וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה: הנחה לנכים בתעריף המים

ההנחה, שתיכנס לתוקפה ב-1 ביולי השנה, תינתן לכ-200 אלף נכים. יו"ר הוועדה משה גפני הדגיש כי מימון ההנחה לא יתבצע על ידי העלאת תעריף המים הכללי

ועדת הכספים אישרה היום (שלישי) הפחתה בתשלום על מים לכ-200 אלף נכים בישראל. ההפחתה תיכנס לתוקפה החל מה-1 ביולי. יו"ר הוועדה משה גפני אמר כי "עד סוף חודש מרץ, נציג של ועדת הכספים יסגור עם נציגי האוצר וביטוח לאומי, את הרשימה הסופית של הזכאים להנחות בתעריפים עפ"י שילובים מדויקים של אחוזי נכות רפואית ואחוזי אי כושר השתכרות והגדרות נוספות. העיקר לעמוד ביעד של תחילת מתן הנחות ב- 1 ביולי 2012".

לדברי גפני עמדה הוועדה על כך שההנחה לא תמומן על ידי העלאת תעריף המים לכלל האוכלוסיה. "לא הסכמנו לכך שאת מימון ההנחות בתעריפי המים לנכים ולנזקקים יעשו על ידי העלאת תעריפים לכלל האוכלוסייה, זאת מכיוון שהתעריפים גבוהים במיוחד. לבסוף האוצר התרצה והכסף יבוא מתקציב המדינה ואכן בשבוע שעבר הוועדה אישרה העברה 42 מיליון שקל לצורך מימון ההנחות".

בהמשך התייחס גפני גם להצעת החוק שיזם ועליה חתומים רוב חברי הוועדה, לפיה יוחזר הפיקוח על תעריפי המים לוועדת הכספים. "האוצר מתנגד נחרצות להצעת החוק ועל-כן לעת עתה התמקדנו בהנחות לנכים ונזקקים אך בהמשך בכוונתי לקדם את החזרת הפיקוח על מחירי המים לכנסת", אמר גפני. "מים הם מצרך חיוני ומכיוון שוועדת הכספים משמשת גורם מפקח על החלטות הממשלה בנושאים תקציביים ועל אגרות, היטלים שהממשלה מטילה, מן הראוי שיתקיים פיקוח פרלמנטרי גם על מחירי המים", טען.

"ההחלטה צריכה להיות שאם קובעים מכסה לכלל האוכלוסייה, אזי אדם שבמובנה צורך יותר, למשל עקב בעיות בריאות, לאדם כזה יש לקבוע תעריף נמוך יותר עבור אותה מכסה", אמר ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) שהיה שותף למשא ומתן. "ההנחות צריכות לכלול: נכים, חולים סיעודיים ומקבלי קצבאות שונות בביטוח הלאומי, שיש להם קושי בתשלומי המים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully