום פרסום מוטה תוצאות (performance) בו אנו פועלים באמצעות חברת atom media אשר נרכשה במלואה ע"י וואלה! לפני מספר חודשים. הניהול הכולל של כל נכסי המדיה בקבוצה מאפשר לנו להציע למפרסמים מוצרים עם כיסוי (reach) ומספר חשיפות (frequency) ללא תחרות. בנוסף אנו מציעים למפרסמים פילוח דמוגרפי וכן פילוח התנהגותי לרבות retargeting (הגשת פרסום לגולש עפ"י מידע על אתרים אחרים בקבוצה בהם ביקר בתקופה האחרונה)".

ישועה הוסיף כי "לאור הגידול ברוחב הפס ובחדירת מכשירי קצה המאפשרים חווית צפייה נוחה בווידאו, אופיינה השנה האחרונה בצמיחה משמעותית של תחום הפרסום בווידאו באינטרנט. וואלה! VOD הוא מוצר דגל מוביל הכולל אלפי שעות של סרטים, סדרות ותוכניות טלוויזיה לצפייה ישירה חינם! הן על המחשב והן בסמארטפונים, בטאבלטים ובקרוב מאד גם בטלוויזיות חכמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully